Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Afgelopen maand heb ik een megasat dvb-t 40 antenne met een free to air receiver overgenomen van een kennis. 

De bedoeling was hiermee vrije Duitse zenders (ARD, SWR, MDR  ZDF) uit de lucht te plukken. Helaas vindt hij alleen de Nederlandse radio en tv zenders vanuit de mast van Doetinchem terwijl de radio op elke plek in huis probleemloos Duitse radiozenders kan ontvangen.  Ik heb de antenne boven op zolder uit het raam gehangen maar dit helpt alleen het signaal te versterken van de mast in mijn buurt.  Nu kan ik mij indenken dat dit gewoon een goedkope antenne is die alleen sterke signalen ontvangt. Ik woon in Doetinchem dat in het dekking gebied licht volgens de Duitse dvb t2 site. De kaart is volgens mij gebaseerd op de mast in Wesel.  Kleve heeft geen dvb t meer?   Waar moet je rekening mee houden als je een antenne voor Duitse zenders koopt?  Wat zijn precies de verschillen tussen richtantennes  en gewone antennes met versterking?  Met welke prijs zal ik ongeveer rekening moeten houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De steunzender Doetinchem  kun je op een breinaald ontvangen . Kun je de duitse zenders er ook handmatig inzetten .of alleen scannen ??? Ik zelf zit nog 20 kilometer verder van kleve af als jij,ik zelf gebruik een richtantenne.  Misschien kun je er een land kaart voor gebruiken met een kompas ,en zo de richting van kleve bepalen. En dan de antenne in die richting richten .het kan ook zijn dat je op wesel richt maar die steunzender komt althans bij mij zwakker binnen .mvg Ricardo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Denk je ook aan de polarisatie van de antenne?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Ik heb de antenne vertikaal staan en het werkt 

 

De zenders in Kleve zijn horizontaal gepolariseerd, in Wesel verticaal.

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Oke, zijn er dan ook verschillende frequenties  in gebruik .ik bedoel dat wesel voor bvb  3 sat  kanaal 46 gebruikt en dat in kleve voor 3 sat kanaal 29 gebruikt?????  Want ik kan hier 2 x 3 sat ontvangen  maar de ene is zwakker mvg Ricardo 

Ps heb je een site waarop ik dat kan vinden over de polarisatie  .

 

https://www.ukwtv.de/cms/deutschland-tv/nordrhein-westfalen-tv.html

 

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedeavond,

 

Ik heb vandaag de antenne horizontaal op Kleve gericht boven op zolder  . Dit helaas zonder resultaat. De frequenties die RicardoBelli mij heeft doorgegeven geven geen bereik(geen puntjes bij signaal en kwaliteit).  De mast van Doetinchem is boven op zolder versterkt naar 100% en hier geeft hij dan ook helder beeld.   Kan het misschien zo zijn dat de antenne alleen het sterkste signaal ontvangt? Het is een antenne van maar 25 euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor ontvanger gebruik je?

Horizontaal gepolariseerd, hoe houd je dan de antenne, plat of 90 graden geroteerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...