Ga naar inhoud


Dual tuner vs tuner: wat is t verschil?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Wil een VuDuo+2 kopen alleen heb ik aan tuners een hoop keuzes. Daar zijn de dual tuners S en C/T maar ook gewone tuners.

Kan iemand mij uitleggen wat een dual tuner is?

Mijn huidige vuduo+ heeft 2 sattuners en een externe sundtek usb kabeltuner. Wat is handig om te doen als ik de vuduo+2 zou nemen.

Wat is de meerwaarde van een dual tuner?

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het is niet zo moeilijk. Een duo2 heeft 2 sloten waarin je een tuner kwijt kan. Als je 2 single tuners erin steekt zit je duo2 vol. Druk je er een dual tuner s2 in, dan heb je nog een slot vrij om nog een andere tuner erbij te zetten. Een dual tuner is dus niets anders dan twee tuners op 1 "insteekkaart". De meerwaarde is dus dat je meer tuners kwijt kan in je duo2.

 

Wat handig is is voor ons niet te bepalen omdat we niet weten wat je wilt qua setup. Ik heb zelf een duo2 met een dual tuner s2 en nog een extra s2 tuner erin zodat ik er 3 tot mijn beschikking heb.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist,

en daarmee kun je mooie combinaties maken al naar gelang er een speciale behoefte is, mede i.v.m. met in huis streamen naar andere VU+ of Enigma2 kassies

 

stel je voor je kunt op de slaap en/of hobby kamers geen satkabel trekken maar hebt wel ethernet of wifi

dan kun je van die vrije tuners het signaal opvangen per streaming

 

dat is toch leuk ;)

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je zou dus een dual tuner -s2 kunnen nemen en nog een c/t tuner erbij zetten en dan die sundtek niet meer gebruiken zodat je alle tuners intern hebt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier 2 dual tuners in de duo2.Kan ik opnemen van minstens 3 kanalen op verschillende transponders en nog een andere kijken ook.Heb je wel ook 4 kabels nodig.Voor het verschil in prijs hoef je het niet te laten met het oog op de toekomst

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...