Ga naar inhoud


Vervanging Foxelife bij TVV blijft (definitief) uit?


Saterke

Aanbevolen berichten

en zo heeft telenet ook al enkele keren zenders verwijderd zonder echte vervanger te geven.

WDR bv,en nog enkele waar ik niet direct op kom dat ze hebben verwijderd zonder de reden dat die zender gestopt werd bij de zender zelf.

Er spelen soms ook rechtenkwesties.

Dat heb je ook bij andere providers.

Als een provider gewoon inhalig is en exorbitant veel wil voor de doorgifte van een zender, kan het zijn dat het contract stopgezet wordt.

TVV heeft dit nog gedaan met bepaalde zenders (Cartoon Network bijv.).

Die kwamen dan later terug, maar in een duurder pakket.

WDR had ik zelf nooit op de kabel (ook niet toen het nog analoog was), daarna kwam hij er eventjes bij, en was hij weer weg, omwille van rechtenkwesties.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat is bij elke provider een blanco cheque. Zeker bij Telenet. BBC3 en BBC4 verdwenen deze zomer uit het basisaanbod van 24,70 euro/maand en verschoven onder de noemer BBC First naar het Play More-aanbod van 49,65 euro/maand. Jammer als je eind mei intekende op digitale tv bij Telenet.

AMC, Syfy en 13th street gaan naar het Play More-aanbod van 49,65 euro/maand terwijl deze zenders ooit beschikbaar waren in een veel goedkoper themapakket.

49,65 ?

Het kan ook lager he vriend , zelfs met play more

Nog niet van ci module gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de duitse kanalen bij proximus (of telenet idem ) vroegen teveel om door te sturen alhoewel ze vrij op sateliet zitten.Staat te lezen op internet in verschillende artikels.En dan kan je de operatoren geen ongelijk geven om het gewoon te stoppen.Net zoals de belgische voetbal clubs (liga) nooit genoeg konden krijgen.Nu moeten velen betalen om ons belgisch voetbal te zien.Aan mij niks verloren want heb de goeie competities waar goed voetbal wordt gespeeld via sateliet : gratis.Of belgisch voetbal via streaming.Is ook gratis.Ze moeten maar zo gek niet zijn om voor alles woekerprijzen te vragen in het hedendaags tijdperk met lego mogelijkheden.

Het wegnemen van kanalen en niks in de plaats geven is al jaren iets waar operatoren gewoon mee wegkomen. Spijtig dat je enkel je abo kan opzeggen bij verandering van de prijs.Als je trouwens een buitenlands abo hebt op CD kan je regelmatig belgische matchen zien op hun sportkanalen.Met een veeeel beter commentaar dan op de belgische.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat klopt, andere providers doen meer moeite om geld uit je zak te halen.

Bij Telenet betaal je 49,65 euro/maand om Syfy en 13th street te kunnen zien. Bij TV Vlaanderen kost dit minder dan de helft daarvan.

Allez, ik heb nu ook NPO1 HD, NPO2 HD, NPO3 HD bij Telenet.

Ik heb enkel het basisabonnement (16€/maand of zoiets).

Mocht ik willen klant zijn bij TV Vlaanderen en ik wil die zenders daar ook hebben, dan moet ik daarvoor het duurste abonnement nemen (Basic+, rond de 23€/maand).

En dat voor zenders die gewone basizenders zijn!

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een goede satdecoder hebt volstaan de basisversies en dan is het maar 12.90 euro.Die HD is toch maar upgesuperde kanalen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een goede satdecoder hebt volstaan de basisversies en dan is het maar 12.90 euro.Die HD is toch maar upgesuperde kanalen.

Ah, zo.

Dus die HD zenders zitten erop voor de grap, omdat M7 bandbreedte te over heeft, en die supergoedkoop is.  :D

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep.Vele van die uitzendingen zijn gewoon in SD opgenomen en overgezet (upscaled)  naar HD.Je betaald dus lekker veel voor dezelfde kwaliteit opnames.Kijk maar eens op een goede satdecoder wat het verschil is.We hebben hier de vergelijking gedaan tijdens voetbal met telenet,proximus en sat SD en HD.Sat komt er stukken beter uit maar eigenlijk wordt het meeste opgenomen (of live) op 720 en omhoog gezet naar 1920.Als je echt wil vergelijken ga dan eens naar een echt HD kanaal zoals Nat geo HD.Dan zie je echt het verschil tussen echte HD en opgeschroefde duur betaalde uitzendingen.Maar ja ieder zijn meug en als men voor HD wil betalen zal het de operatoren een zorg zijn.Zolang er maar centen binnenkomen.Niet vergeten dat  65 % van de uitzendingen reeds jaren geleden zijn opgenomen als er van HD nog geen sprake was.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

Mocht ik willen klant zijn bij TV Vlaanderen en ik wil die zenders daar ook hebben, dan moet ik daarvoor het duurste abonnement nemen (Basic+, rond de 23€/maand).

de NPO HD zenders zitten gewoon in het basic light pakket hoor.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

de NPO HD zenders zitten gewoon in het basic light pakket hoor.

 

mvg

Niet voor nieuwe abonnees, staat toch zo op de site van TVV, en dat staat daar al heel lang zo.

Volgens mij hebben mensen met een abonnement van al een hele tijd nog altijd die zenders, maar nieuwelingen moeten al het duurste pakket hebben om ze in HD te hebben.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor nieuwe abonnees, staat toch zo op de site van TVV, en dat staat daar al heel lang zo.

Volgens mij hebben mensen met een abonnement van al een hele tijd nog altijd die zenders, maar nieuwelingen moeten al het duurste pakket hebben om ze in HD te hebben.

Ook al is dit tegenstrijdig met de info van TVV, De NPO HD zenders zitten in elk oud en nieuw abonnement (behalve 2/3de kaart).

Idem voor France2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep.Vele van die uitzendingen zijn gewoon in SD opgenomen en overgezet (upscaled)  naar HD.Je betaald dus lekker veel voor dezelfde kwaliteit opnames.Kijk maar eens op een goede satdecoder wat het verschil is.We hebben hier de vergelijking gedaan tijdens voetbal met telenet,proximus en sat SD en HD.Sat komt er stukken beter uit maar eigenlijk wordt het meeste opgenomen (of live) op 720 en omhoog gezet naar 1920.Als je echt wil vergelijken ga dan eens naar een echt HD kanaal zoals Nat geo HD.Dan zie je echt het verschil tussen echte HD en opgeschroefde duur betaalde uitzendingen.Maar ja ieder zijn meug en als men voor HD wil betalen zal het de operatoren een zorg zijn.Zolang er maar centen binnenkomen.Niet vergeten dat  65 % van de uitzendingen reeds jaren geleden zijn opgenomen als er van HD nog geen sprake was.

 

Sorry maar Nat Geo HD kan helaas al een ganse tijd niet meer als referentie dienen qua HD want deze zender krijgt een max. bitrate van 5500 want veel te weinig is voor o.a. natuurdocumentaires. Dit heb ik via hun forum reeds meerdere malen vermeld maar tot op heden blijft het windstil daar. Toch wel jammer omdat deze zender vroeger in veel betere kwaliteit werd uitgezonden.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry maar Nat Geo HD kan helaas al een ganse tijd niet meer als referentie dienen qua HD want deze zender krijgt een max. bitrate van 5500 want veel te weinig is voor o.a. natuurdocumentaires. Dit heb ik via hun forum reeds meerdere malen vermeld maar tot op heden blijft het windstil daar. Toch wel jammer omdat deze zender vroeger in veel betere kwaliteit werd uitgezonden.

 

dit is bij telenet momenteel ook het probleem met NGC Wild HD,

teveel zenders proppen op een mux/kanaal en je hebt de mindere kwaliteit van beeld.

 

en Fox is in belgie ook nogal aan het blunderen,

ze tonen the walking dead en sinds aflevering 4 zijn er geen nederlandse subs meegestuurd,

er zijn al mensen aan het klagen daarover op het telenet forum.

beeldkwaliteit laat ook te wensen over voor HD tv,

kennelijk zijn veel series dat ze tonen in SD aangekocht.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...