Ga naar inhoud


CanalDigitaal trekt samen met kabelaars op tegen illegaal kijken


Sprietje

Aanbevolen berichten

Omdat een beveiliging omzeilt wordt, wat strafbaar is gesteld door de wetgever, mag je als onderneming niet overgaan tot aangifte en juridische acties?

 

Omdat sommige douanebeambten corrupt zijn mag je dus ook voortaan straffeloos verdovende middelen invoeren?

Dan kan het OM toch ook niet zeggen die vervolgen we niet want de beveiliging is onvoldoende?

 

Je Audi is gegapt, je doet aangifte en vervolgens gebeurt er niets want audi is nummer 1 gegapte auto omdat de beveiliging zwak is.

Nu ben je natuurlijk pislink en ben je zo'n gek die zelf gaat uitzoeken wat er mee gebeurt is en je komt er achter waar die karren gestript en de onderdelen verhandeld worden en dan mag je geen gouden tip geven?

 

Als jij je deur openlaat en je spulletjes zijn verdwenen krijg je een procesverbaal aan de broek als je het waagt om aangifte te doen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dus die lieden die geldautomaten opblazen en banken beroven hoeven ook niets te vrezen?

Banken moeten hun geldautomaten maar beter beveiligen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, die overheidsdienaar gaat niet naast de geldautomaat staan om die te beveiligen, maar is wel gehouden aan zijn eed wetsovertreders op te sporen en ter vervolging aan te bieden aan het openbaar ministerie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat die pitten actief opsporen zijn snelheidsovertreders.

Bij voorkeur als het mooi weer is en ze met een klapstoeltje in de berm kunnen zitten.

 

Als er een melding binnenkomt dan drinken ze nog eerste een bakkie leut want het is immers hartstikke leip als je te snel op locatie bent.

Stel je voor dat je de criminelen overloopt!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mag ze hieraan houden.

 

de ambtseed.
- Ik beloof trouw aan de Koning, aan de Grondwet en aan de wetten van ons land.
Ik beloof dat ik de krachtens de wet uitgevaardigde voorschriften en verordeningen zal nakomen en handhaven, dat ik de aan mij verstrekte opdrachten plichtsgetrouw en nauwgezet zal volbrengen en de zaken, waarvan ik door mijn ambt kennis draag en die mij als geheim zijn toevertrouwd, of waarvan ik het vertrouwelijke karakter moet begrijpen, niet zal openbaren aan anderen dan aan hen, aan wie ik volgens de wet of ambtshalve tot mededeling verplicht ben. Ik beloof dat ik mij zal gedragen zoals een goed ambtenaar betaamt, dat ik zorgvuldig, onkreukbaar en betrouwbaar zal zijn en dat ik niets zal doen dat het aanzien van het ambt zal schaden. –

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat hier staat is dat een wetsdienaar de wet heeft uit te voeren.

En wanneer de wetgever heeft bepaald dat het illegaal kijken verboden is, heeft de wetsdienaar de plicht die wet te handhaven.

Dat is ongeacht de beveiliging die de geschadigde heeft aangebracht om zijn of haar bezit te beschermen.

 

De praktijk is helaas, dat de politiek een aantal prioriteiten heeft opgelegd en daardoor een aantal overtredingen en misdrijven onbestraft blijven.

 

In omringende landen wordt de wet beter gehandhaafd en zie je dat daardoor de drempel om de wet aan je laars te lappen beduidend hoger ligt.

 

Ook in Nederland wordt je de eigenaar van wat men vroeger een strafblad noemde, wanneer je illegaal kijkt.

Het is namelijk geclassificeerd als misdrijf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic & plaagstoot] Moderator verwijdert in een eerder stadium een aantal berichten die offtopic zijn. De hele discussie is nu tamelijk offtopic en de moderators doen even hard eraan mee. :P  Prima, want iedereen vindt de discussie wel geinig geloof ik [\offtopic & \plaagstoot]

 

Je kletst onzin, in dit topic is geen bericht verwijdert, tot nu toe althans...

Voor je korte termijn geheugen, KLIK HIER.

aangepast door Johan45
toevoeging in rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat helpt is zelf de beveiliging opvoeren, de banken hebben de pinautomaten hufterproef gemaakt.

M7 zal dezelfde weg moeten volgen als de banken. Klagen mag, maar of het wat helpt ....

Er zijn momenteel zeker andere prioriteiten die zwaarder wegen dan het belang van een commerciële partij die zijn zaakjes niet op orde heeft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@ebhoorn,

 

Tja, de discussie gaat over de juridische kant en het opsporingsbeleid t.a.v. illegaal kijken.

Dat heeft toch een raakvlak met het onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv: Ach, het geeft niet.

 

Maar....kijken we niet veel te zwart wit en te principieel naar de zaak? Aanbieder en overheid moeten allebei acteren.

 

Doet me denken aan een documentaire van tig jaar terug over het werk van de agent op straat. Casus: Man had sleutels van zijn auto gegeven aan een prostituee waar hij smoor op was. Surprise, surprise: de dame ging er met de auto vandoor.

 

Man tegen agent: "Maar u moet mijn wagen opsporen, want hij is gestolen!"

Agent: "Mijnheer, u hebt uw autosleutels gegeven aan een hoer! Vindt u het gek dat íe gepikt is?"

 

Deze simpele metafoor dekt de lading perfect. 1) Overheid moet handhaven, maar niet in het oneindige. 2) Als aanbieder moet je jouw maatregelen nemen. 

 

We zien dat de overheid niet hard rent, en de aanbieders meten "successen" breed uit, en proberen angst en onzekerheid te zaaien. 

 

Niets nieuws onder de zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat vat alle tekst uit dit onderwerp aardig samen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...