Ga naar inhoud


vu duo 2 tuner instellingen


alfred de witt

Aanbevolen berichten

ik heb een vraag over de instellingen voor mijn 3 sat tuners,

1e tuner heb ik een t90 met 13 lno's via 16/1 switch

2e tuner heb ik a1,2,3 en hb via een 4/1 switch ook van de t90

3e tuner heb ik een gregorian schotel 90cm

 

Als ik een sateliet selecteer die geen deel uitmaakt van de t90 verwacht ik dat de motor gaat draaien maar dat doet hij niet. Moet ik dit nog ergens ingeven in het menu dus eerst tuner 1 dan 2 en dan 3 ?

Ik gebruik de laatste kanalenlijst van Hans begin september.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij tuner 3 moet je usals ingeven en je coordinaten.In je satelites list moeten ook alle sats zitten.Als je de lijst van Hans gebruikt neem je dan de rotor lijst.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaats eens een foto van je instellingen.Heeft het uberhaupt al gewerkt (met andere ontvanger) ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je motor niet draait dan staat er vermoedelijk wat mis in de usals instellingen van je derde tuner.Of de satelites xml is niet goed.Kan je de rotor manueel laten verdraaien bij instellingen ? Hoe is hij aangesloten op je box ? Normaal gaat de coax eerst naar je rotor en vandaar naar de lnb (vermoed je gregorian schotel)

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

usals instellingen zijn ingevuld en handmatig draait de motor naar de satelliet die ik handmatig ingeef.

Ik heb de gregorian omgebouwd, lnb gaat naar stab motor en deze motor stuur ik aan vanuit mijn duo 2. Ik verwacht dat als ik een satelliet en kanaal aanklik die niet op mijn t90 staat dat de schotel dan gaat draaien maar dat gebeurt dus niet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar.Bij mij werkt dit fijn met 4 tuners waarvan 3 verbonden via disecq en 1 via mijn rotorschotel.Mss staat er wat verkeerd in je usals.Alhoewel het manueel wel gaat.Daarom vroeg ik de instellingen hier te laten zien.Je kan dat simpel via de pc copieren met view vanuit je vu.Vermits het manueel gaat zou ook je satelites xml moetn goed zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dat op een ietwat andere manier gaan ingeven, onder geavanceerd.

Bij satelliet: naar < links of rechts > doorklikken tot je “kies satellieten 1 [usals]” tegen komt, er zitten 4 van die speciale ingaven in.

Je zal merken dat er nu lnb 69 staat, dat is een vast lnb nummer dat hoort bij de ingave “satellieten 1 [usals]”

Onder satelliet, staat “druk OK om de satellieten te selecteren, dan opent er zich een nieuwe menu, hier vink je de satellieten aan die via de motor  moeten komen. en niet vergeten op te slaan.

 

 

post-38190-0-73962100-1444750068.jpg

post-38190-0-26360100-1444750074.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal anders dan bij openvix.Ik moet gewoon de usals ingeven en alles werkt.In mijn image is dat gewoon configuratie instelling : eenvoudig en rotor kiezen  en usals coordinaten ingeven.De box doet dan alles wat nodig is om de rotor te verdraaien naar de juiste sat.Ik heb wel een rotor van Golden Interstart GI-50-120 met disecq 1.2.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zonder je instellingen te zien zijn we op een doodlopend spoor beland want er moet toch wat misstaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...