Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten


Beste Tvoverair, in de handleiding van jouw ontvanger staat dat de antenne uitgang  5volt stroom geeft voor een actieve antenne dus die separate power inverter hoeft er niet tussen. Voor het uitrichten van jouw antenne moet je de smalle kant waar niet de coaxkabel zit naar de zendmast richten dus niet de grote vlakke kant.

Ik ontvang hier in Mill alle zenders van Wesel, als ik de vlakke kant gebruik heb ik heel slecht ontvangst op twee frequenties op de andere niets. 

 

https://fmscan.org/main.php?reset=1&r=f&m=m

 

 

 

      https://www.megasat.tv/en/produkt/hd-650-t2-plus/  hier kan je de handleiding van de ontvanger en de antenne downloaden. 

 

 

aangepast door satkijker
Link gewijzigd

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RicardoBelli,  via internet heb ik de frequenties van kleve opgezocht en handmatig met de radio naar die frequenties gedraaid.  Ze doen allemaal perfect alleen antenne niederrhein stoort.   De megasat antenne kan ik helaas niet op het dak monteren omdat ik in een spits jaren 30 huis woon. Ik hou de antenne uit het zolderraam of zet hem voor het dakraam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satkijker,  Bedoel je dat ik hem dus met de bovenkant naar de zendmast moet richten?  dan zal ik hem haast moeten vast houden bij het zoeken naar zenders want het statief wat erbij is geleverd staat alleen toe dat ik hem staand met de coaxkabel naar onder of liggend neerzet.  Als ik op Duitsland wil richten moet ik naar het zuiden richten waar veel bomen staan en de zendmast van Doetinchem staat die ongeveer maar 3,5 km van mij vandaan is.  Het enige punt waar ik vrij uitzicht heb is naar munster maar daar moet denk ik echt een professionele antenne voor gebruikt worden want dat is al 73km.   Welke antenne heb jij precies satkijker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het raam houden is het beste , en probeer toch de zender wesel aan te houden die zit het dichtst  bij  . Wel aan houde wat sat kijker zij . En welke radio gebruik je nou ,waarop je kunt zien waar de steun zender vandaan komt waarna je luistert  ????    En is dat een dab + radio of de oude  fm 

aangepast door RicardoBelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je?  ik kan niet zien op welke zendermast de radiozender actief is.  Ik heb via wiki de zender kleve opgezocht en daar stonden frequenties voor de zenders.  

Nu weet eigenlijk niet zeker of het wel van kleve komt  want volgens de link van satkijker https://fmscan.org/main.php?qth=Doetinchem&l=6.3&b=51.9666667&csave=2  kan het ook maar zo zijn dat een radioprogramma van een mast verder in het ruhrgebiet komt.  

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanuit Doetinchem ligt Kleve op 24 km afstand in het zuid-westen.

Bij Zeddam ligt er wel een heuvel met een hoogte van 91 meter op de zichtlijn.

Het westen van Doetinchem ligt in de schaduw van die heuvel.

 

Doetinchem ligt op ongeveer 11 meter hoogte.

 

De DVB T zenders leveren slechts 5 kW erp.

 

Ik ga ervan uit dat je in het gunstigste geval ontvangst hebt met een Yagi antenne op het dak.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, RicardoBelli zei:

Beste  satkijker .is dat toevallig de zdf kanalen  en waar  3 sat op zit   die dan zwak door komen als je de antenne niet optimaal hebt staan ??? Mvg Ricardo 

Hallo.

 

Dat is niet toevallig.

De zender Kleve zendt alleen de ARD en de regionale mux uit.

De ZDF mux moet van de zender Wesel komen.

Aangezien beide zenders ook nog eens anders gepolariseerd zijn krijg je nooit een optimale ontvangst van alle zenders als je je antenne richt op de zender Kleve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Vanuit Doetinchem ligt Kleve op 24 km afstand in het zuid-westen.

Bij Zeddam ligt er wel een heuvel met een hoogte van 91 meter op de zichtlijn.

Het westen van Doetinchem ligt in de schaduw van die heuvel.

 

Doetinchem ligt op ongeveer 11 meter hoogte.

 

De DVB T zenders leveren slechts 5 kW erp.

 

Ik ga ervan uit dat je in het gunstigste geval ontvangst hebt met een Yagi antenne op het dak.

 

Maw :

mond vol zand ( of te wel) 

montherland bij 's_heerenberg zit in de weg.

dat wordt BatSen. 

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...