Ga naar inhoud


Geen beeld wel geluid


jlavwensveen

Aanbevolen berichten

Ik ben in bezit van een Vu+ ultimo, welke draait onder openpli 7.2 met daarin geplaatst een dvb-t2 (3e)tuner.

Ik heb de tuner geïnstalleerd en de zender lijst ingeladen.

Daarnaa een keuze gemaakt via de zender lijst en alleen het geluid wordt weergegeven en geen beeld.

Wie weet de oplossing om dit te verhelpen.

M.v.g Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met Google lees ik dat de fcc (fast Channel Change) plug-in problemen kan geven op vu+ in combinatie met openpli.

Is die geïnstalleerd? Uitzetten/verwijderen en kijken of dat helpt.

Standaard truuk is natuurlijk ook box uitzetten - spanning eraf halen - weer aanzetten. Vooral na aanpassing van de tuner configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, jopiesat zei:

Met Google lees ik dat de fcc (fast Channel Change) plug-in problemen kan geven op vu+ in combinatie met openpli.


even voor mijn beeldvorming, is fcc mogelijk met openpli dan?

 

mvgr,  HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met mijn HD2400 ook alleen gel;uid,maar dat komt doordat het geluid nog in een oudere standaard wordt uitgezonden.

Ook de NPO radiokanalen kun je beluisteren.

Vreemd is wel dat dit alleen met de ingebouwde tuner lukt.(H264 DVB-t2)

Met mijn usb-tuner lukt zelfs geluid niet.(ook H264 DVB-t2)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog? Buiten de NPO en regionalen is het gecodeerd in Irdeto (0x625). Welke ***** gaat daar nu extra geld aan uitgeven voor die paar zenders? Toen de KPN besloot om geen losse kaarten of CI te leveren heb ik heb het subiet buiten gesmeten. Die beslissing heeft ze flink klanten gekost. Alleen die absoluut niet anders kunnen ontvangen en geen schotel kunnen/mogen plaatsen bleven over.

Anno 2020 terug naar een gesloten bak zónder opname mogelijkheid. Never!!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk weet ik dat niet! Is in deze volledig irrelevant. Voor die 4 of 5 zenders ga je geen dubbeltje geven,.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 6/22/2020 at 11:55 AM, Mimisiku said:

. . .Toen de KPN besloot om geen losse kaarten of CI te leveren heb ik heb het subiet buiten gesmeten.

Helemaal eens, hier nog zo een.

Ik had digitenne vanaf de start.

On 6/22/2020 at 11:55 AM, Mimisiku said:

Anno 2020 terug naar een gesloten bak zónder opname mogelijkheid. Never!!

Ook mijn idee !

 

Nu DVB-C via glasvezel en een Vu+ ultimo "oud", perfect !

Voor de leut heb ik een 3e tuner er in voor DVB-T2, alles werkt behalve beeld weergeven , maar via een PC kan dat weer wel idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/22/2020 at 1:40 PM, Mimisiku said:

Natuurlijk weet ik dat niet! Is in deze volledig irrelevant. Voor die 4 of 5 zenders ga je geen dubbeltje geven,.

 

Ach, de een wel, de ander niet. Ik heb een T2 tuner in mijn Mutant gezet, en wat geld uitgegeven aan een betere ontvangstinstallatie. Dankzij die investering ontvang ik nu de drie nationale zenders, alsmede 5 regionalen in perfecte kwaliteit. Wat mij betreft is het resultaat de investering dan ook dubbel en dwars waard geweest.

 

Het alternatief om die zenders in een goede kwaliteit te ontvangen is een abonnement op Ziggo of CD en dan ben je toch echt heel wat meer eurotjes kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo? NPO1,2,3 in HD en de regionalen zijn ongecodeerd. Ziggo heeft zelfs een ongecodeerd 'pretpakket' in SD. Krijg je gewoon bij Ziggo Basis TV. Kost je geen dubbeltje extra..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dvb-t zoals Johnno het heeft kost 0 euro per jaar, en ziggo kabel-tv 239,40 per jaar. Bovendien bij ziggo is alle regionale tv sd.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...