Ga naar inhoud


welke schotel is dit?


blackeyes
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Gewoon een Ufo-schotel. Werd veel gebruikt door camperbezitters.

Zie ook de principewerking van deze cassegrain-schotel.

Ze werken slecht. Goed te gebruiken voor de Astra 19,2, geeft veel problemen bij de zwakke Astra 23,5.

post-60869-0-93591000-1446224262.jpg

post-60869-0-06311700-1446224781.png

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eigenaar van deze UFO-schotel heeft deze zelf in deze roodbruine kleur gespoten. Vaak wordt voor deze kleur lak gebruikt met een metaaloxide pigment. Ik vrees dan ook dat door deze lakbehandeling de ontvangst van de satellietsignalen negatief beïnvloed wordt en vraag me af of daarmee de Astra 23,5 goed te ontvangen is.

Camperbezitters hebben deze schotel massaal vervangen door vlakantennes omdat die veel beter presteren.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij is het een schemerlamp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook bevestigen, dat deze schotel voor 23,5 half werkt. toen ik één op een camper moest uitrichten, wel beeld op bvb film1, maar niet op VTM HBO.

Maar bvb de bbc's op 28,5 kwamen keihard binnen, en diverse FTA's op de hotbird ook. al moet ik hierbij opmerken, dat ik tussen bepaalde hotbird zenders die schotel eventjes moest bijpassen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hij had beter magnetische verf kunnen gebruiken trek hij misschien nog wat aan !!!!!!!!!!

De kleur zorgt anders ook voor een bepaalde aantrekkingskracht, zeker wanneer het inderdaad een lamp is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even een afbeelding hoe je de skew van de lnb kunt instellen met de drie blauw getekende schroefjes.

Door de schroefjes er geheel uit te draaien, kun je de grote ring uit de schotel trekken waarna je de lnb eventueel kunt verwisselen.

De oplettende kijker ziet waarschijnlijk wel dat de aanwijzing die gegeven wordt niet deugd.

post-60869-0-61885600-1446276151.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gehoord dat ze nachts wel eens wegvliegen en dat er van die vreemde mannetjes uit klimmen.

Blackeyes, dit is toch niet een antwoord op jouw vraag, hoop ik? Hoezo "beste"?  :confused:

("Vind ik leuk" bedoel je, denk ik.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een UFO-schotel worden meestal twee type lnb's gebruikt met de coaxaansluiting aan de achterzijde.
In de afbeelding van bericht 11 zit een Philips SX1019 maar ook wordt de Inverto Red Classic Straight-feed lnb gebruikt, zie de pdf-bijlage en de foto-bijlage.
 

post-60869-0-44212200-1446299302.jpg

inverto_idlr-sins40_single_straight_feed.pdf

post-60869-0-01448500-1446299383_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend schreef ik in bericht 11:

 

"De oplettende kijker ziet waarschijnlijk wel dat de aanwijzing die gegeven wordt niet deugd."

 

Het verbaast me dat er nog geen reactie gekomen is wat er niet deugt
Misschien handig om te vermelden dat elk streepje voor de skew-aanpassing van de lnb 5 graden vertegenwoordigt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga alleen antwoorden als de prijs bekend gemaakt word . ;)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...