Ga naar inhoud


Oplossing voor ondertitelpositie in VTI


RaveMaus

Aanbevolen berichten

dat dacht ik ook dat fora ervoor waren elkaar te helpen... Geen probleem trouwens, daarom dat ik vroeg of ik wat gemist had. Geen haar op mn hoofd dacht aan "kwaad opzet".

 

Gisteren voor de eerste maal een "NAS" film gekeken ondertiteld met SubSupport.

Als je het werkend krijgt is alles mogelijk. Je kan de ondertitel naar wens van plaats veranderen. Kleur wijzigen, schaduw geven, donker kadertje erachter etc.

Een kennis van me heeft exact dezelfde ontvanger als ik met exact dezelfde software. Hij ging aan de hand van mijn how-to eerder in dit forum het bij hem ook eens proberen te installeren...

Is het bij jouw nu al gelukt?

 

Ik heb nog geen poging gedaan omdat het me aan tijd ontbrak de laatste dagen, en nu mag ik weer "heerlijk" aan het werk. Ik ga het zeker nog eens proberen om het werkend te krijgen en volg dan de stappen zoals je hebt omschreven. Welke skin gebruik je nu dan i.c.m. SubSupport en werkt het bij jou nu dan ook onder VMC?

aangepast door 78suited

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lotgenoot dus wat werk betreft ;)

 

Momenteel gebruik ik de Full-HD 4.8 skin van Maggy. Ik doe hem er even bij...

enigma2-plugin-skin-full-hd_4.8_all.ipk

 

In de beginperiode dat ik met SubSupport experimenteerde, werkte ik met die standaardskin binnen VTI9 (Atile HD als ik me niet vergis). SubSupport deed het hier ook prima mee.

Door te gaan experimenteren met VMC ben ik verplicht een full HD skin moeten gaan zoeken en vond ik bovenstaande de leukste om mee te werken.

 

Zowel SubSupport als VMC werken hier goed mee.

 

Het viel me zaterdag op dat beelden die vlug van boven naar beneden gaan (op mijn NAS film)even durven stotteren. Niks onoverkomelijk, maar natuurlijk weer niet goed genoeg. Of dat nu met de skin te maken heeft weet ik niet. Ik heb die mogelijkheid van Media afspelen op de Vu+ vroeger nooit gebruikt door dat ondertitelprobleem. Mijn Vu+ staat inmiddels zodanig vol met allerlei plugins dat dit er eventueel wel mee kan te maken hebben.

 

Ondertitels waren in alle geval feilloos.

 

Omdat de database van VMC op die moment nog niet compleet was, heb ik met deze plugin nog geen volledige film gezien. Zaterdag keek ik dmv de aan SubSupport aangepaste EMC.

 

VMC werkt NIET met SubSupport. Daarom dat ik persé wou weten hoe de standaard ondertitelfunctie van VTI zich laat wijzigen zodat de ondertitels onderaan komen te staan. Dankzij die regel in skin.xml aan te passen lukt het prima.

 

(Opmerking: De Vu+Uno op mijn slaapkamer draait OpenPli en werkt feilloos met ondertitels. De bewuste position regel in  skin.xml staat bij OpenPli ook op 0,0 zoals bij VTI ook standaard is. Hier gaan we weer... Waarom bij OpenPli wel en bij VTI niet...)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk SubSupport aan de praat gekregen! Helaas alleen met MediaPlayer2 en niet met de aangepaste versie van EMC (die werkte gewoon niet).

 

Mediaplayer 2 is niet zo gebruikersvriendelijk en ik loop telkens te vogelen met die playlist die ik in beeld krijg, en niet zomaar weer weg krijg. Na een paar handelingen lukt het dan wel, maar het is verre van wat ik zou willen zien in een mediaplayer. Het is wel super dat je dan met SubSupport de ondertitel rechtstreeks kunt downloaden bij de diverse sites waar ik soms los een SRT download.

 

Ik ben er nog niet helemaal uit, ik denk dat ik bij VMC blijf en dan de regel maar handmatig aanpas totdat er een "echte" oplossing komt.

aangepast door 78suited

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI werkt top,wil ik alles af kunnen spelen met de perfecte subtitels dan koop ik wel een mediaplayer.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag mbt de ondertiteling. In losse srt bestanden zie ik nogal eens de code voor italic voorbij komen <i> en </i>. Is er een optie die ik over het hoofd zie om die codes niet te zien of dat de ondertiteling op de manier getoond wordt zoals bedoeld?

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI werkt top,wil ik alles af kunnen spelen met de perfecte subtitels dan koop ik wel een mediaplayer.

Dan is openVTI heel mooi voor mensen die geen mediaplayer aan willen schaffen..

Pli trouwens ook maar die heeft geen drivers voor de VU+ Turbo USB tuner

 

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen schaffen ook geen Linux ontvanger aan als ze een mediaspeler zoeken,dan zijn er vele betere alternatieve.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Een kleine update:

 

VTi heeft vandaag een update van haar image online gezet, waarbij o.a. de positie van de ondertitelingen een stuk gemakkelijker aan te passen zijn. Je hoeft niet meer in de skin.xml te editen en kan gewoon op de gele knop drukken waarna er een popup venster verschijnt in de linker bovenhoek met diverse instellingsmogelijkheden.

 

Werkt voor mij prima bij MKV bestanden vanaf mijn NAS. Tevens is nu ook de optie aanwezig om de film te starten met de juiste ondertiteling en hoef je die niet meer afzonderlijk aan te zetten.

aangepast door 78suited

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...