Ga naar inhoud


"Geen kanalen meer gevonden"


Mauricev

Aanbevolen berichten

beste forummers,

 

Sinds een paar jaar gebruik ik de König buitenantenne op een seizoenscamping bij Castricum. (Bakkum, Noord-Holland). Alleen voor NPO1, 2 en 3 (en toevallig ook RTV-NH), plus dezelfde serie radiozenders. Free to Air dus.

 

Nu ontvang ik plotseling helemaal niets meer. Geen enkel kanaal, en opnieuw laten zoeken blijft zonder resultaat.

Thuis uitgeprobeerd en daar ontvang ik 24 zenders (inclusief alle gecodeerde), zonder de adapter in te schakelen, dus gewoon recht uit het coaxlijntje. Het ligt dus niet aan de König.

 

Ik las wel over 4G LTE filters, maar zou dat het oplossen? Zonder filter zou ik toch minstens íets moeten ontvangen, mogelijk met storing?

 

Wie weet raad?

Dank alvast.

aangepast door Mauricev
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja maar sluit het  dan zo aan zoals je tuis hebt gedaan,heb je alleen de antenne kabel er aan, zonder

antenne of met antenne, en is niet voor zien van spanning 

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik proberen, maar hij heeft het nooit zonder spanning gedaan op de camping. Dat was o.a. de reden om die Köning aan te schaffen.

(Thuis in Amsterdam deed-ie het trouwens zowel met als zonder spanning)

aangepast door Mauricev
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou je zegen dat hij bij je tuis werk op alle manieren, dan moet hij op de

camping  ook werken ,het zou zomaar kunnen dat je hem op de camping weer

aan sluit, dat hij weer werkt ,ook al zou  je last hebben van G4 moet je toch nog 

beeld hebben

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het werkt niet op de camping. Daar gaat nu juist mijn vraag over. Alle combinaties al geprobeerd.

 

Camping = nihil. Actieve antenne aan of uit maakt niet uit. Zelfs niet één zender met storing. Vorig jaar nog best goede ontvangst.

Thuis = ontvangst genoeg, geen storing.

 

Vraag: is de zendmast in de winter gesloopt? Is 4G toename de boosdoener? Iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de mast in Helmond Kan.30  60 ,31 ,56  gesloopt is lijkt mij zeer on waarschijnlijk daar deze voor omroep Braband is .

als je de kan.uit Amsrerdam  39 ,64 ,57 ,24 in je ontvanger hebt in staan ,zul je in Brabant niks ontvangen.

4G kan wel storen maar dan op de hoge freq. dus niet alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brabant....? Camping en thuis zitten op zelfde frequenties. Lees eerste bericht ff

 

Intussen Digitenne postcode check op campingadres uitgevoerd.

post-72368-0-36045400-1459682617_thumb.jpeg

Zegt dat wat? En dan nog steeds de vraag waarom het wél gewerkt heeft!

aangepast door Mauricev
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vraag je mede kampeerders eens of ze wel ontvangst hebben.

Je ziet iets over het hoofd, maar wat?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost!

 

König antenne staat op een ca. 3 m hoge buis, en de draad had ik op enkele plaatsen vastgezet aan de buis met tie rips.

Een buurman vroeg me om ze los te maken. Alleen de bovenste losmaken was voldoende om het beeld te herstellen.

 

Voor mij is het hocus pocus, want voorgaande 2 jaren heb ik het op precies dezelfde manier vastgezet.

 

Maar vooruit, ik kan nu het einde van de ronde van Vlaanderen zien :)

 

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...