Ga naar inhoud


CanalDigitaal trekt samen met kabelaars op tegen illegaal kijken


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vroeg of laat krijg je de rekening gepresenteerd, op de dag waarvan je wist dat die ging komen.....

 

Dat illegaal streams kijken, dat is ook alleen een Nederlands ding, in Duitsland zal geen enkel weldenkend mens dat in zijn hoofd halen.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan je een brief en rekening ven een advocatenkantoor verwachten.

En die rekening beweegt zich meestal tussen de € 500 en € 1.000

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat potentiele concurrenten gaan concurreren door de klok terug te draaien qua beveiliging, heb ik helaas nog nergens zien gebeuren. Het is, vrees ik, (helaas) theorie. 

(Ik heb onlangs vastgesteld, dat het aantal Duitse commerciële (gecodeerde) HD+ zenders dat actief HD+ benut (b.v. niet kunnen terug- of doorspoelen om reclameblokken te omzeilen) alleen maar is toegenomen. En welke concurrentie (behalve de publieke zenders) heeft Duitsland op de sat?)

Ik vraag me af hoelang dit D+ zal standhouden? Misschien andere discussie? Maar dit levert me geen kopzorgen, mocht er morgen enkel staatszenders zijn, en een totaal verbod op commerciële zenders, doet me niks. De meeste programma's draaien uit naar de wens van de adverteerder, en als je één soap hebt gezien, heb je ze al gezien.

Dan betaal ik nog liever 12€ (grofweg) voor netflix, dan 16,95€/maand, waar adverteerders en rechthebbenden de baas zijn en bepalen wat en hoe je, je beeldbuis (spreekwoordelijk) gebruikt.

En mijn verhaal stamt uit de tijd van sky in videocrypt codering, kaartversie 9. Bronnen kan ik niet vinden, internet was toen geen algemeen goed.

En waarom zou je voor HD betalen met vervelende beperkingen, als dit gratis kan bij de Duitse sd zenders.

En als je rechten betaald per adres, dan vraag ik me af, wat je ze kunnen maken, als je via op een ander scherm, je dezelfde betaalde kanalen ziet. Het zou me verbazen, dat je via de kabel betaald per adres, en per satelliet plots per tv toestel.

Ik ben benieuwd, of daar eigenlijk wetteksten van online staat, hoe het nu precies is, betaal je rechten per tv toestel, of per adres?

Per tv toestel, zou ik vreemd vinden, daar je aan één ontvanger meer dan één tv toestel kan aansluiten.

Misschien kan je beboet worden omwille van overtreding van het misbruik van een licentie houdend codeer systeem of een gepatenteerd systeem, maar volgens mij niet, wat betreft bederf inkomsten verlies van rechthebbenden (auteursrechten). 

Ik heb het puur op tv zien, en geen opname's, uitgesteld kijken etc.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg of laat krijg je de rekening gepresenteerd, op de dag waarvan je wist dat die ging komen.....

 

Dat illegaal streams kijken, dat is ook alleen een Nederlands ding, in Duitsland zal geen enkel weldenkend mens dat in zijn hoofd halen.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan je een brief en rekening ven een advocatenkantoor verwachten.

En die rekening beweegt zich meestal tussen de € 500 en € 1.000

 

Als je de boetes afzet tegen de prijs die providers berekenen is het peannuts.

Een compleet CanalDigitaal pakket kost al € 1500,00 per jaar

Maar daar blijft het dan nog niet bij.

Wil je België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Spanje, Italie en Engelse zenders kan je de € 1500,00 met de factor 7 vermenigvuldigen.

 

Die duizend euro is gewoon een koopje.

En de kans dat je die brief in de brievenbus krijgt is praktisch nihil.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mij is het geen strafblad waard.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken ff mee.

 

Top. € 57,95

Film1 Sport1 € 21,95

Fox Sport € 13,95

Fox sport Internationaal € 9,95

HBO € 13,95

Man X € 7,95

 

Dat maakt € 125,70 per maand x 12 = €1508,40

 

Maar zelfs als je gelijk zou hebben is het financieel aantrekkelijk om voor de boete te gaan waarbij de kans groot is dat je die nooit gaat krijgen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, toppakket zie ik niet meer op de canaldigitaal pagina staan.

Maar dat geldt ook voor man-X kanaal, alle opties zijn direct te kiezen alleen dat kanaal dan weer niet.

Ik kwam op het bedrag uit door alle denkbare opties aan te kruizen in combinatie met het duurste tv pakket waar ze momenteel mee adverteren.

 

Maar goed, het is denk ik een way of life... volkswagen heeft ook zo geredeneerd: ipv investeren/innoveren gaan we sjoemelen. Wel de lusten maar niet de lasten!

En hoe vaker dat het goed gaat hoe overmoediger dat men wordt totdat je jezelf op een dag gigantisch vergaloppeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jij Top en Man X niet kan vinden zit bij jou.

Log maar eens in bij Mijn CanalDigitaal en dan zender pakket uitbreiden.

Ga je klikken zit je zo aan een bedrag vast van een € 1200,00 per jaar.

 

Ik heb het nog eens nagekeken maar de Chinees op de hoek bied zelfs 11 Europesche providers aan x 1200 = € 13.200.

En daarvan zijn er dus 10 providers waar je als Nederlander op een legale manier niet voor in aanmerking komt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jij Top en Man X niet kan vinden zit bij jou.

 

Klopt idd, ik zie het daar wel staan:

 

 

TopHD-pakketgeenknop.gif
TOP.jpg
Het meest complete pakket bevat de zenders uit de instappakketten van CanalDigitaal aangevuld met het HDTV-pakket, HBO-zenders en het Film1 Ziggo Sport Totaal-pakket.

 

Blijkbaar zit daar dus ook HBO, de filmkanalen en Ziggo sport bij in. Dat druk de maandprijs verder onderuit dan 87,50.

 

57,95 + 19,95 + 7,95 = 85,85 per maand en dan heb je echt alles 85,85 * 12 = 1030 euro en 20 centen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er niet over twisten. Je kon tenslotte de pakketjes ook niet vinden.

Ik neem voor het gemak jouw rekenkunsten aan, dat moet je nu toch wel erg blij maken. :P

 

€ 1030 x 11 providers = € 11.330 per jaar. Reken je het over vijf jaar, want eerder zie ik de Nederlandse wetgeving niet aangepast worden heb je toch een mooi zender pakket voor weinig.

Waarbij opgemerkt dat of je de zenders nu via sharen binnen hengelt of via een boekingskantoor dat jouw een illegaal abonnement aanbied je hoe dan ook illegaal bezig bent.

 

En dit gebeurd allemaal in Nederland waar het geen enkele consequentie heeft.

De provider geeft hier gelegen tot diefstal en de "klant" weet niet eens dat hij illegaal maar onbestraft bezig is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal geen rocketscience... Een "detective" bureau neemt een cardshare lijntje af, stuurt wat speciale ecms het share netwerk in en krijgt ipv van de gebruikelijke controlwords de cardserials encrypted terug.

Hij koppelt zijn bevindingen in een rapportage terug aan de opdrachtgever.

De provider decrypt de cardserials en matched die met de geregistreerde kaarthouders die immers gekoppelt zijn aan de cardserials en vervolgens kaart op zwart en komt er een brief op de mat.

Nou ik vind dat knap rocket science. Het is mij allemaal niet bekend wat er mogelijk is.

Maar als die "detective" een lijntje afneemt bij een server dan kan-ie toch alleen ecm's ontvangen en niet verzenden?

Bovendien gaat het dan om de kaarten van de payserver en niet die van de klanten, als die al een kaart hebben.

Dus hoe gaat die "detective" er dan met speciale ecm's erachter komen wie die klanten zijn?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...