Ga naar inhoud


nederlands nummer in het buitenland


Aanbevolen berichten

Een VOIP Out trunk is voor iemand die een Asterisk centrale opzet.

 

Zelf gebruik ik een Fritzbox. Met wifi is de mobiele telefoon een handset geregistreerd op de Fritz, die met de sip accounts regestreert. Werkt uit de kunst! Ontvangen en uitbellen via voorgeprogrammeerde accounts, instellen met welk account je uitbelt etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites


oke ik snap het, bedankt voor de info

 

ik heb nu een nr via cheapconnect er staat ook tegoed op.

maar als ik jullie goed begrijp kan ik het beste uitbellen met freevoipdeal. omdat dit goedkoper is.

maar hoe is de betrouwbaarheid van freevoipdeal.

 

gr

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

maar hoe is de betrouwbaarheid van freevoipdeal.

 

 

Werkt prima.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

Ook hier al jaren geen probleem met Feevoipdeal. Een heel enkele keer moet je eens opnieuw het nummer draaien als de verbinding wat minder is. Privé geen probleem. Zakelijk zou ik het denk ik niet nemen.

 

Als je je direct registreert met je toekomstige adres in Dubai (of een ander land met geen of een laag BTW tarief kiest) betaal je ook nog eens geen BTW. Scheelt weer tot 21% op je belkosten.Je kunt na je verhuizing uiteraard ook eerst je oude account leeg bellen en vervolgens een nieuwe account aanmaken (let dan op dat je ook een ander e-mailadres gebruikt).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk...lees even dit:

 

https://www.quora.com/Why-is-VOIP-banned-in-Dubai

 

Ik gebruik 2 mobile telefoons. Eén met een UAE nummer. Hierop werkt wel WhatsApp text, maar niet WhatsApp VOIP.  Hetzelfde geldt voor BBM etc.

Op mijn Duitse nummer werkt WhatsApp ook met VOIP maar uitsluitend bij du.

Bij Etisalat is VOIP kompleet geblokkeerd.

 

Ik vind het niet zo erg want bellen buiten de UAE bijvoorbeeld naar Duitsland kost geen drol. Ook niet met een GSM. Ligt er een beetje aan welk pakket je hebt afgesloten.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging het Henk niet vooral om in Dubai gebeld kunnen worden op een Nederlands nummer?

Is een IP telefoon op een router daar dan ook geblokkeerd? Los van apps op een mobieltje.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

wederom bedankt voor al jullie info.

 

het moet beide kanten op werken.

 

maar er is natuurlijk altijd nog de VPN ;).

 

maar beste Drs. IJzerbout, toen ik in Dubai was had ik geen problemen met skype, whatsapp bellen, of UPC telefoon app.

maar misschien dat ze het op buitenlands nr dat niet doen...

 

maar daar kom ik snel genoeg achter..

 

 

Ik gebruik 2 mobile telefoons. Eén met een UAE nummer. Hierop werkt wel WhatsApp text, maar niet WhatsApp VOIP.  Hetzelfde geldt voor BBM etc.

Op mijn Duitse nummer werkt WhatsApp ook met VOIP maar uitsluitend bij du.

Bij Etisalat is VOIP kompleet geblokkeerd.

 

ik heb neem ik toch een NL simkaartje mee.

maar Drs. Ijzerbout werkt het dan ook niet als je alleen op wifi zit????

 

wat de bedoeling is is dat we een vaste lijn in ons huis in Dubai en een VoIP lijn hebben via het vaste internet.

het lijkt mij sterk dat je ook het vaste internet blokkeren.

mochten ze dit wel doen, ja dan heb ik een vpn router liggen die ik per lan poort van de router kan programmeren en dan wordt bv lan uitgang 1 altijd een vpn verbindingen naar NL.

dan heb ik daar geen problemen meer mee. misschien dat er dan wel een vertraging op komt maar dat weten ik niet.

maar dat zijn we wel tegen die tijd..

 

 

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een consumer aansluiting is VOIP geblokkeerd. Zowel bij du als Etisalat.

Blokkeren is het foute woord. Heb je een nieuwe PC en wil je daat skype op downloaden dan gaat dat niet. Op een gegeven moment komt er een foutmelding als je je bij skype aanmelden wilt.

Ik wilde dat een keer doen voor mijn vriendin en was er een hele dag mee bezig voor ik erachter kwam waar het aan lag.

Maar kom je bijvoorbeeld met een laptop uit het buitenland waar skype al op staat, dan werkt het wel.

 

Bij MBC werkt VOIP gewoon wel...maar daar werken "andere krachten" en heeft Etisalat weinig te vertellen. :D

 

https://vpn-services.bestreviews.net/unblocking-skype-in-dubai-uae-using-vpn/

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kunnen ze ook op partikuliere internet VPN verbindingen blokkeren.

Beetje afzijdig, maar ik wilde op een ziekhuis internet een vpn verbinding maken met thuis, maar lukte niet. Geblokkeerd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...