Ga naar inhoud


Oplossing voor ondertitelpositie in VTI


RaveMaus

Aanbevolen berichten


ik moei me niet om de skins te wijzigen, de atileHD is prima.

Bijzonder, want VMC werkt niet onder Atile omdat het geen FHD skin is.... Ben dan toch erg benieuwd hoe jij de instellingen van VMC volledig kan zien. Ik gebruikte ook Atile, maar dat ging dus niet. Ben nu even aan het rommelen gegaan met Arctic, wel een FHD skin, en daar draait VMC prima onder. Ook is met de FHD skin het probleem van de ondertitelpositie opgelost en staan ze niet meer in het midden. Vandaag maar weer eens verder spelen, die Arctic skin is namelijk verre van af (niet volledig vertaald in het Engels en Nederlands).

 

VMC ziet er overigens inderdaad prachtig uit, en werkt prima met de bestanden op mijn NAS.

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet niet twee zaken koppelen die niets met elkaar te maken hebben

ik raad je aan VMC te gebruiken maar

ik zelf, gebruik geen VMC, omdat ik er geen nut van heb...(drie a vier opnames kan ik ook zo afspelen)

 

had ik er misschien bij moeten schrijven.

in ieder geval heb je een goede keus gemaakt

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ook is met de FHD skin het probleem van de ondertitelpositie opgelost en staan ze niet meer in het midden.

 

VMC was me niet bekend. Meteen geïnstalleerd en zulke plugin zoek ik nu al een hele tijd... Lijkt hard op XBMC/Kodi.

 

Het werkt, maar ondanks de full HD skin van Maggy staat de ondertitel hier weer netjes pal in het midden van mijn beeld :-(.

Hoe krijg jij die dan beneden?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt ook verband te houden met de gebruikte skin ben ik achter gekomen. Bij de Arctic skin (FHD) en VMC staan de ondertitels op de juiste plaats, maar ik draai nu onder iFlat FHD en daar staan ze weer in het midden (overigens zonder VMC). Ga zo ook weer VMC installeren onder deze skin en kijken of de ondertiteling weer goed staat....

aangepast door 78suited

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is mooi als onderzoek en heel fijn voor anderen om te weten met welke skin en mediaplayer je perfecte resultaten krijgt

ik kan er met gebrek aan de VU+ even niet aan mee doen... (dat onderzoek)

 

het is speciaal voor die onnerdertitels een belangrijk punt wat uw overige beeldinstellingen zijn ;)

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt het met iFlatFHD niet en staat de ondertiteling weer in het midden...  :(

 

Ik vermoed dat in de Arctic skin de positie handmatig is veranderd en dat het een skin afhankelijke instelling is. Omdat ik best gecharmeerd ben van VMC en een FHD skin laat ik het maar even zo. 

 

@RaveMaus: welke image en FHD skin van Maggy gebruik jij precies? Bij mij kreeg ik SubSupport niet aan de praat, en bij jou werkte dat wel weer. Ik krijg de plugin wel geïnstalleerd, maar op de aangepaste versie van EMC of Mediaplayer2 doet hij niets met de "ingebakken" ondertiteling in een MKV bestand en blijft die hoog in beeld staan. 

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt het met iFlatFHD niet en staat de ondertiteling weer in het midden...  :(

 

Ik vermoed dat in de Arctic skin de positie handmatig is veranderd en dat het een skin afhankelijke instelling is. Omdat ik best gecharmeerd ben van VMC en een FHD skin laat ik het maar even zo. 

 

@RaveMaus: welke image en FHD skin van Maggy gebruik jij precies? Bij mij kreeg ik SubSupport niet aan de praat, en bij jou werkte dat wel weer. Ik krijg de plugin wel geïnstalleerd, maar op de aangepaste versie van EMC of Mediaplayer2 doet hij niets met de "ingebakken" ondertiteling in een MKV bestand en blijft die hoog in beeld staan. 

 

Ik heb altijd met Atile HD gewerkt. Hiermee werkte subsupport prima. Let wel: gebruik de teletekstknop van je afstandsbediening om de ondertitel aan te zetten. Als je via de normale weg gaat werken (de ondertitel van VTI zelf) heb je inderdaad de klassieke ondertitel in het midden van het beeld.

Ik ga zo snel mogelijk de Arctic skin even proberen en kijken wat dat doet.

Momenteel draai ik op de laatste nieuwe VTI9 op mijn Duo2. "Skin-full-hd-4.8" is die Maggy skin die ik nu even gebruik. Ik deed dat even tijdelijk om VMC te kunnen testen. Verder 0 ervaring met die Maggy skin.

 

@Tonski: jij bezat toch een Duo2?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Atile HD gebruikt icm SubSupport, echter kreeg ik dat niet aan de praat. Als ik op de teletekst knop drukte dan kreeg ik "gewoon" teletekst en startte niet SubSupport op. 

 

Misschien dat het dan toch met mijn model STB te maken heeft en is het nog niet 100% compatible met de Solo4K.

 

@RaveMaus: welke versie van EMC gebruikte jij icm SubSupport? Gewoon de EMC uit de feed van VTI, of toch een andere?

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst effe over VMC...

Als ik die Arctic FHD skin uit de feed installeer, dan heeft die inderdaad als voordeel dat de ondertiteling lager staat. Echter op een 55" tv vind ik het nog steeds nét te hoog. Voor dagelijks gebruik lijkt die skin nergens op. Sommige teksten zijn niet volledig in hun kadertje enzovoort. Als voorlopig ex-gebruiker van de Maggy skins, is die Arctic wel hééél sober. Net of je werkt op de skin van het originele Vu+image. Die mogelijkheden van VMC zijn weer über, dus wil ik er echt wel graag mee aan de slag. Hopelijk vind ik nog wat bruikbaars...

 

Over SubSupport...

 

Raar dat het niet lukt. Ik leg even stap voor stap uit hoe ik het deed:

 

Allereerst heb ik SubSupport getest op Mediaplayer 2. Heel belangrijk is om eerst de originele mediaplayer te verwijderen, vervolgens het image herstarten. (Mediaplayer verwijderen deed ik rechtstreeks via het VTI panel op mijn Duo2).

 

Vervolgens moet volgende file als eerste geïnstalleerd worden (vraag me niet wat die precies doet. Ik heb het destijds ergens gelezen, maar kan het zo niet meteen terugvinden. In alle geval is de volgorde van installatie belangrijk) en herstart image.

python-xmlrpc_2.7.2-r7.17_mips32el.ipk

 

Vervolgens installeer je Subsupport en doe je opnieuw een herstart van het image.

enigma2-plugin-extensions-subssupport_1.5.4_20151105_all.ipk

 

Nadien installeerde ik Mediaplayer 2 en opnieuw een herstart.

enigma2-plugin-extensions-mediaplayer2_0.61_20150909_all.ipk

 

Toen opende ik in Mediaplayer 2 een film komende van mijn NAS, even op het teletekst knopje duwen en het menu van Subsupport verscheen alwaar je de nodige ondertitels uit kan kiezen.

 

Toen dit allemaal werkte ontdekte ik per toeval die "speciale" versie van EMC waar subsupport ook op draait. Met volgende opdrachtregel in Telnet was die EMC geïnstalleerd. (Opgelet: voor ik die regel geTelnet heb, heb ik de actuele uit de feed verkrijgbare EMC verwijderd gevolgd door een herstart.):

 

opkg install http://dl.bintray.com/mx3l/generic/enigma2-plugin-extensions-enhancedmoviecenter_git+935+8a5713a-r2_mips32el.ipk

 

Omdat XBMC/Kodi zijn eigen mediaplayer niet bestaat in VTI wou ik de Mediaplayer 2 gebruiken als standaard mediaplayer van XBMC. Hoe je dit doet vond ik netjes beschreven hier:

http://www.vuplus-community.net/board/threads/mediaplayer2-upgrade-05-11-2015-howto-make-mediaplayer2-your-default-player-on-xbmc.23381/#post-192540

Het staat in het Black-Hole forum, maar werkt 1op1 ook in VTI.

 

Hopelijk kom je er zo uit...

 

 

 

 

 

 

 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord over SubSupport, daar ga ik zeker nog even een keertje mee rommelen!

 

Ik deel je mening volledig nadat ik van Atile overstapte op Arctic. De skin wordt volgens mij ook niet echt actief meer aangepast, en ik irriteer me mateloos aan de slechte vertalingen in het Engels en/of Nederlands (met hier en daar Duitse benamingen er tussendoor...). Omdat VMC een FHD skin nodig heeft, ben ik ook maar aan het experimenteren geslagen, en moet zeggen dat ik iFlatHD op zich nog wel vind gaan. Is actueel en wordt ook nog steeds van updates voorzien. Ik ben me nog aan het verdiepen hoe ik de vertalingen in de bron zelf kan aanpassen omdat die Duitsers er grammaticaal af en toe echt een zooitje van maken (Engels en Nederlands).

 

Ik ben nu met VMC in de weer en heb bijna alle instellingen goed staan. Ziet er inderdaad prachtig uit met die backdrops en covers, en ga dan ook mijn stand alone mediaplayer in de verkoop doen!

 

Het project is nog in een beta stadium, dus kan alleen maar beter worden denk ik. Heb nog wel wat wensen voor die player en volg het topic op het VU forum nauwgezet.

 

Maar we gaan offtopic, de ondertiteling is met VMC en de huidige skin nog niet opgelost. Misschien toch maar even verder stoeien met de installatie zoals door jou omschreven en dan kijken of het met de huidige skin gaat lukken....

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door mijn NAS in EMC te koppelen speel ik behalve 3D films (alweer die ondertitelproblemen) alles prima af met SubSupport. Als die VMC nu nog gecombineerd kan worden met SubSupport of de ondertitel beneden het beeld krijgt heb ik een betere mediaplayer dan wat mijn Zapitti ooit kunnen bieden heeft. (En die idioten bij Zapitti zijn stanta pede gestopt met de support van de Full HD players nu hun 4K toestel uit is, alle bugs zijn netjes blijven zitten. Alleen daarom hoop ik zo snel mogelijk de Vu+ diens taak over te laten nemen)

 

de ondertitelvraag ook al op het Vu+support forum gezet in mijn beste Duits. Hopelijk komt daar wat van, want je vindt nu eens niets op het www over ondertitels in VMC, grrr. Het is toch niet alleen in Nederland en België dat wij ondertitels gebruiken lijkt me?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...