Ga naar inhoud


Tweede Kamer stemt in met mediawet en einde radio 6


Sprietje

Aanbevolen berichten

Het is jammer dat je als Nederlander verplicht bent voor die bagger te betalen.

 

Wat voor de een bagger is, geldt weer niet voor iemand anders, voor mij geld commercieel als bagger,

het meeste aan series en films is Amerikaans, (Over the top).

Dan toch liever Europees, UK, Scandinavië, of Duits.

Bovendien onderbreken Publieke Omroepen hun programma's nooit voor reclame.

 

Vele landen zijn juist positief verbaasd dat NL een omroepen systeem heeft.

 

Nergens is er zo'n diversiteit op het gebied van nieuwsvergaring als in NL.

 

Zowel links, VARA en VPRO als rechts, AVRO/TROS worden voorzien van info die je zelf kunt kiezen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ben ik het helemaal mee eens

 

Ieder zijn mening, maar over onafhankelijkheid valt nog te twisten.

 

Er zijn diverse landen, zoals ik al aangaf, Frankrijk, Italië en andere Europese landen,

waar het nieuws gedicteerd wordt door de regerende partijen, wij hebben de keus, hangt af naar welke omroep je voorkeur gaat.

 

Wij hebben o.a. Een Vandaag en Nieuws Uur, beiden met verschillende invalshoeken, links of rechts, kom daar eens om bij o.a. de VRT.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn mening, maar over onafhankelijkheid valt nog te twisten.

 

Er zijn diverse landen, zoals ik al aangaf, Frankrijk, Italië en andere Europese landen,

waar het nieuws gedicteerd wordt door de regerende partijen, wij hebben de keus, hangt af naar welke omroep je voorkeur gaat.

 

Wij hebben o.a. Een Vandaag en Nieuws Uur, beiden met verschillende invalshoeken, links of rechts, kom daar eens om bij o.a. de VRT.

De visie van de Nederlandse omroepzuilen werd vanouds gedicteerd door de gelieerde politieke partij(en) in de Tweede Kamer. Dus eveneens door de regerende partijen.

De NPO zal alleen maar verbetering geven, want allerlei zuil-correspondenten op dezelfde plek voegt niks toe, kost alleen maar geld.

En de NPO zal politiek onafhankelijk worden aangestuurd, als je alle berichten goed hebt gelezen over de nieuwe mediawet.

Kom daar in Turkije maar eens om!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... onafhankelijke informatie krijg je nergens. Ik probeer me te informeren bij de kanalen waarin ik het meeste vertrouwen heb... en waarschijnlijk doet iedereen dat zo bij "zijn" betrouwbare kanalen.

Of een zender al dan niet "gestuurd" wordt door een staat, wat vaak herleid kan worden tot politieke wind die in dat land waait, maakt mij niet zo veel uit, al is dat afhankelijk waarover het gaat. Gaat het over "nieuws" dan wil ik horen wat het best bij mijn overtuiging/gevoel aansluit... en altijd in de wetenschap dat onafhankelijk niet bestaat. Wil ik muziek luisteren op de radio, speelt de "politiek" al helemaal geen rol, maar gaat het er om of ik het 'mooi' vindt... idem voor films/series... die kies ik zelf en ook daar interesseert de politiek erachter me totaal niet.

Maar nogmaals... politiek onafhankelijk bestaat niet, ook niet in nederland waar men altijd alles beter weet. Ze krijsen ook steeds dingen die ze uit ideologisch oogpunt kwijt willen, en hebben ook stereotype beelden die ze levend houden.

 

Mijn conclusie is dat ze maar doen wat ze denken wat goed is... ik weet dat ik kan kiezen waarnaar ik luister en kijk dankzij internet en satelliet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met "onafhankelijk" in bedoelde context wordt natuurlijk bedoeld dat er geen politieke persoon of partij is die selecteert en formuleert, in lijn met de machthebbers van dat moment.

 

Verwar "onafhankelijk" niet met "objectief", want die laatste term is nog glibberiger dan de eerste. 

 

Maar goed, de NPO mag dan selecteren en formuleren, de Nederlandse burger mag er vervolgens vrijelijk tegenaan schoppen. En dat laatste is in ieder geval een groot goed dat wel eens over het hoofd wordt gezien. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1)Bovendien onderbreken Publieke Omroepen hun programma's nooit voor reclame.

 

2)Vele landen zijn juist positief verbaasd dat NL een omroepen systeem heeft.

 

2)Nergens is er zo'n diversiteit op het gebied van nieuwsvergaring als in NL.

 

2)Zowel links, VARA en VPRO als rechts, AVRO/TROS worden voorzien van info die je zelf kunt kiezen.

1) Er zijn Europese PO's die dat wel degelijk doen

2) Welke landen zijn dat? Ik zie niet in op welke gronden de NPO nieuwsvoorziening beter zou zijn dan die van bv Duitsland (ARD/ZDF) of BBC/Sky.

    Linkse omroepen, Rechtse omroepen. Je leeft in vervlogen tijden. De verzuiling is al lang voorbij met Max en BNN.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De visie van de Nederlandse omroepzuilen werd vanouds gedicteerd door de gelieerde politieke partij(en) in de Tweede Kamer. Dus eveneens door de regerende partijen.

De NPO zal alleen maar verbetering geven, want allerlei zuil-correspondenten op dezelfde plek voegt niks toe, kost alleen maar geld.

En de NPO zal politiek onafhankelijk worden aangestuurd, als je alle berichten goed hebt gelezen over de nieuwe mediawet.

Kom daar in Turkije maar eens om!

 

 

En de NPO zal politiek onafhankelijk worden aangestuurd, als je alle berichten goed hebt gelezen over de nieuwe mediawet.

 

Dan lees ook het volgende, met name de laatste regels:

 

"Een aantal bekende Nederlanders roept de Tweede Kamer op om vandaag tegen de nieuwe Mediawet te stemmen. Ze doen dat in een paginagrote krantenadvertentie. De ondertekenaars willen niet dat de NPO zich direct gaat bemoeien met de inhoud van de programma’s.

“De macht die de NPO met deze Mediawet krijgt, is een directe bedreiging van de redactionele vrijheid van omroepen en programmamakers”, zo staat in de oproep aan het parlement. “De omroepen zijn directe vertegenwoordigers van het publiek en staan in contact met hun leden, kijkers en luisteraars. Het is daarom van essentieel belang dat de omroepen zelf – samen met de achterban – de inhoud blijven bepalen van de programma’s.”

De oproep is ondertekend door zo’n 75 mensen, onder wie vooral presentatoren, maar ook regisseurs, acteurs, journalisten en bestuurders.

Bron: ANP/Broadcast Magazine"

 

 

"Kom daar in Turkije maar eens om!".

 

Heb je mij dat ooit horen zeggen, ik ben niet blind hoor, voor de werkelijkheid hier.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...