Ga naar inhoud


exel berekening voor hypotheek


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een exel berekening gemaakt voor een programma om rente en kosten te berekenen.

maar nu zoek ik naar een berekenings formule om in de eerste cel aflossings datum in de tweede cel de hoofdsom in te voeren in de derde cel het rente percentage in de vierde cel berekening van de afgeloste rente vijfde cel het de aflossing van de hoofdsom en de zesde cel het restant af te lossen bedrag.

de periode moet 156 maanden bedragen en het hoofdbedrag op 0 uit te laten komen.

wie zou mij daar mee kunnen helpen ?RENTEBEREKENING.rar

het meegestuurde tabel is om opbrengst rente  te berekenen dus heeft andere formules.

 

 

gr Peter

aangepast door peterksr

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je wilt weten hoeveel je per maand moet aflossen om na 156 maanden op nul uit te komen?

 

Ten eerste: Je had in je tabel maar 154 maanden staan, dus heb ik er nog twee regels onder geplakt.

Ik heb in cel E7 een bedrag ingevuld en in de onderliggende cel de formule =E7 en die gekopieerd en geplakt in de cellen E9 t/m E162.

Als je dan steeds een ander bedrag probeert en kijkt of cel F162 zo dicht mogelijk bij de nul uitkomt, kwam ik op een maandelijkse aflossing van €360,80 en de laatste maand €359,42.

Is niet helemaal het antwoord op je vraag, maar geeft wel hetzelfde eindresultaat denk ik?
Anders moet je het nog maar even verder verduidelijken en misschien de tabel toevoegen die wel de juiste formules heeft.

RENTEBEREKENING (met aflossing).zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt weten hoeveel je per maand moet aflossen om na 156 maanden op nul uit te komen?

 

Ten eerste: Je had in je tabel maar 154 maanden staan, dus heb ik er nog twee regels onder geplakt.

Ik heb in cel E7 een bedrag ingevuld en in de onderliggende cel de formule =E7 en die gekopieerd en geplakt in de cellen E9 t/m E162.

Als je dan steeds een ander bedrag probeert en kijkt of cel F162 zo dicht mogelijk bij de nul uitkomt, kwam ik op een maandelijkse aflossing van €360,80 en de laatste maand €359,42.

 

Is niet helemaal het antwoord op je vraag, maar geeft wel hetzelfde eindresultaat denk ik?

Anders moet je het nog maar even verder verduidelijken en misschien de tabel toevoegen die wel de juiste formules heeft.

  Hallo Alex,

 

bedankt voor je reaktie dit is inderdaat het geen wat ik zo ongeveer bedoelde.

 

gr Peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...