Ga naar inhoud


nederlands nummer in het buitenland


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

mijn familie en natuurlijk ik, gaan in de loop van 2016 verhuizen naar Dubai als alles verloopt zoals wij hopen.

 

nu willen we graag met het thuis front in contact blijven.

dan heb je natuurlijk Whatsapp,skype,enz

 

maar dit is voor ons niet handig.

 

nu zoek ik iets:

ik wil graag een Nederlands nr hebben, zodat iedereen dit nr kan bellen en ik dit zonder problemen in Dubai op een telefoon in ons huis kan ontvangen en we willen natuurlijk ook uitbellen naar NL.

 

skype heeft zo'n optie.

maar via voip moet toch veel meer mogelijk zijn.

 

en liefst geen hoofdprijs betalen.

 

 

even een opsomming.

 

1. NL telefoon nr.

2. via dat NL nr naar NL bellen.

3. NL via dat nr naar Dubai bellen.

4. lage gebruikers kosten.

5. vast voIP telefoon in huis( als het met een oude iphone kan is het ook goed, die dan in huis blijft en dient als vaste telefoon)

 

alle ideeën zijn welkom.

 

alvast bedankt voor het mee denken.

 

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kort samengevat:

Een Nederlands nummer kun je bij veel telefonie providers aanvragen, bv cheapconnect. Het telefonie protocol dat daarvoor wordt gebruikt heet SIP.

 

Je kunt dan een vast VoIP toestel in dubai op internet aansluiten, die registreert zich dan bij de SIP provider, in dit voorbeeld cheapconnect.

In plaats van een vast VoIP toestel kun je ook een appje (SIP client) op de iphone zetten die gebruiken om zich te registreren. Ik gebruik daarvoor Bria, maar er zijn ook nog wel alternatieven.

 

Je belt dan gewoon met je NL nummer, en je bent bereikbaar onder je NL nummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik Cheapconnect alleen gebruiken om gebeld te kunnen worden op je Nederlandse nummer en FreeVoipDeal gebruiken om te bellen (met datzelfde nummer als nummerweergave).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige voorwaarde is misschien een Nederlands adres? En misschien alleen bij aanvragen? Anders 085-nummer? (Zou in principe ook als vast nummer in rekening gebracht moeten worden).

http://www.cheapconnect.net/prepaid-voip/

www.freevoipdeal.com

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik daarvoor Bria, maar er zijn ook nog wel alternatieven.

 

 

 

ik zie dat deze app betaald is.

dat is geen probleem, maar jij vindt deze app wel goed.

 

nu zie ik dat je ook in de app aankopen kunt doen.

hoe is de audio kwaliteit zonder G729 audio codec.

of kun je dit beter wel doen..

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste jopiesat,

 

ik heb een account aangemaakt bij cheapconnect en heb nu een telefoon nr. en er staat geld op.

uit bellen gaat maar naar het sip account bellen gaat niet.

ik heb trouwens ook brai genomen.

 

moet ik nog iets instellen???

 

alvast bedankt

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu gebeld kunt worden op een vast Nederlands nummer, dan kun je dat nummer gewoon behouden en straks meenemen als je verhuist.

 

Bij prepaid VoIP voor € 8,75 per jaar vraagt CheapConnect eenmalig € 5 als je een bestaand nummer wilt behouden.

 

Je zou je IP telefoon nu al kunnen kopen om een en ander voor je vertrek rustig thuis uit te proberen. Daar zet je de SIP gegevens in van CheapConnect.

Die telefoon plug je dan later op je nieuwe adres (dat kan overal ter wereld) gewoon in je router daar.

Zelf gebruik hiervoor ik om gebeld te worden al bijna drie jaar naar tevredenheid een Gigaset. Uitbellen doe ik inderdaad met een andere provider (in de Gigaset kun je er zes zetten), het genoemde FreeVoIPDeal.

Toen ik deze zomer in Zweden was nam ik deze telefoon gewoon mee en was daar bereikbaar zoals thuis.

 

Gebeld worden op mijn vaste NL nummer van CheapConnect heb ik met geen enkele app op mijn mobiele telefoon werkend gekregen. Ben benieuwd wat ik verkeerd deed en of jopiesat hier een oplossing heeft.

Uit bellen doe ik mobiel (als ik wifi heb) via de app van FreeVoIPDeal: MobileVOIP. Dat kan ook vanuit Dubai.

 

Nummerherkenning (van het CheapConnect nummer) krijg ik op de Gigaset tot nu toe helaas niet werkend. Maar dat is niet erg, want ik bel er niet mee uit. Bij FreeVoIPDeal wordt het aangegeven nummer wel gewoon meegezonden.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als uitbellen lukt, zou een telefoontje ontvangen op je nummer ook moeten lukken. De app bria moet wel draaien natuurlijk.

Op de status pagina van cheapconnect kun je zien of Bria een connectie maakt. (klik op je telefoonnummer, en dan rechtsboven op 'update status', dan zie je welke SIP client op je account is aangemeld. Er kan er maar één tegelijkertijd aangemeld zijn.

 

Gebeld worden op Bria lukte me prima via 3G en 4G, via wifi zou ook moeten werken.

Probeer het forum van cheapconnect eens (ik werk daar niet)

 

Incoming calls bij account advanced staat wel aan?

aangepast door jopiesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als uitbellen lukt, zou een telefoontje ontvangen op je nummer ook moeten lukken.

De app bria moet wel draaien natuurlijk.

Op de status pagina van cheapconnect kun je zien of Bria een connectie maakt. (klik op je telefoonnummer, en dan rechtsboven op 'update status', dan zie je welke SIP client op je account is aangemeld. Er kan er maar één tegelijkertijd aangemeld zijn.

 

Gebeld worden op Bria lukte me prima via 3G en 4G, via wifi zou ook moeten werken.

Probeer het forum van cheapconnect eens (ik werk daar niet)

 

Incoming calls bij account advanced staat wel aan?

 

Maar op één account gaat lastig worden als de IP telefoon thuis de vaste aansluiting vervangt. Omzetten op mobiel iedere keer (zo dat al gaat lukken) is omslachtig, nog afgezien van de vraag of ik die thuistelefoontjes wel altijd en overal wil ontvangen. Bovendien is mijn mobiel niet steeds met internet verbonden. Bellers zullen het moeten doen met de (gratis) voice mail die bij CheapConnect is inbegrepen. Meer kan ik ze niet faciliteren. 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik snap het.

 

het werkt nu helemaal

 

maar ik heb nog twee vraagjes.

 

wat kan ik hier mee doen:

 

Uw losse VoIP accounts zonder telefoonnummer

Met losse VoIP accounts kunt u bijvoorbeeld meerdere toestellen aan uw telefoonnummer koppelen (doormiddel van de follow-me van uw telefoonnummer). U krijgt bij ons standaard 2 extra accounts per nummer dat u bij ons heeft. U heeft momenteel 0 in gebruik van totaal 2 gratis accounts. U kunt naast de gratis accounts ook betaalde SIP accounts aanvragen.

 

 

&

 

VoIP Out / Trunk:

Uw VoIP Out account kunt u gebruiken als u uw eigen centrale heeft en dus geen inkomend nummer gebruikt. Uiteraard kunt u dan ook een combinatie van beide gebruiken. Dit zelfde account wordt ook gebruikt als trunk als u uw nummers daarop instelt.

 

 

alvast bedankt

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar ook al jaren mee bezig.

Hier in Belgie, heb je diverse triple pay aanbieders, die ook via het sip protocol hun telefoondiensten aanbied. Heb je dergelijke provider, dan kan het misgaan.

In ieder door mij gekend geval (met uitzondering van een fritz!box wat het best werkt), moet je poort 5060 UDP openzetten naar je sip telefoon of adapter. Die geef je best een static adres, zodat hij altijd hetzelfde ip adres gebruikt.

Bij ons blokkeren de mobiele providers (mijn laatste test was eind deze zomer) poort 5060, wat voip bellen onder 3/4G niet lukte.

Soms registreert hij zich wel, maar kan je de andere partner niet horen. Een voip provider waar ik mee werkt, was bezig, dat je op vraag een andere poort zou kunnen kiezen voor je voip verkeer, maar ik heb nog niks meer van mogelijkheid gehoord.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat kan ik hier mee doen:

 

Uw losse VoIP accounts zonder telefoonnummer

Met losse VoIP accounts kunt u bijvoorbeeld meerdere toestellen aan uw telefoonnummer koppelen (doormiddel van de follow-me van uw telefoonnummer). U krijgt bij ons standaard 2 extra accounts per nummer dat u bij ons heeft. U heeft momenteel 0 in gebruik van totaal 2 gratis accounts. U kunt naast de gratis accounts ook betaalde SIP accounts aanvragen.

Bij een CheapConnect nummer krijg je 2 gratis nummers beginnend met 777 (bij mij). Die zijn niet van buitenaf te kiezen, maar wel door een CheapConnect nummer.

Stel (1.) je hebt thuis het CC nummer in een apparaat opgezet en bij een kennis een gratis nummer, dan kunnen thuis en kennis onderling bellen, zonder kosten.

Of (2.) Je wilt doorschakelen. Dan schakel je je nummer door naar de kennis in de follow me instelling. Ook zonder extra kosten.

 

Mogelijk zijn er meer toepassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...