Ga naar inhoud


media player afspeelproblemen


general

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn vu+ Duo2 met openPli hangt aan een netwerk, en al sinds 2 jaar kijk ik via de mediaplayer van de duo2 naar bestanden op mijn QNAP NAS.

De laatste paar weken met heel veel problemen. ik kan een bestand wel bekijken maar als ik vooruit/achteruit wil spoelen of stappen (met de nummertoetsen) dan begint er linksboven een animatie te draaien en staat het beeld stil.

Ook het gebruik van ondertitelingsbestanden werkt af en toe niet.

Ik heb toen het image terug gezet van juli 2015 maar geen verbetering.  Ook de laatste updates geven geen verbetering.

Er is in mijn netwerk niets veranderd, en met mijn diverse windows- linux- en android toestellen kan ik de bestanden met ondertiteling gewoon bekijken, spoelen, steppen.

Als ik iets opneem van tv, of als ik de film op de lokale duo2 disk kopieer werkt het wel goed.

het lijkt er op alsof de standaard mediaplayer niet (meer) lekker met een netwerkstream kan werken.

 

is er iets veranderd in de media player?

is er een andere mediaplayer te gebruiken? hoe dan? ik heb al bij de plugins gekeken, maar niets gevonden.

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

hoe mount je die qnap spulleboel op je vu, is dat met cifs of met nfs? Ik heb hier mijn storage box gekoppeld met nfs en skippen in films is geen enkel probleem. Ondertitels gebruik ik hier niet aangezien iedereen hier behalve nederlands ook vloeiend engels spreekt en verstaat. Als jij cifs gebruikt zou je eens kunnen kijken of mounten op basis van nfs verbetering geeft?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik je wel de interne player van pli en geen mediaplayer plugin?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben een ervaren gebruiker, en ik heb de laatste image al geprobeerd. omdat daar het probleem niet mee opgelost was, heb ik het image van juli 2015 geprobeerd waarmee ik eerder geen probleem had. dat loste ook niks op. Het lijkt dus geen image probleem te zijn.

 

Toen dacht ik dat het een netwerkprobleem zou kunnen zijn, maar als ik de bestanden met FTP o mijn duo2 harddisk zet is het probleem gelijk.

 

Echter: De door de speler zelf opgenomen TS bestanden, of VOB bestanden van een DVD (op de lokale harddisk gekopieerd) doen het allemaal prima.

Een ander mount type heeft er dus in dit geval niks mee te maken.

 

Echter bijna alle andere formaten avi, mkv, mp4 etc hebben dit probleem wel.

 

Dus het lijkt er echt op dat het de media payer is.

Ik heb niets gewijzigd, dus dit moet de standaard player zijn. Zo te zien aan de knoppen, bediening, kleur van de voortgangs-bar is de mediaplayer voor al die films gelijk (zelf opgenomen of extern). Hoe kan ik een andere media speler kiezen?

De enige mediaplayer plugin die ik zie staan levert wel een ander soort file browser, met een playlist, maar de player zelf is het zelfde (zelfde toetsen, kleuren, en zelfde probleem)

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...