Ga naar inhoud


Telenet maakt na nieuwjaar abonnementen duurder


astro iris

Aanbevolen berichten

Ik share ook intern, en betaal dus voor mijn 2e toestel geen extra geld.

Bij Telenet gaat dat niet, je kan alleen kijken na aankoop of huur bij Telenet van een stuk hardware.

Een stuk hardware?

Zoals een enigma ontvanger, of een smartwi ?

Of is dat dan plots geen stuk hardware meer?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Jij begint met vergelijken en breidt dit onderwerp uit.

Maar je geeft dus nu aan dat er op dit punt geen verschil is tussen een satelliet provider en TN.

 

Voor een 2e toestel van beeld te voorzien dien je dezelfde (maandelijkse) uitgaven te doen, of te investeren in hardware, alhoewel je eerst aangaf dat dit bij TN niet het geval was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Telenet betaal je 4 euro per maand voor je 2e toestel. Voor dat bedrag huur je de verplichte hardware.

Of je betaalt bij Telenet een bedrag in een keer en koopt die Digibox.

Volgens de mededeling in dit draadje kan je dan ongeveer 3 jaar kijken voor die stuk gaat.

 

Wanneer je begint te vergelijken. doe het dan goed.

 

Telenet heeft net zo een verdienmodel als andere providers, alleen noemen ze het anders.

 

Hetzelfde bij het abonnement, 24 euro per maand waarbij je de verplichte hardware huurt of 16 euro waarbij je bij Telenet met een bedrag in een keer de hardware koopt.

 

 

Steeds weer geef je hier bedragen, je goed recht wanneer die juist zijn.

Maar dan gaat het mis en begin je steeds weer vergelijkingen te maken waarbij je die modellen niet met elkaar kunt vergelijken

De waarheid heeft zijn rechten.

Het is niet omdat hier één iemand met beweringen afkomt ("die dingen gaan kapot na 3 jaar") dat dat dan "een mededeling" is, alsof die bewering ook maar enige waarde heeft.

 

Dat je de hardware moet kopen of huren, heb ik er altijd bij gezegd, en dat is precies zo bij andere providers (hoewel ze niet allemaal een koopmodel hebben).

Belangrijkste is dat je nadien voor 16€ op al je toestellen kunt kijken.

Dat is niet zo bij TV Vlaanderen, waar je voor elke extra smartcard bijbetaalt, ook al heb je al betaald voor de huur of aankoop van je ontvanger.

En daar moet je ook je hardware kopen of huren, maar dat vergeet je dan graag.

 

Dus kom mij niet vertellen over correcte communicatie.

Bij mij staat het er.

Klaar en duidelijk.

Het is gewoon dat jij het niet zo graag leest.

De andere moderator (Johan45) vindt trouwens dat je hardware en abonnement apart moet bekijken, en tikt je in dezelfde draad hiervoor op de vingers.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij begint met vergelijken en breidt dit onderwerp uit.

Maar je geeft dus nu aan dat er op dit punt geen verschil is tussen een satelliet provider en TN.

 

Voor een 2e toestel van beeld te voorzien dien je dezelfde (maandelijkse) uitgaven te doen, of te investeren in hardware, alhoewel je eerst aangaf dat dit bij TN niet het geval was.

Waar staat dat?

Ik heb altijd gezegd "op al je hardware".

Je moet natuurlijk die hardware kopen of huren.

Iets anders heb ik nooit gezegd.

Als je van een parkeerbedrijf met al je auto's gratis mag parkeren, dan deelt dat parkeerbedrijf niet gratis auto's uit.

Ik weet niet waarom dat jij verwacht dat een kabelleverancier dat wel zou doen met ontvangers (en waarom het dan tegelijk doodnormaal zou zijn dat dit niet geldt voor een satellietprovider)

 

Maar het verschil tussen TV Vlaanderen en Telenet zit hem daar niet in.

Je moet bij TV Vlaanderen voor elke extra ontvanger nog eens een extra abonnement nemen,

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stuk hardware?

Zoals een enigma ontvanger, of een smartwi ?

Of is dat dan plots geen stuk hardware meer?

 hij bedoelt wss zoals het voor elke provider is , in bulk aangekochte toestellen van ondermaatse kwaliteit . Mijn eerste sat receiver , kathrein ufs 910 die werkt nog steeds gelijk een klokje , ook alle vu's die ik gehad en doorverkocht heb . Die provider gebonden budget boxen zullen het nooit zolang uitzingen . Ken mensen die op 6 jaar aan hun 3de telenet doos zitten .Maarja , de amerikaanse  aandeel houder liberty global wil elk jaar meer winst zien , is ook bij proximus zo en zal ook zo bij M7 verlopen.

 

Hier geldt 1 regel , er komen geen provider gebonden toestellen meer binnen , gaat m7 die modules en/of kaon boxen verplicht opdringen ( koppelverkoop ) , neem ik terug een kabel abbo , analoog ! .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je gaf aan dat er een verschil was bij het kijken naar een 2e aansluiting.

Bij Telenet deed je het voorkomen dat er geen extra kosten waren terwijl je bij een satellietprovider wel extra kosten moest maken.

Die stelling is dus onjuist, ook bij telenet kost een 2e toestel van beeld voorzien linksom of rechtsom geld.

Bij satelliet tv is dat niet anders.

 

Verder stel je dat je voor 16 euro per maand kunt kijken.

Ook dit is onjuist, alleen wanneer je een ontvanger bij ze koopt krijg je korting en betaal je 16 euro, anders is het 24 euro.

 

En bij TVV hoef je voor een 2e ontvanger geen 2e abonnement af te sluiten, maar wel kosten betalen voor een 2e kaart.

Bij TN betaal je ook voor een 2e aansluiting, je kan een ontvanger bij ze kopen of per maand huren.

 

Onder de streep is er dus geen verschil.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En om dus even in jouw stijl van voorlichting te blijven, een extra kaart kost per maand 2,50.

 

http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/optie-extra-kaart.aspx

 

Wanneer je kan aantonen dat je een extra abonnement moet afsluiten voor een 2e toestel mag je mij aangeven waar dat staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaf aan dat er een verschil was bij het kijken naar een 2e aansluiting.

Bij Telenet deed je het voorkomen dat er geen extra kosten waren terwijl je bij een satellietprovider wel extra kosten moest maken.

Die stelling is dus onjuist, ook bij telenet kost een 2e toestel van beeld voorzien linksom of rechtsom geld.

Bij satelliet tv is dat niet anders.

Dat is niet waar.

Ik heb altijd gezegd dat je voor 16€/maand kon kijken op al je toestellen.

Natuurlijk moet je die toestellen wel eerst hebben.

Maar dan nog is het niet waar wat je zegt.

Het is wel anders.

Bij TV Vlaanderen moet je voor elke ontvanger nog eens een extra kaart kopen, en dan nog een extra abonnement.

Dat is niet zo bij de kabel.

Ik kan hier 4 digiboxen zetten, of 4x TV met een kaartje.

Ik zal daarna slechts één keer 16€/maand betalen, en op elk toestel zal ik het volledige basisabonnement hebben.

Doe dat maar eens met TV Vlaanderen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om dus even in jouw stijl van voorlichting te blijven, een extra kaart kost per maand 2,50.

 

http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/optie-extra-kaart.aspx

 

Wanneer je kan aantonen dat je een extra abonnement moet afsluiten voor een 2e toestel mag je mij aangeven waar dat staat.

2,50€/maand, en dat is geen abonnement zeker ?

Wat een zever is dat nu.

De kaart en de module heb je al betaald.

Wat is die 2,5€/maand dan?

 

Maar het belangrijkste "vergeet" je, die 2,5€/maand geeft u niet dezelfde zenders als je op je hoofdkaart hebt.

Het staat er duidelijk bij "enkel de belangrijkste zenders".

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om dus even in jouw stijl van voorlichting te blijven, een extra kaart kost per maand 2,50.

 

http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/optie-extra-kaart.aspx

 

Wanneer je kan aantonen dat je een extra abonnement moet afsluiten voor een 2e toestel mag je mij aangeven waar dat staat.

Ja , maar een kanaal2 HD envier HD zitten niet op die kaart , dus is veel centjes voor die 2de kaart met hoop en al 10 kanalen .

 

 

 

Dat is niet waar.

Ik heb altijd gezegd dat je voor 16€/maand kon kijken op al je toestellen.

Natuurlijk moet je die toestellen wel eerst hebben.

Maar dan nog is het niet waar wat je zegt.

Het is wel anders.

Bij TV Vlaanderen moet je voor elke ontvanger nog eens een extra kaart kopen, en dan nog een extra abonnement.

Dat is niet zo bij de kabel.

Ik kan hier 4 digiboxen zetten, of 4x TV met een kaartje.

Ik zal daarna slechts één keer 16€/maand betalen, en op elk toestel zal ik het volledige basisabonnement hebben.

Doe dat maar eens met TV Vlaanderen.

Hier kijken we met één recorder ( duo²) en een al 5 jaar oude sab titan 2 combo op één kaart met interne share  , loop gelijk een tierelier , en kost minder dan uw 16.30 p/m , die ab is allang afgeschreven , en ik omdat het een hobby is betaal ik er wel voor , maar dat is mijn eigen keuze , had ik m'n eerst vu nog was de ook allang afgeschreven , en kwaliteits materiaal . En nee , op 2 boxen zappen tegen 100 in het uur en opname , geen last van de sid limiet . Maarzoals gezegd , als ze modules en of decoders verplicht doorvoeren , is het einde verhaal ! .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kijken we met één recorder ( duo²) en een al 5 jaar oude sab titan 2 combo op één kaart met interne share  , loop gelijk een tierelier , en kost minder dan uw 16.30 p/m , 

Ik betaal maar 1 keer 16,30€/maand hee, zelfs mocht ik hier 4 toestellen zetten, en ik heb op elk van die toestellen het volledige basisabonnement.

Jij moet toch nog altijd Basic of Basic+ betalen?

Die Basic is al 16,90€/maand, dus dat is al meer.

Tenzij je voor het heel goedkoopste abonnement gaat, maar dan heb je maar weinig zendertjes.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is niet waar.

Ik heb altijd gezegd dat je voor 16€/maand kon kijken op al je toestellen.

Natuurlijk moet je die toestellen wel eerst hebben.

Maar dan nog is het niet waar wat je zegt.

Het is wel anders.

Bij TV Vlaanderen moet je voor elke ontvanger nog eens een extra kaart kopen, en dan nog een extra abonnement.

Dat is niet zo bij de kabel.

Ik kan hier 4 digiboxen zetten, of 4x TV met een kaartje.

Ik zal daarna slechts één keer 16€/maand betalen, en op elk toestel zal ik het volledige basisabonnement hebben.

Doe dat maar eens met TV Vlaanderen.

Appels /peren.

 

Bij Telenet zie je zonder je digibox op je 2e ontvanger niets.

Je kan per maand betalen of in een keer.

 

Bij de satelliet provider zie je zonder ontvanger ook niets, je kan eenmalig een ontvanger kopen of per maand ervoor betalen.

 

Alleen noemt men het anders.

 

Wat bij satelliet wel kan en bij kabel niet, is dat je intern kan sharen en keuzevrijheid in hardware hebt.

 

Onder de streep komt het op hetzelfde neer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan hier 4 digiboxen zetten, of 4x TV met een kaartje.

Ik zal daarna slechts één keer 16€/maand betalen, en op elk toestel zal ik het volledige basisabonnement hebben.

Doe dat maar eens met TV Vlaanderen.

In die digiboxen zit al een kaartje geïntegreerd.

 

En met een satelliet kaart kan je 4 toestellen intern sharen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij satelliet wel kan en bij kabel niet, is dat je intern kan sharen en keuzevrijheid in hardware hebt.

 

Onder de streep komt het op hetzelfde neer.

Zo zo, ik betaal dus 16,30€/maand bij kabel.

Ik neem 4 digicorders.

Op elk van die digicorders kan ik 2 kanalen opnemen en een derde bekijken.

Dat zijn 4x3=12 gelijktijdige programma's.

Hoe wil jij dat doen met je satellietontvanger, als de SID limiet op 4 staat?

 

En vroeger was die limiet er niet, op korte tijd is die door TV Vlaanderen ingevoerd, en was het al een heel ander verhaal.

Nu komen ze weer met nieuwe modules af, dus hoe lang zal dat liedje nog duren?

Dat terwijl je bij de kabel dus alles doet op de manier dat de provider het graag heeft, dus daar ga je die problemen nooit tegenkomen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die digiboxen zit al een kaartje geïntegreerd.

 

En met een satelliet kaart kan je 4 toestellen intern sharen.

4 SID's, geen 4 toestellen.

Belangrijk verschil.

 

En de provider wil dat helemaal niet, in het verleden was die 4 SID limiet er niet eens, die heeft de provider (TV Vlaanderen) ingevoerd om precies dat sharen te dwarsbomen.

Geen idee wat binnen een jaar nog kan, wat dat sharen betreft.

Misschien staat de SID limiet dan op 2, alles kan, want jij hebt het niet in de hand als klant.

Helemaal anders dan bij kabel, waar Telenet er geen enkel bezwaar tegen heeft dat jij thuis 4 digicorders zet, of 4 digiboxen of 4 keer TV met een kaartje, of een combinatie van die verschillende mogelijkheden.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...