Ga naar inhoud


Chromecast (2)


Aanbevolen berichten

Ben het redelijk beu om van internet streams uit te vogelen om de URL te vinden, om deze naderhand op een linuxbox te kunnen afspelen.  (Ik bekijk deze streams liever via de TV dan op het computer scherm)

 

Meestal zijn deze streams wel netjes te bekijken op een tablet of android phone.  Maar dit vind ik nog erger.

Wat zijn nu de mogelijkheden van een Chromecast (2)?

Kan ik deze streams naar de TV swipen?

 

bv. op http://www.focus-wtv.be/nieuws-focus

 

 

staan verschillende nieuwsuitzendingen van de laatste dagen.

Kan ik die op een tablet openen (ja dus).  Maar kan ik die naar de Chromecast swipen en wordt die dan weergegeven op de TV?

Als ik de reclame moet geloven, moet dit kunnen.

 

Willy

 

PS: Kon geen goed forum vinden om dit te posten.  Als mod vind dat dit thuis hoort in een ander forum, verplaats deze post dan AUB

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik chromecast rocket op mijn iPad dat werkt perfect,ik heb je link even getest en de video word probleemloos afgespeeld op mijn tv door middel van chromecast.

 

Voor Android zoek in de play store op web video caster.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wat zijn jou conclusies,wel zo netjes dat even te vermelden ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er nog niet uit.

Nog één vraag.

 

www.tvl.be

 

Hier staat een live knop op.  Kun je die ook via de Chromecast naar Uw TV gooien?

 

Nu het ding kost niet veel (€ 39) dus ik kan het altijd riskeren.

(er zijn wel duurdere dingen hier in de kast beland - maar dat knaagt toch altijd).

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willy, probeer gebruik te maken van de 'verkoop op afstand garantie'; dus test het enkele dagen en voldoet het niet stuur het dan terug.

 

Veel beter dan het te lang te behouden en dan als museumstuk in een kast te droppen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even getest voor je Kabeltje87,hier werkt het zonder problemen de live stream van www.tvl.be

post-54808-0-40427800-1450552369_thumb.jpeg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danke.

 

Mag er mij geen aanschaffen van de vrouw.  Maar de manier waarop ze dat zij, denk ik dat er een onder de kerstboom zal liggen.

 

Willy.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En idd er lag er één onder de kerstboom.

 

Werkt zoals ik het verwachtte.  Geen probleem voor hetgeen ik het wilde hebben.

Echter toen mijn schoonzoon die Chromecast zag, kwam ie meteen met een probleem aan waarop ik niet direct het antwoord had.  " Hoe een film weergeven die als een file op de locale PC staat"

 

Na heel wat lees werk en uitproberen bij de volgende app uit gekomen:  "Videostream for Google Chromecast"

 

Streamt de file zoals het moet.  Niet weergeven op de locale PC (of tablet) maar enkel op de Chromecast.  Inclusief ondertitels die er strak uitzien.  (alleen met mp4's waren er wel enkele problemen met ingesloten ondertitels - externe ondertitels waren goed)

Deze plugin streamt mp4, MKV, AVI en WMV containers.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou gewoon op je tablet Air Video kunnen installeren en op je pc Air Video Server,ook zou je gebruik kunnen maken van de Plex app

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plex:  is kort voor Complex  (voor zover ik kan zien)

Om dit te gebruiken zijn er hele handleidingen op het net te vinden. 

(en als er zoveel uitleg bij nodig is schiet het zijn doel voorbij)

 

Je moet MP4 formaat gebruiken.  Ondersteuning voor andere formaten is belabberd.

 

Air Video is voor iOS (heb ik niet)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...