Ga naar inhoud


VU+ Duo slechte ontvangst


Wiend

Aanbevolen berichten

Al geruime tijd heb ik een VU+ Duo. Ding zal zes jaar oud zijn. Veel plezier van gehad. 

 

Wat mij de laatste tijd opvalt, is dat de ontvangst erg slecht wordt. We kijken op Astra1, Astra2 en Astra3. De Engelse zenders begonnen de laatste tijd steeds vaker weg te vallen en ook Astra1 en 3 vallen weg zogauw er maar een beetje regen is. 

 

Goed, dus de installatie thuis nagekeken. Alle kabels en connectoren zijn in orde. Nieuwe software erop. Dus maar het dak op; misschien is de schotel of zijn de LNB's iets verdraaid of zo? Maar ook daar is alles goed. Ontvangst blijft echter bagger. 

 

Naast die VU+ hebben we tegenwoordig ook digitale TV via internet en dat werkt ook erg goed. De VU+ is een beetje overbodig aan het worden, maar we keken veel naar Engelse zenders via Astra2 en willen dat eigenlijk blijven doen. 

 

Van de week heb ik voor de grap eens het ontvangertje dat ik normaal op de camping gebruik, op de schotel thuis aangesloten. En dan komen Astra1, 2 & 3 knalhard binnen. 

 

Mijn conclusie is dat de ontvangers van de VU+ defect zijn of minder goed zijn gaan ontvangen in de loop der jaren. Kan dat en komt dat wel eens vaker voor bij dit merk?

 

Is het ergens low budget te laten reparen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


C 807 elco vervangen en er een keramische parallel aanhangen.

vuduo_c807 (1).pdf

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb precies hetzelfde! Diverse zenders (vooral op Astra 3) geven steeds blokken of doen het helemaal niet meer. Schotel met een goede satmeter uitgericht gaf geen verbetering. LNB Astra 3 vervangen ook niet. Alleen bij perfect helder weer beeld maar een kleine wolkenflarde en weer blokken. Een andere ontvanger (Amiko Alien) eraan gehangen en zelfs bij dikke regen geen enkel probleem. Het is dus de VU+. Elco 807 heb ik een tijd geleden al eens vervangen vanwege het rode led probleem.

 

Tsja, wat nu. Ik zat te denken aan een nieuwe duo2 maar als de kwaliteit idd minder goed is...... Wat zou een eventueel goed alternatief zijn?

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aloha!

 

Echt en zeker waar , de Elco,s worden minder in de loop der jaren  ,heb er inmiddels 3 stuks gedaan met zelfde probleem.

Kortom na vervanging en het bij solderen op de pootjes 22uF condesators bijv .

 

commerciele link verwijderd

 

 

commerciele link verwijderd en deze beteren Elco,s van Panasonic 

 

commerciele link verwijderd

 

Draaien De Vu,s sneller en hogersignaal ontvangst zelf van de Eutelsat 16 weer stuk hoger signaal en stabiel beeld .

 

Op het PLIForum uitgebreide uitleg hierover met afbeeldingen van de te vervangen Elco,s 

http://forums.openpli.org/topic/33476-vu-duo-rode-led-alles-over-c807/page-9      Zie kolum 172 voor de Foto,s

Wel eerst registreren anders zie je de afbeeldingen niet .

 

Moet lukken !!!

Duidelijke uitleg hierover

aangepast door wiz
commerciele links verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://forums.openpli.org/topic/33476-vu-duo-rode-led-alles-over-c807/page-9      lees dit goed.

 

Meld je eerst aan op dit forum om allen afbeeldingen te kunnen zien en de uitgebreide uitleg over de 4 Elco,s die je moet vervangen , hierna een Sneleren Vu-Duo en hoger signaal.

grtzzz

aangepast door alexis00
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook dit probleem en nog andere:

2x elco's 1000µF16V-105°C

3x elco's 220µF 16V-105°C

en 5x keramische condensator 100nF te solderen a d onderkant van de elco's

 
Hier de locaties:
1/ C807---220µF / 16V  opstartprobleem met rode led
 
2/ C848---1000µF / 10V 
   C819---1000µF / 10V
   C814---220µF / 16V
   C850---220µF / 16V
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de heldere uitleg! Ik heb dus al eens eerder elco C807 vervangen dus die anderen gaat me ook wel lukken. Is zeker het proberen waard want op zich is het nog steeds een fijne ontvanger. Ik wilde destijds trouwens het moederbord verwijderen om aan de onderkant te solderen maar was een heel gedoe. Toen simpel aan de bovenkant de elco zo hoog mogelijk losgeknipt en de nieuwe aan de zittenblijvende pootjes gesoldeerd. Was echt zo klaar.

 

Ik koppel wel terug in dit topic of het geholpen heeft.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vier elco's vervangen en weer perfect beeld. Heb alleen de elco's vervangen, kijken hoe lang ze het volhouden. Voor niks een nieuwe lnb aangeschaft maar de schotel staat gelijk mooi gericht!

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...