Ga naar inhoud


TVV Handelspraktijken


WVtotdetweede

Aanbevolen berichten

het klaaglied is een zaak die men altijd hier mag posten/berichten

misschien komen er wat ervaringen en tips

 

maar wat het effect ervan is ontgaat me totaal in uw geval

 

ook de vreemde verhoudingen met postnl en haar antwoord terwijl U iets van TVV uit belgie ontvangen moest ontgaat mij totaal

waarom vraagt u niet de belgische Post?

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

ook de vreemde verhoudingen met postnl en haar antwoord terwijl U iets van TVV uit belgie ontvangen moest ontgaat mij totaal

waarom vraagt u niet de belgische Post?

Ja, waarom postnl.....

omdat postnl aan mijn deur stond met het pakket dat ik geweigerd heb. waarom zou ik naar Bpost moeten gaan.

postnl heeft een Belgische afdeling en zij staan los van bpost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom schrijf je in je bericht niet aan den beginne dat je het pakket geweigerd hebt?

dat is essentiele informatie die wezenlijk is in de proceduren

bovendien bij weigering dien je ook je handtekening te plaatsen

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opletten met TVV. Ik heb op 29 mei 2016 via de website een basisset besteld. Op 2 juni laat ik TVV weten van de aankoop af te zien, ik had op internet dan vele ontevreden klantencomments gelezen. Ik had TVV verzocht de aankoop te annuleren. Vandaag telefoon van TVV; " Meneer, u heeft de set nooit teruggestuurd, wij kunnen dus onmogelijk terugbetalen". Ik heb nooit een set ontvangen. Na vele tevergeefse telefoontjes en mails, je geraakt niet binnen op de telefoon en mails worden niet beantwoord. Nu weer dit. Weg zijn mijn 211 eurotjes vrees ik

 

 

en waarom schrijf je in je bericht niet aan den beginne dat je het pakket geweigerd hebt?

dat is essentiele informatie die wezenlijk is in de proceduren

bovendien bij weigering dien je ook je handtekening te plaatsen

En daarom is het altijd belangrijk dat je een verhaal van twee kanten hoort.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet de tweede kant wel willen reageren. Indien je fout zit zal dat niet zo snel gebeuren echter.

Maar dat weten we niet. Want we kennen het hele verhaal nu niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom schrijf je in je bericht niet aan den beginne dat je het pakket geweigerd hebt?

dat is essentiele informatie die wezenlijk is in de proceduren

bovendien bij weigering dien je ook je handtekening te plaatsen

Wat gebeurt er als ik een pakket weiger te ontvangen?

Als u de ontvangst van een pakket of geregistreerde brief weigert, geeft u dit aan bij de bezorger. De brief of het pakket gaat dan direct retour afzender.

U krijgt hier geen bewijs van. Onze bezorger plakt een retoursticker op de brief of het pakket met de melding dat u deze heeft geweigerd.

 

 

 Bron http://www.postnl.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/bezorging-en-ontvangst/post-of-pakket-ontvangen/wat-gebeurt-er-als-ik-een-pakket-weiger-te-ontvangen.html

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hij schrijft letterlijk dat hij het pakket nooit heeft  ontvangen.

 

Dat is ook niet het geval, want als je weigert is het geen aflevering en dus ook niet ontvangen.

 

Wettelijk is TVV gewoon verplicht deze order te annuleren en tot terugbetaling over te gaan.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn de voorwaarden van PostNL in Nederland.

Deze kunnen verschillen van de voorwaarden in Belgie.

 

Ik kan niet zoveel vinden over een pakket weigeren op de Belgische versie.

Enkel dit:

 

Niet tevreden van uw aankoop? Stuur uw pakket retour.

Bent u niet tevreden van de inhoud van uw pakket? Dan kan u het altijd terugsturen naar de afzender.  De meeste bedrijven bieden uitgebreide retourmogelijkheden.  Vraag ernaar alvorens uw product te bestellen, zodat u achteraf niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

 

 

http://postnl.be/be/pakketten/pakket-terugsturen

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarom postnl.....

omdat postnl aan mijn deur stond met het pakket dat ik geweigerd heb. waarom zou ik naar Bpost moeten gaan.

postnl heeft een Belgische afdeling en zij staan los van bpost.

Weigering van ontvangst is niet hetzelfde als niet ontvangen. De vraag is waarom zegt hij dit niet direct in zijn start topic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij schrijft letterlijk dat hij het pakket nooit heeft  ontvangen.

 

Er is m.i. een wezenlijk verschil tussen "nooit hebben ontvangen"  en "niet in ontvangst hebben willen nemen".

Het eerste geval suggereert "zoekgeraakt" of "niet verzonden".  Het tweede komt neer op "retourneren".  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weigeren bij ontvangst plaatst het pakket in een uitzonderingspositie.

Afhankelijk van de pakketdienst kan het dan in depot blijven om te proberen te achterhalen of en hoe het pakket toch nog geleverd kan worden. Het weigeren van het pakket betekent voor de pakket dienst niet automatisch retourneren!

 

Ik heb zelf twee weken geleden zo een geval meegemaakt.

Monsters voor productie naar China gestuurd, en daar heeft men de adressant niet gevonden.

 

na het raadplegen van de track en trace bleek het pakket daar al 2 weken in depot te liggen om een adres te proberen te achterhalen.

Door de gegevens naar de ontvanger in China te sturen kon het pakket alsnog geleverd worden.

 

Hier kan dit ook aan de hand zijn, pakket geweigerd betekent niet automatisch dat de zending terug is naar de leverancier,

Die stelt zich misschien niet onterecht op het standpunt dat het pakket verstuurd en niet retour gekomen is.

 

TS heeft een situatie over zich afgeroepen die niet in een routine past.

Hij heeft iets besteld, en nog voordat hij het heeft uitgeprobeerd heeft hij het afbesteld.

Daarbij heeft hij de routines die daarvoor normaal oplossingen bieden doorkruist.

Het systeem zal voorzien in klanten die iets bestellen en afnemen, en daarna zeggen dat het toch niet aan hun verwachtingen voldoet.

Hij heeft daarentegen iets besteld, en nog voordat hij het kon uitproberen gezegd dat hij het niets vond.

Toen heeft hij een aanlevering geweigerd. In alle redelijkheid, wanneer ik iets bestel mag de leverancier ervan uitgaan dat er een wil tot overeenkomst is. Na het uitproberen moet hij accepteren dat de koper toch niet wil aanschaffen. Maar hij moet er geen rekening mee houden dat ik iets bestel en nog voordat ik het product uitgeprobeerd heb al ervan afzie.

 

Daarom is het systeem in de te verwachten routines vastgelopen.

 

In het dagelijkse leven zegt men dan dat de partijen allebei deel zijn van het ontstane probleem.

 

Laat ik alvast een ding over de afloop weggeven, de ombudsman gaat je geen geld terug geven.

 

Ts valt nu tussen het spreekwoordelijke wal en schip.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet. China is niet het aflever adres en van de voorwaarden daar kan je hier niet van uitgaan.

TS heeft besloten om het product niet te testen en heeft besloten het pakket niet in ontvangst te nemen.

Dan heeft hij het product niet in handen gehad en van ontvangst van het pakket is geen sprake.

Jammer voor TVV maar de verkoop is geannuleerd op deze manier.

Niet in gesprek willen gaan om de betaling ongedaan te maken en het bedrag terug te storten mag je op z'n minst nalatig noemen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mist het punt.

 

Voor China kan je ook België invullen.

Internationale koeriersdiensten sturen een pakket niet meteen retour wanneer het pakket op het veronderstelde aflever adres geweigerd wordt. Het gaat in het lokale depot en er wordt een communicatie opgestart hoe verder te handelen.

 

Het gaat erom dat een 3e partij de opdracht gekregen heeft om een pakket je af te leveren, en daarmee doorgaat, wanneer het eerste aflever adres de zending weigert.

De verzender heeft zich aan zijn opdracht van de koper gehouden.

 

De koper daarentegen koopt iets en weigert tijdens de koop de ontvangst, nog voordat hij het in ontvangst heeft genomen..

 

Daarin voorziet het systeem niet.

 

Wanneer hij de door hem bestelde zending had aangenomen, en daarna had laten ophalen, was alles goed gegaan.

Wat je ook nalatig mag noemen is om iets te bestellen, en dan de aanname te weigeren.

Bestel het dan niet wanneer je iets toch niet wilt aannemen.

 

De titel is handelspraktijken TVV, maar zoals ik al eerder hier betoogd heb, er zijn 2 partijen in dit verhaal actief.

 

Het had net zo goed hier de handelspraktijk van een klant genoemd kunnen worden, een kwestie van perspectief.

 

Canaldigitaal heeft voor dit soort problemen een Webcare team, die dit soort problemen oplost, TVV is nog niet zo ver.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...