Ga naar inhoud


Welk is de beste coax?


Denisdaf
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

 

 Ad, mag ik AUB een link plaatsen?

 

 

Als het geen commerciele site of link is wel. Dus een foto (niet van een webshop) of specificaties van die kabel wel.

 

maar als de buitendiameter 1,25 mm is hoe dik is dan de kern? 0,25 MM? Het lijkt mij ook wel erg dun allemaal, daar moet je signaalverlies van krijgen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als het geen commerciele site of link is wel. Dus een foto (niet van een webshop) of specificaties van die kabel wel.

 

maar als de buitendiameter 1,25 mm is hoe dik is dan de kern? 0,25 MM? Het lijkt mij ook wel erg dun allemaal, daar moet je signaalverlies van krijgen.

Eigenlijk staat het allemaal al van in mijn OP mooi te zien.

Op de 2e lijn van de eerste kabeleigenschappen staat:

Inner Conductor Stranded tinned copper, 7x0.12mm

 

DUS,  zeven maal 0,12mm, dat zijn dus 7 draadjes van 0,12mm diameter.

Hoe duidelijk kan iets zijn vraag ik me dan af.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh ,nu begrijp ik het ,,  ,, je heb gewoon een huis tuin en keuken coax ,van de Gam....  of ander bouwmarkt??of eoa .web shop,is leuk voor fm radio ,maar niet voor sat.geschikt.

Niet liggen knoeien gewoon koka 779 gebruiken ,want die met die losse draadjes die krijg je dus nooit in de femail conector van je receiver . :(  :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh ,nu begrijp ik het ,,  ,, je heb gewoon een huis tuin en keuken coax ,van de Gam....  of ander bouwmarkt??of eoa .web shop,is leuk voor fm radio ,maar niet voor sat.geschikt.

Niet liggen knoeien gewoon koka 779 gebruiken ,want die met die losse draadjes die krijg je dus nooit in de femail conector van je receiver . :(  :mellow:

Gamma?????

4 £ voor een meterke kabel,, Zeker niet in de gamma hoor.

 

Koka 779 komt niet in aanmerking door zijn dikte, er moeten namelijk 4 stuks door een buisje van 2 maal niets.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij wild dat is technisch gezien onmogelijk,dus hele dunne coax met weing verlies,de enige mogelijkheid is glas vezel kabel ,maar daar voor heb je special app.en de juiste spullen nodig LNB ed.          invacom heeft dergljke sat spullen

Als de fabrikant het gebruikt, meer bepaald in de Satenne R2 dan zal het wel ok zijn zeker.

Het is tenandere voor diezelfde Satenne R.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe google op "Stranded tinned copper, 7x0.12mm" en je vindt de Engelse leverancier.

 

En dus welllllllllllllllllllllllllllllllll en kern van 1m25mm

 

Jij hebt lopen zoeken naar een hele dunne coax om door een buisje te proppen. Dat bedoel ik nou. Als je dat nou gelijk gezegd had!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe google op "Stranded tinned copper, 7x0.12mm" en je vindt de Engelse leverancier.

 

En dus welllllllllllllllllllllllllllllllll en kern van 1m25mm

 

Jij hebt lopen zoeken naar een hele dunne coax om door een buisje te proppen. Dat bedoel ik nou. Als je dat nou gelijk gezegd had!

Lees aub mijn eerste posting opnieuw.

IEDEREEN HIER MISSCHIEN.

IK heb gevraagd welk de beste was van de twee waarvan ik de eigenschappen opgaf.

Niets meer en niets minder.

Ik ben niet op zoek naar die kabel ik wil weten welke van de 2 het beste was.

Is het dat beiden geen perfecte resultaten geven, dat doet er niet toe, ik wil gewoon weten wat de minst slechte is dan.

 

 

Ik zou eens goed willen vloeken nu, maar het is het niet waard gebanned te worden voor reacties die gegeven worden zonder de vraag te lezen.

 

Ik kon evengoed gevraagd hebben waarmee kan ik het beste schrijven, met een rode of blauwe pen?

En dan antwoorden krijgen, neem best een groene, of zwarte, die liggen beter in de hand.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp toch nog iets niet.

De topicstarter heeft het over een coaxkabel met een diameter van 1.25 mm

Maar RG179 coaxkabel heeft een buitendiameter van 2.6 mm ± 0.1mm en een kern met een diameter van ± 0,3 mm

Staat ook netjes in de specificaties van de eerste kabel in het startbericht.

Hier krijg ik inderdaad even het schaamrood op de wangen.

Buitendiameter is inderdaad 2,6mm.

Maar dan nog ben jij de eerste die dat opmerkt.

Dus de eerste die de specs gelezen heeft.

En dat doet dan niets af aan dat wat ik vind van de andere antwoorden geformuleerd op mijn vraag.

Ik zou die "newbie" van je nickname weghalen, jij bent eer der een "oldie" wat kijken betreft.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijg ik inderdaad even het schaamrood op de wangen.

Buitendiameter is inderdaad 2,6mm.

Maar dan nog ben jij de eerste die dat opmerkt.

Dus de eerste die de specs gelezen heeft.

En dat doet dan niets af aan dat wat ik vind van de andere antwoorden geformuleerd op mijn vraag.

 

Nou ga je ons toch echt verwarren.

immers:

 

Ik ben niet op zoek naar die kabel ik wil weten welke van de 2 het beste was.

 

Als je alleen wilt weten welke de beste was (en daarop had je al een antwoord gekregen), dan maakt het toch niet meer uit of die verder al of niet voor jouw doel geschikt is?

 

En als dat wel uitmaakt, dan is het het raar dat het niets afdoet aan wat je van de antwoorden en leesvaardigheden van anderen vindt. Dan zit het misschien met je eigen leesvaardigheden niet zo goed? :(

 

 

Maar goed, wellicht is het goed dat je eens duidelijk je probleem omschrijft, en dan inbrengt wat je zelf al gevonden hebt, en wat dan nu je vraag nog is?

 

Een vraag als "is A of B beter" is van het kaliber dat forumleden altijd moeten doorvragen binnen welk kader of welke context de vraag gesteld wordt. Bijvoorbeeld gebruik in het zonlicht, gebruik ondergronds, gebruik met weinig signaalreserve, gebruik voor satelliet of dvb-t, etc etc.....

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag was simpel, en het antwoord erop ook, kijken welke kabel op de hoogste frequentie minste demping geeft.

Dunnere korte stukjes kabel worden gebruikt voor verbindingen tussen componenten in een kast.

In dit geval voor de verbinding waar de kabeldoorvoer een dikkere kabel niet toestaat. 

 

Kijk voor de aardigheid eens in een multitenne, wat daar voor kabel gebruikt wordt tussen de LNB's en de diseqc switch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag was simpel, en het antwoord erop ook, kijken welke kabel op de hoogste frequentie minste demping geeft.

In dit topic staat die vraag echt niet zo geformuleerd hoor, tenminste ik heb dat zo gauw niet gezien.

Maar met je antwoord heb je kennelijk een spijker op z'n kop geslagen!?, met het 'beste antwoord'.

 

Alleen wil TS kennelijk vooral een heel dun kabeltje, dunner nog dan die twee aangegeven kabeltjes, of tja, wat wil TS nou eigenlijk?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, hij wil dunne kabeltjes, omdat het gat waar die doorgevoerd moeten worden geen dikkere kabels toestaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...