Ga naar inhoud


Vuduo niet meer Benaderbaar via netwerk


zoekende

Aanbevolen berichten

Gebruik de harddisk van de Vuduo als opslag voor gedownloade bestanden. Met de Acryan kon ik de opgeslagen films bekijken op tv. Zonder mij bekende redenen ziet zowel de Acryan alswel de pc de harde schijf van de Vuduo niet meer. De harde schijf is wel zichtbaar op zowel de pc alswel dmv de Acryan, maar niet benaderbaar. Melding: geen toegang tot vuduo\harddisk. De Vuduo is wel benaderbaar via DCC. Zie in /media/hdd wel de bestanden staan. Ik maak hier uit op dat de verbinding ok is via het netwerk of staan deze gegevens in het flash geheugen van de Vuduo? Gaarne jullie advies

Link naar reactie
Delen op andere sites


samba aktief ( en in juiste workgroup zoals Tonski schrijft)  ? HDD gemound ? NFS aktief ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb automatisch IP verkrijgen op ja gezet. Krijg nu weer toegang tot de hdd. Het enige probleem is dat ik in de Acryan nu een Netwerk login moet invullen. Een Netgebruikers- ID en een Netwachtwoord. Heb de inloggegevens van het modem gegeven, maar dit zijn ze niet. Ondanks dat dit niet onder Vuduo valt, gaarne toch raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat niet de gebruikersgegevens voor je VU ? Bij mijn image is dat root en gekozen paswoord (of blank).Heb ik ingesteld in de settings van het image.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de werkgroup klopt hoeft u normaal gesproken nooit aan te melden

de VU+ is standaard zo open als een kerkdeur :grin: (of je die spreekwijze tegenwoordig nog kunt gebruiken )

 

maar mij baart dit zorgen

 

Bij netwerkcontrole wordt: "VUDUO bestaat maar Harddisk is niet gevonden" vermeld

 

wie zoekt u eigenlijk en op welke maschine?

je hoeft je ingebouwde HDD niet te delen, die is reeds gedeeld

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hetzelfde, mijn 2 Solo 4K receivers zijn ook niet meer te zien in Windows verkenner.

 

Streamen of de webif gaat nog steeds zonder problemen.

Of er met een update van VTi iets veranderd is?

 

Een paar weken geleden kon ik ze probleemloos zichtbaar maken in de verkenner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, niet dat ik weet.

 

Ik zie bij de netwerk adapter specificaties geen IPv-6 DNS of Gateway staan.

 

Wel zie ik een Link-Local IPv-6 Adres vermeld staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je IPv6 ingeschakeld of niet op je router

heb je DHCP standaard ingeschakeld voor de LAN clients

 

 

War sowohl IPv6 als auch IPv4 aktiviert.
Hab mal testwese IP6 deaktiviert und schon taucht die Box in der Netzwerkumgebung auf ;thumbsup:

 

een en ander afhankelijk van de windows versie

 

IPv6 heb je in een LAN niet nodig en als je ISP het aanbiedt kun je nog steeds intern op IPv4 blijven

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...