Ga naar inhoud


Oplossing voor ondertitelpositie in VTI


RaveMaus

Aanbevolen berichten

In mijn eeuwige zoektocht naar een oplossing voor de positie van je eigen ondertitels in VTI (staan immers pal in het midden van het beeld standaard) dacht ik met Kodi/XBMC eea te bereiken. Blijkbaar bestaat er geen enkele image waarin Kodi's eigen mediaplayer gebruikt wordt. Vanavond achter gezocht en tot besluit gekomen dat ik dat dus mag vergeten.

 

Blijkbaar bestaat er een plugin "Subssupport" welke perfect draait onder VTI. Voorlopig enkel nog maar getest onder VTI8.

Het werkt prima icm Mediaplayer2, ofwel met EMC. Je kan zelfs meteen een ondertitel downloaden die je mist.

 

De plugin heeft één nadeel: de ondertitelfiles moeten extern zijn. Een embedded subtitle in een MKV file bvb wordt niet herkend. Simpele oplossing: even een nieuwe downloaden :-) .

 

Googelen laat eea snel terugvinden, maar ik doe er maar even de installatiefile bij.

 

Gert

 

PS: zoekfunctie hier levert niets op, dus blijkbaar in dit forum nog niet aan bod geweest.

enigma2-plugin-extensions-subssupport_1.5.4_20151105_all.ipk

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een foutje rechtzetten... De embedded ondertitels werken wel. Je moet ze blijkbaar enkel nog eens apart inschakelen.

De plugin werkt ook perfect met VTI9. Vandaag ook geïnstalleerd op de VU+Duo2. Loopt prima.

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze tip! Toevallig vandaag aan het experimenteren met mijn nieuwe STB, en had ook al opgemerkt dat de ondertiteling wat hoog in beeld stond (alleen positie links/rechts is aan te passen). Mijn WD TV Live deed het wat dat betreft een stuk subtieler, en in VTi kon ik het niet zo 1,2,3 oplossen. Overigens vind ik persoonlijk de ondertiteling op de VU+ ook een beetje grijzig (kleurinstelling staat wel op wit) en is hij wat lastiger te lezen in vergelijk met de WD TV Live.

 

Ga de plugin dan ook zeker uitproberen, misschien dat er ook een instelling voor de kleur of het gebruikte font aanwezig is?

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit:

 

Zojuist even lopen "rommelen" met deze plugin, maar krijg het niet aan de praat....

 

Op zich laat de ipk zich prima installeren op mijn VU+ Solo4K en zie ik ook een aantal opties van de pluging in "Applicaties" staan. Als ik daar aangeef dat de positie "bottom" moet zijn, gebeurd er helaas niets. Zie ik iets over het hoofd of kan ik ergens een korte handleiding vinden over deze plugin?

 

Ik vraag me overigens ook af of het mogelijk is de MKV te starten zonder afzonderlijk handmatig de ondertiteling aan te moeten zetten. Ik zie wel een optie staan in subsupport, maar die doet het ook niet helaas bij mij....

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een foutje rechtzetten... De embedded ondertitels werken wel. Je moet ze blijkbaar enkel nog eens apart inschakelen.

De plugin werkt ook perfect met VTI9. Vandaag ook geïnstalleerd op de VU+Duo2. Loopt prima.

Misschien een rare vraag, maar hoe krijg ik deze plug-in aan de praat? Installeren ging prima, maar na het aanpassen van de instellingen gebeurd er niets met de subs en blijven ze nog steeds in het midden staan....

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste vti gebruikers

 

ik zie dat jullie problemen hebben met de ondertititels ( hebben wij niet met pli4). ;)

 

ik ga jullie niet aanbevelen om van image te veranderen want dat is hier niet aan de orde.

vergeet niet dat wij een hobby box gebruiken.

ga eens via ftp naar de instellingen van de ondertitels en verander deze eens, durf te experimenteren. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste vti gebruikers

 

ik zie dat jullie problemen hebben met de ondertititels ( hebben wij niet met pli4). ;)

 

grtz Philip

Zodra er een Pli image beschikbaar is voor de solo4k ga ik eerst die eens testen, tot die tijd inderdaad een beetje rommelen en spelen met de instellingen.

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat Pli perfect omgaat met ondertitels heb ik dergelijk image op mijn twee andere Vu+jes staan (uno, ultimo) waar er geen mediaplayer staat. Net door dat ondertitelprobleem in VTI.

 

Het zal nu het 3de of 4de jaar zijn dat ik een Vu+ heb staan. Vanwege dat grote voordeel van de ondertitels, probeer ik af en toe eens OpenPli, maar altijd opnieuw ga ik weer over naar VTI. OpenPli is bij mij zo instabiel. Vooral als je wat meer plugins installeert. Crashes of vastlopers heb ik binnen VTI raar of zelden. Eigenlijk nooit tijdens "gewoon" dagelijks gebruik. Ligt anders met OpenPli.

 

Wat de plugin betreft, als hij prima geïnstalleerd is, gewoon op het teletekst knopje op de afstandsbediening drukken terwijl je film speelt. In het dan verschijnende menu spreken de opties voor zich.

Je kan de ondertitel de kleurtjes en achtergrond geven wat je wil. Alleen geen idee wat er op een 4K box gebeurt... Het lijkt me dat dit toch geen verschil mag geven.

 

De plugin werkt enkel icm Mediaplayer 2 of een aangepaste versie van EMC. Hopelijk mag ik citeren naar een andere site hier, want daar heb ik mijn plugins gehaald.

 

https://code.google.com/p/mediaplayer2-for-sh4/

 

Intussen ben ik er ook al achter dat je blijkbaar één van deze twee mediaplayers moet gebruiken, of het lukt inderdaad niet.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

VMC

 

 

R85
- Bei Forced Subs wird im Player ein Symbol angezeigt - e2 weiss nicht was forced Subs sind - VMC aber schon - leider klappt es nicht immer die entsprechenden Subs zu aktivieren, da im GST die Subs aus was weiss ich für einem dämlichen Grund in einer anderen Reihenfolge gehandelt werden als sie in der MKV sind - ist aber nicht meine Baustelle, dass sollen andere in den Images fixen
- Bug beim speichern der TMDB Zugangsdaten sollte behoben sein...

 

er zijn meer players

EMC is een van de eerste maar niet de beste

 

Bitte beachten: VMC läuft nur unter FULLHD Skins und erst ab VTI 9.0!

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VMC

 

 

er zijn meer players

EMC is een van de eerste maar niet de beste

 

Bitte beachten: VMC läuft nur unter FULLHD Skins und erst ab VTI 9.0!

 

Welke player adviseer jij dan @TonskiDutch en is volgens jou de beste? VMC? Ga ik ook maar even uitproberen dan, ben benieuwd of SubSupport daar dan ook mee werkt...

aangepast door 78suited

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan enkel spreken over de situatie met de DUO2 + SOLO2 en subs / ondertitels dat werkt prima

maar

een plugin / add on wordt pas 100% ondersteund als je deze via de skin per menu hebt ingeschakeld

sorry maar op dit moment ontbreekt mij nog de SOLO 4K zodat ik jullie de menu instellingen als afbeelding niet kan tonen

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...