Ga naar inhoud


Black Hole en Oscam


arsat

Aanbevolen berichten

Ik heb nu BlackHole geinstalleerd op mijn Vu+soloSEv2, ging prima en ziet er goed uit.

Alleen kan ik Oscam niet geinstalleerd krijgen. Ik zal wel iets verkeerd doen...

(veel duidelijke info is ook niet, en bijna alle info is totaal verschillend)

 

Wat ik heb gedaan is:

- met ftp programma oscam-svn11176-mips-tuxbox-oe2.0-webif-Distribution.tar.gz gekopieerd naar tmp directory

- deze file van  ...tar.gz hernoemd naar ...bh.tgz

- Een manual install van BH file gedaan

- Krijg melding 'installation succesfull'

- Vind daarna Oscam nergens meer terug. (ik neem aan dat je er iets aan moet configureren?)

 (je kunt ook kiezen tussen apps, extensions, plugins en addons. Geen idee wat Oscam daarvan is...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na de installatie van de OSCam softcam 'binary' moet je zelf de noodzakelijke config bestanden maken/kopieren. Waar BH deze verwacht moet je even opzoeken. Beste kijk je in het softcam.sh bestand.

 

OpenPli: /etc/tuxbox/config

OpenATV: /user/keys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat me allemaal wat te ver voor een simpele satellietontvanger een cursus Linux te moeten volgen... :grin:

Kan dat VTI wel eens proberen. (screenshots zien er wel erg gedateerd uit, lijkt wel iets uit de jaren '90). Maar ja, als het maar goed werkt.

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux is echt niet lastiger dan Windows kennis... Of je nu met Notepad een textbestandje klust of met Notepad+. Gewoon maken en via FTP of Network browser naar je box schuiven. Dan softcam herstarten via menu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

LoL VTI en gedateerd het is inderdaad geen kerstboomimage zoals black hole,oscam butler is handig maar heb je niet nodig om je kaart aan de praat te krijgen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie bij VTI zijn er nog geen configuratie bestanden aanwezig dit in tegenstelling tot openpli waar na installatie de tvvl of cd kaart standaard werkt.

 

Oscam butler zorgt voor het aanmaken van deze bestanden en het makkelijker kijkkast maken voor de beide kaarten

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het Wolverine ik maak zelf ook gebruik van VTI en Oscam butler en het is inderdaad handiger maar niet noodzakelijk dit is wat ik bedoelde

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het niet werkend. Heb nu maar even OpenPli weer erop gezet, daar werkt oscam standaard...

(alleen opnemen van NAS werkt niet, maar daar koop ik dan maar een losse USB disk voor...)

Enige lastige is nog dat opnemen zo vreselijk gecompliceerd is.

Moet nu record + '1' drukken voor start, en record + '8' + OK voor stoppen. Kan dat niet met 1 toets voor start en stop?

(tegen de tijd dat je alles ingedrukt hebt is de opname 5 seconden langer...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...