Ga naar inhoud


Data verbruik bij youtube slorpt blijkbaar veel? Is dit het nieuwe tv kijken?


Aanbevolen berichten

Hi,

gisteren kreeg ik een bericht, van opgebruikte data.

Gelukkig was de pc uitgerust met windows10, waardoor ik snel de grote data verbruiker kon opsporen, en dat was google chrome.

Bij navraag, werd daar 3 tot in bepaalde dagen 6 uur youtube gestreamd.

Maar kan het dagelijks streamen van youtube 3à6 uur, leiden tot 269 Gb/maand aan data?

Ik weet dat youtube veel neemt, maar zo'n dataverbruik, heb ik toch nooit meegemaakt. Er werd anders bijna niks gedownload.

Even dit terzijde, maar ik hoor wel meer, dat youtube bij jongeren meer en meer kijktijd inneemt, dan het regulair tv zien.

Als in dit geval de tv nog openstaat, is dit dan soms maar een uurtje of 2, door een gezinslid, omdat de pc's in gebruik zijn, of omdat tablet of zoiets aan het opladen is.

Benieuwd, of dit het nieuwe tv kijken zal worden?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Hi,

Bij navraag, werd daar 3 tot in bepaalde dagen 6 uur youtube gestreamd.

Maar kan het dagelijks streamen van youtube 3à6 uur, leiden tot 269 Gb/maand aan data?

Rekenmachine kapot?

 

30 dagen a 6 uur is 180 uur video streamen.

 

269 GiG / 180 uur is 1,5 Gig / uur.

 

Dus 410 kbits/sec.

 

Dus, ja dat kan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, dit is al lang het nieuwe TV kijken. En echt niet alleen door jongeren!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan doen de operatoren zoals Proximus nog een schepje bovenop, vanaf 1 maart zijn de Comfort en Maxi internet pakketten met 300GB naar beneden gegaan. Indien je aan je limiet komt kan je wel gratis volume pakketten van 20GB bij nemen, deze maatregel werd ingevoerd zonder klanten te verwittigen. Dus 1 maand Youtube en je zit al bijna aan limiet (269)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je stream beperken tot de laagste resolutie, dat kan je behoorlijk schelen. Ga niet kijken naar 4k streams, dan ben je er binnen een paar dagen doorheen

 

Maar dit is niet het nieuwe TV kijken, daar heb je immers je TV pakket voor en al gaat het via internet daar zul je geen last hebben van een belasting van je data.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom, ga ik naar de kleinere onbekenden, die (nog) geen data limiet opzetten. Enkel door een niet werkende hoofdkabel zit er vertraging op.

Maar ook als je netflix wil zien, zal dit behoorlijke data vragen, zeker, als het met de toekomst meer 4K zal aanbieden.

Als er meer en meer gestreamed zal worden, vraag ik me af, of ze nog lang die limieten zullen kunnen behouden, Of zullen ze hun prijzen dan gaan verveelvoudigen in het onbekende, zodat ze via een ommeweg hun eigen diensten legaal gaan beschermen??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Belgie is sowieso een derde wereld land qua internet infrastructuur. Ik moet er echt niet aan denken om een data limiet te hebben. Ik werk nog wel eens thuis en met de kids hier die netflixen en youtuben wil ik niet krampachtig moeten kijken of het allemaal nog wel binnen de limiet blijft.

 

Als ik iso's moet downloaden doe ik dat meestal thuis omdat het op de zaak een eeuwigheid duurt, dan upload ik ze vanaf thuis naar het datacenter, dat scheelt een jas :). Maar goed, wen er maar aan, het bandbreedte gebruik zal alleen nog maar toe gaan nemen met al die streaming diensten...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

België kan zich in goed gezelschap van Frankrijk en Duitsland scharen.

 

In Frankrijk heb ik 1Mb down en 64 kb up.

In Duitsland heb ik een limiet van 30 Gb. per maand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb je bij whoppa van telenet:

 

Je wordt opgemerkt als intensieve gebruiker zodra je meer dan 500 GB verbruikt tijdens piekuren

Je surft dan  tijdelijk minder snel tijdens piekuren (10 Mbps downstream en 1 Mbps upstream), maar behoudt je onbeperkt volume

500 GB is dus al in de piekuren, erna heb je nog 10 mbps wat nog best voldoende is om te kunnen werken.

Deze limieten breiden trouwens vrij snel uit de laatste tijd dus ik maak me er niet druk om.

Downloads kun je ook buiten de piekuren plannen mocht je echt niet voldoende hebben aan de 500 gb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt mij een luxe probleem, ik heb maar 30 Gb per maand en mag daarna bijstorten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...