Ga naar inhoud


8K TV komt er aan.


Emekli

Aanbevolen berichten

Blijkt dat er vooralsnog geen standaard is onder fabrikanten voor UHD TV's, de definitieve specs komen er pas dit voorjaar aan.

hierbij: http://www.theregister.co.uk/2016/01/06/ten_years_in_4k_gets_a_standard/

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar wachtte men al op sedert 2008, het werd tijd, helaas zijn vele ondertussen verkochte toestellen niet conform de UHD norm.

 

Belangrijkste specificaties die je toestel aan boord moet hebben:

 

The UHD Alliance Content Master must meet the following requirements:

  Image Resolution: 3840x2160

  Color Bit Depth: Minimum 10-bit signal

  Color: BT.2020 color representation

  High Dynamic Range: SMPTE ST2084 EOTF

 

 The UHD Alliance recommends the following mastering display specifications:

  Display Reproduction: Minimum 100% of P3 colors

  Peak Brightness: More than 1000 nits

  Black Level: Less than 0.03 nits

Flying High

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huppel wat jij hier allemaal schrijft onder andere: (Blijkt dat er vooralsnog geen standaard is onder fabrikanten voor UHD TV's, de definitieve specs komen er pas dit voorjaar aan) dat is allemaal gebaseerd op niks,dit wat ik plaats is tenminste onderbouwd.

Ook je vorige link bevatte veelal info van jaren geleden!

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen verplichten vooruit te gaan als ze dit niet willen is juist achteruitgang. Mensen hebben nog altijd de keuze zelf te beslissen wat ze willen. Ik heb 4K al meerdere malen mogen aanschouwen maar wordt er niet warm of koud van. Ik vind het beeld van mijn FULL HD meer dan voldoen. En velen hebben al geleerd dat vooruitgang niet altijd zonder slag of stoot gaat en voor sommigen heel ongelukkig kan uitvallen. Ik gaat liever voor zekerheid, dat is een stuk belangrijker in het leven dan vooraan in de optocht te lopen.

 

Dus jij koopt waarschijnlijk nog een auto uit de 50er jaren, als die er nog zijn.

Jij hebt geen combiketel voor heet water en verwarming.

Jij gaat naar Bangladesh, indien nodig,  om je te laten opereren.

 

Welkom in 1916, ik leef nu in 2016.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermelde dat de UHD specificaties er dit voorjaar kwamen, wel dit is zoals je leest is dit ook gebeurt, dit is dus wel degelijk onderbouwd.

 

Ben trouwens weleens benieuwd of je TV wel aan de 4K UHD specificaties voldoet, want tot op heden was de aanschaf ervan meer gok dan toekomst zekerheid.

 

05 januari 2016

 

UHD, HDR, ruimer kleurbereik,… Allemaal nieuwe technologie die we vorig jaar uitvoerig toegelicht hebben. Maar op vlak van standaardisatie was er nog wel wat werk. Daar heeft de UHD Alliance nu werk van gemaakt.

De UHD Alliance is een groep bedrijven die het Ultra HD ecosysteem op poten willen zetten, standaardiseren en promoten. Met het nieuwe Ultra HD Premium logo geven ze de consument een manier om televisies te herkennen die voldoen aan een minimum aantal technische voorwaarden zodat ze klaar zijn voor het beeldmateriaal van de toekomst. Dat gaat dus niet alleen over Ultra HD resolutie, maar ook over vereisten voor High Dynamic Range (HDR) materiaal en een breder kleurbereik.

 

Welke zaken moet een display garanderen om het Ultra HD Premium logo te krijgen. Opgelet, dit zijn minimum eisen. Een televisie mag deze specificaties overschrijden.

 

  • Schermresolutie: 3.840 x 2.160. Dit is de standaard resolutie van zo goed als alle Ultra HD schermen die we vandaag op de markt vinden.
  • Kleurdiepte: 10-bit signaal. Heel wat televisies gebruiken een 8-bit signaal. Dat betekent dat je beschikt over 256 stappen tussen zwart en wit (of zwart en maximaal rood, groen of blauw). Met een 10-bit signaal beschikt het scherm over 1.024 stappen, waarmee banding-effecten kunnen vermeden worden in zachte kleur gradiënten.
  • Kleurpalet: Wide Color Gamut. Het kleurbereik van de huidige televisies is bepaald door Rec.709. Het nieuwe, bredere kleurbereik wordt op twee plaatsen gedefinieerd.
    • Signaal Ingang: BT.2020 kleurweergave. Als ingangssignaal moet de televisie  het veel grotere BT.2020 kleurbereik kunnen gebruiken. Omdat schermen met dat kleurbereik voorlopig nog niet beschikbaar zijn is er voor de weergave een andere standaard gekozen
    • Scherm weergave: Meer dan 90% van de DCI-P3 kleuren. Het DCI-P3 kleurpalet wordt nu al gebruikt in de cinemazalen. Het ligt ongeveer tussen Rec.709 en Rec.2020. Schermen zullen dus in staat moeten zijn om een Rec.2020 signaal om te zetten naar het bereik van het scherm.
  • High Dynamic Range:
    • SMPTE ST2084 EOTF. De EOTF (Electro-Optical Transfer Function) bepaalt hoe het elektrisch signaal wordt omgezet naar licht. In onze huidige televisies noemen we dat de gamma-functie. De SMPTE ST2084 norm bepaalt welke EOTF er moet gebruikt worden voor HDR-content.
  • Combinatie van piekluminantie en zwartniveau. Hier is het duidelijk dat men rekening heeft gehouden met de fundamentele verschillen van OLED en lcd. OLED heeft een veel betere zwartwaarde terwijl lcd een hogere piekluminantie kan halen.
    • Meer dan 1000 nits piekluminantie en minder dan 0,05 nits zwartniveau
    • OF
    • Meer dan 540 nits piekluminantie en minder dan 0,0005 nits zwartniveau

       

    • Nu we de specificaties lezen, lijkt het ons dat er in het gamma van vorig jaar geen enkel of misschien slechts een of twee toestellen zijn die dit logo zouden verdienen. Dat betekent evenwel niet dat ze dergelijke content niet kunnen tonen, maar in sommige gevallen alleen dat ze het minder goed zullen doen dan toestellen met het logo.

      Opvallend is ook dat er geen verwijzing is naar een of andere HDMI-standaard, al vermoeden we dat HDMI 2.0a verplicht zal zijn. Tot slot: ook Dolby Vision of HDR10, de standaarden waarvan vorig jaar zoveel sprake was zijn in deze specs nergens te bespeuren.

      Samsung liet al weten dat het volledige SUHD 2016 gamma het logo zal dragen. Ook LG’s belangrijkste 2016 OLED tv’s zullen met logo kunnen prijken.

      Beeldmateriaal

      Aangezien deze specificaties ook gelden voor het creëren van content en voor de distributie. Zullen ook de nieuwe UHD Blu-ray schijven en mogelijk ook toekomstige Netflix- of Amazon-streaming content dit logo dragen.

De UHD Alliance

Tot slot, wie zit er allemaal in de UHD Alliance? Want een standaard is uiteraard maar zinvol als hij breed gedragen wordt in de industrie. Op dat vlak hoeven we ons geen zorgen te maken. Een blik op de website van de UHD Alliance (klik hier) zegt genoeg. Samsung, LG, Sony, Panasonic, TPVision, Sharp, Toshiba, TCL en Hisense zijn allemaal lid. Daarnaast zijn er ook heel wat filmstudio’s (Walt Disney, 20th Century Fox, Warner Bros, Universal Pictures,…), distributeurs (Amazon, Netflix, Orange,..) en chipfabrikanten (Realtek, Novatek, Nanosys) aanwezig.

 

Dit is onderbouwd hoor, Bron FWD

aangepast door Huppel

Flying High

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat jij verstaat onder het voorjaar maar dat is voor mij zeker geen januari!

Het voorjaar is het einde van de winter begin van de lente.

 

Ik heb mijn tv nooit gekocht omdat ik voorop wilde lopen en ook al heb ik wel HDR ondersteuning voor mij zegt dat helemaal niks.

HDR is leuk ,UHD is leuk maar het echte genieten kan pas gebeuren als er ook content is en dat zal nog jaren op zich laten wachten

Wil je genieten van UHD dan moet je denken aan Netflix en Videoland, ik zie Ziggo of Canaal Digitaal de komende jaren echt niet op de proppen komen met UHD zenders.

 

Wat wil dat zeggen,dat wil zeggen koop je een UHD scherm omdat je voorop wil lopen dan moet je dat vooral niet laten.

Wel is het zeker dat er de komende jaren nog veel gaat veranderen aangezien de 12 bit schermen er al aan zitten te komen en ze willen naar de 2000 a 3000 nits toe en meer.

Wil je bijblijven dan zal je dus moeten blijven vernieuwen en dat is niet wat ik van plan ben,ik ben een tevreden man met mijn Uhd tv.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zijn de meeste kijker nog tevreden met hun HD tv, er zijn er bij die zelfs nog plasma adoreren. :)

Overigens stevie-v heb je hier het laatste woord in je discussie met Hummel.

Niet omdat je mogelijk gelijk hebt maar omdat Huppel geen antwoord meer geeft.

 

Terug naar het onderwerp maar weer heren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij koopt waarschijnlijk nog een auto uit de 50er jaren, als die er nog zijn.

Jij hebt geen combiketel voor heet water en verwarming.

Jij gaat naar Bangladesh, indien nodig,  om je te laten opereren.

 

Welkom in 1916, ik leef nu in 2016.

Zo en nu denk je ook nog te weten wat ik koop en hoe ik leef :) Ik heb gewoon nieuwe spullen dus ook de auto maar mijn prioriteiten liggen net even iets anders dan die van jou zo ziet ik liever een degelijk goede auto voor de deur dan een 4K of zelfs een 8K TV, als ik naar buiten kijk heb ik al een beter plaatje dan welke TV me ook kan bieden. Ik kijk liever hond btw :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij koopt waarschijnlijk nog een auto uit de 50er jaren, als die er nog zijn.

Jij hebt geen combiketel voor heet water en verwarming.

Jij gaat naar Bangladesh, indien nodig,  om je te laten opereren.

 

Welkom in 1916, ik leef nu in 2016.

 

Zo en nu denk je ook nog te weten wat ik koop en hoe ik leef :) Ik heb gewoon nieuwe spullen dus ook de auto maar mijn prioriteiten liggen net even iets anders dan die van jou zo ziet ik liever een degelijk goede auto voor de deur dan een 4K of zelfs een 8K TV, als ik naar buiten kijk heb ik al een beter plaatje dan welke TV me ook kan bieden. Ik kijk liever hond btw :)

 

Nemen jullie even een vrijwillige rust pauze,  24 uur vrijwillig lijkt me lang genoeg om af te koelen.

Dat wordt dan tot 08-01-2016 16.00 uur.

Bedankt alvast voor de medewerking.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk,door dit ingrijpen is deze topic helemaal dood!

Wat is er mis met een discussie zolang er respect is naar elkaar toe?

Er is toch geen verkeerd woord geschreven?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dit onderwerp betreft, trek ook ik mij terug.

Als mensen niet met de tijd mee gaan, moeten ze het zelf weten.

Ik ga wel mee, maar pas dan als mijn portemonnee zegt dat het kanen niet 10 jaar later.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk,door dit ingrijpen is deze topic helemaal dood!

Wat is er mis met een discussie zolang er respect is naar elkaar toe?

Er is toch geen verkeerd woord geschreven?

 

Kort lontje.?

Ik maak je er op attent dat je discussie met Huppel eenzijdig gaat verlopen omdat Huppel door moverende redenen je geen antwoord kan geven.

Maar ga gerust je gang en ga door met je discussie, je ziet vanzelf wel of er nog antwoord komt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal me er niet meer in mengen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat mijn ogen niet slechter worden en de content op 16k beter wordt

crazy_001.gif

 

of dan nog internationaal voetbal bestaat waar met wat zweetspetters op het voorhoofd een doelpunt gescoored wordt

of een natuurfilm

of een kookreclame met gecaramelliseerde suiker in de pan

of joopie de strandhut schilderd

 

scherp zien is altijd een aanleiding tot nieuwe aanschaf

dat was in 2002 zo met mijn eerste plasma, dat is nu ook zo

 

voor familiaire toepassingen wordt het interessant als ook 8k camera's beschikbaar zijn

en ik hoef echt geen selfie meer van het meerendeel van de familie of de kennissen 118.gif

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...