Ga naar inhoud


Goed idee over een nieuw Forum hier?


Unetwork
Ga naar oplossing Opgelost door -verwijderd-,

Aanbevolen berichten

Waarom geen nieuw forum over b.v.b.  Enigma besturingssysteem?

Hier staan apparte forums voor Dreambox, Gigablue, Xtreme die zover ik weet allen op Enigma zijn uitgerust.
Ik heb een aantal vragen moeten stellen in het Xtreme forum maar antwoorden vind ik vaak terug bij Dreambox en andere receivers die op Enigma draaien.

Het is maar een idee ;)

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar dat kan je over bijna elke ontvanger tonen Sjaak (k).

 

Mijn ontvangers werken beiden zonder problemen.

 

Daarmee wil ik niet zeggen dat ze beter zijn dan de Xtrend want heb nog nooit met zo een ontvanger gewerkt.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k) dat is bij al die ontvangers in die klasse hetzelfde.

Maak ze maar open en ze hebben allemaal dezelfde componenten, doorgaans uit China, in Korea (Zuid !!!!) geassembleerd.

De voedingen komen uit China en zullen dus allemaal wel eens het loodje leggen.

De AB´s komen allemaal uit hetzelfde nest.

Het is allemaal één pot meuk.

 

Een uitzondering zijn waarschijnlijk de Chinese clones.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

het idee voor een forum Enigma 2 algemeen gaat het bij mij niet om de drivers maar een positieve discussie voor de diverse plugins.
We hebben een van de beste image bouwers zoals Pli die voor bijna elke Enigma box een image heeft.

bvb een stream bekijken op een Dream, Xtrend heeft geen functie van pauzeren terwijl op apple, Windows etc. die functie wel bestaat.. zoiets zou ik graag willen zien in een nieuw forum
Ik heb dezelfde vragen en meer gezien op het Dreambox, Xtreme, Gigablue, rebox forum.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een van de beste image bouwers zoals Pli die voor bijna elke Enigma box een image heeft.

 

Nou de "fijten" ;) zijn anders:

 

of OpenPli de beste imagebouwer is laat ik aan de persoonlijke beleving en ervaring van de individuele gebruiker over

maar als ze iets niet hebben is het een image voor bijna elke enigma box. Daar heeft de gemiddelde imagebouwer een veel groter assortiment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens. De fut lijkt er een beetje uit bij Pli.

 

Dat valt op zich wel mee, alleen legt OpenPli als enige imagebouwer het initiatief voor een image neer bij de fabrikant zelf.

Als de fabrikant geen interesse heeft om een bepaalde box met OpenPli te laten draaien dan komt daar ook geen OpenPli image voor.

En dat maakt het verschil met andere imagebuilders, die passen hun sources keer op keer aan zodat box x,y,z ook (enigzins) werkt.

OpenPli team is daar mee gestopt. Zij wllen hun vrije tijd benutten voor nuttigere zaken zoals structurele verbeteringen aan enigma code zelf ipv continue dingen aan te lopen passen zodat het met alle boxen werkt.

Ik vind dat persoonlijk terecht. Goedwillende hobbyisten die hun vrije tijd zonder winstbejag investeren in enigma development moeten geen verlengstuk worden van fabrikanten die hun hardware de wereld inslingeren en de support maar overlaten aan de community.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor het afspelen van b.v. WMP moet je toch echt in het specifieke Xtrend forum zijn, dat is het enige merk die betaald heeft voor de rechten en het kunnen gebruiken van dit afspeel formaat.

 

Niet waar.

Op een dreambox werkt het ook. En "Dream Multimedia GmbH" zie ik wel op de licentie lijst staan. Xtrend zie ik er niet tussen staan.

 

Windows Media Components Licensees List

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt op zich wel mee, alleen legt OpenPli als enige imagebouwer het initiatief voor een image neer bij de fabrikant zelf.

Als de fabrikant geen interesse heeft om een bepaalde box met OpenPli te laten draaien dan komt daar ook geen OpenPli image voor.

En dat maakt het verschil met andere imagebuilders, die passen hun sources keer op keer aan zodat box x,y,z ook (enigzins) werkt.

OpenPli team is daar mee gestopt. Zij wllen hun vrije tijd benutten voor nuttigere zaken zoals structurele verbeteringen aan enigma code zelf ipv continue dingen aan te lopen passen zodat het met alle boxen werkt.

Ik vind dat persoonlijk terecht. Goedwillende hobbyisten die hun vrije tijd zonder winstbejag investeren in enigma development moeten geen verlengstuk worden van fabrikanten die hun hardware de wereld inslingeren en de support maar overlaten aan de community.

 

Vraag je eens af hoe of het komt dat de fabrikant niet meer zo geïnteresseerd is in Pli.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag je eens af hoe of het komt dat de fabrikant niet meer zo geïnteresseerd is in Pli.

 

Dat vraag ik mij dus totaal niet af, is mijn probleem ook niet.

Als ik een nieuwe box nodig ben maak ik een keuze uit de door OpenPli ondersteunde boxen.

Een fabrikant zet zichzelf dus in mijn specifieke geval al bij voorbaat buiten spel.

Hetzelfde doe ik met bv mijn smartphone en tablet. Ik schaf gewoon iets aan wat officieel ondersteunt wordt door cyanogen.

De fabrikanten moeten er maar mee leven dat ze aan mij niets verdienen zolang hun producten niet door mijn favoriete software ondersteunt worden. Wellicht denken er meer consumenten zoals mij en dan gaat daar wel een duidelijk verkoop signaal vanuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorlopig koop ik toch echt een box naar zijn prestaties, en daarbij maakt het mij niet uit of die dat met VTI of Pli doet.

 

En er zijn Vu+ boxen waarvoor wel en Vu+ boxen waarvoor geen Pli beschikbaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de "fijten" ;) zijn anders:

 

of OpenPli de beste imagebouwer is laat ik aan de persoonlijke beleving en ervaring van de individuele gebruiker over

maar als ze iets niet hebben is het een image voor bijna elke enigma box. Daar heeft de gemiddelde imagebouwer een veel groter assortiment.

waar lezen jullie nu toe dat ik Open Pli de beste image bouwer torpodeer? Ik zeg EEN van de beste 

Maar we dwalen weer af en zelf de moderator doet hier leuk aan mee.

 

Nog even waar het mij om te doen was, dat er geen pauze op een stream staat weet ik inmiddels al een tijd, ik kaarte deze vraag aan omdat ik daar jaren terug een vraag had en dezelfde vraag weer terug zag in de zoekfunctie op de andere Enigma boxen forums.

 

Mijn idee was een algemeen Enigma forum waar juist Enigma2 als besturingssysteem centraal staat.

Of nu Pli goed is ja of nee was niet belangrijk en hier ging dit topic niet over..

 

 

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...