Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Heb je in de ontvanger de voedingspanning 12 volt op de antenne aansluiting gezet, of heb je een separate power inserter?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 12 volt tussenstukje waaraan de kabels van de antenne en ontvanger worden gekoppeld. Aan de onderkant van het tussenstukje komt de stroomkabel en als ik die dan in heb gaat het lampje van het tussenstukje en antenne branden. De ontvanger zelf heeft een aparte stroomkabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, vermoedelijk een obstakel of net in een zijlob van de zender, waardoor je bijna geen signaal hebt.

Je zal een meer-elements dakantenne, een Yagi,  moeten gebruiken.

 

Ik zit zelf hemelsbreed 8 km van een van DVB-T zenders, en heb ook alleen ontvangst met een buitenantenne.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor antenne is dat precies en aan welke variant en prijs zal  moeten denken? moet je deze echt boven op een dak plaatsen of kan deze bijvoorbeeld ook op zolder worden bevestigd?  Als er de  mogelijkheid zal zijn dat de mast in Wesel ook te ontvangen wordt zal dit zeker welkom zijn. Hier zitten namelijk ook de zdf zenders op en er is een mogelijkheid met een freenet tv jaarkaart abbo de private zenders te ontvangen (RTL,SAT1,PRO7).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, Tvoverair zei:

moet je deze echt boven op een dak plaatsen of kan deze bijvoorbeeld ook op zolder worden bevestigd?

Daar kan je achter komen door eerst de antenne op zolder uit te proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lokale omstandigheden spelen een grote rol, ergens een obstakel tussen zender en ontvanger kan een groot verschil maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DVB-T2 heeft 6,3 kW erp, en tot zover ik kan terug vinden, stralen de antennes alleen richting Duits grondgebied.

De antennes stralen tussen 60 en 240 graden, dus niet naar Nederland.

DAB+ in Kleve is 10 kW.

 

De vroegere analoge zenders hadden hogere vermogens, maar die zijn ondertussen afgeschakeld.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu toevallig een hmdi naar usb stick zodat de receiver op laptop kan aansluiten. Ik zal vanavond op verschillende plekken in mijn tuin en op de zolder van de schuur het nog even uitproberen.  Lokaal gezien zegt dvb t2 emphangcheck dat ik een dachantenne nodig heb . Maar deze gaat alleen uit van Wesel want zelfs in kleve centrum heb je een dachantenne nodig. Het blijft mij een raadsel die antenne vindt ook geen duitse radiozenders terwijl de gewone spriet radio alle (wdr 1 t/m 4 en einslive) perfect ontvangt op de frequenties die de mast van kleve aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...