Ga naar inhoud


hoe ontvang ik "free to air" vrije zenders bij TVV ?


Simmy

Aanbevolen berichten


er gaat 1 kabel van de ontvanger naar een "disecq" schakelaar. van hieruit vertrekt er 1 kabel naar elke LNB dus als ge 3 LNB's hebt dan vertrekken er 3 kabels vanuit de disecq schakelaar.

in de ontvanger moet ge dan aanduiden dat ge met het disecq 1.1 protocol werkt en daar moet ge aanduiden welk kanaal bij welke satelliet hoort. Deze kanalen staan aangeduid als A/B/C/D of 1/2/3/4 en komen dus overeen met de uitgangen van de disecq schakelaar.

als ge de LNB van astra-1 hebt verbonden met kanaal A(1) van de disecq, dan duid ge in uw ontvanger aan dat de astra-1 op kanaal A(of 1) zit.

idem ditto voor astra-2 en astra-3.

de ontvanger weet nu op welke disecq uitgang elke LNB zit, en zal de nodige commando's naar die schakeling sturen om de juiste satelliet te selekteren.

 

enig nadeel met 1 kabel is dat ge niet kunt kijken & opnemen terzelfdertijd, enkele uitzonderingen terzijde gelaten (zo beschikt ge steeds over al de zenders van de transponder waar uw ontvanger op afgestemd staat. Kijken & opnemen lukt dan wel, op voorwaarde dat beide zenders op die transponder zitten EN de ontvanger het toelaat, wat ook al niet evident is met die m7 brol).

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de ontvanger moet ge dan aanduiden dat ge met het disecq 1.1 protocol werkt en daar moet ge aanduiden welk kanaal bij welke satelliet hoort. Deze kanalen staan aangeduid als A/B/C/D of 1/2/3/4 en komen dus overeen met de uitgangen van de disecq schakelaar.

als ge de LNB van astra-1 hebt verbonden met kanaal A(1) van de disecq, dan duid ge in uw ontvanger aan dat de astra-1 op kanaal A(of 1) zit.

idem ditto voor astra-2 en astra-3.

de ontvanger weet nu op welke disecq uitgang elke LNB zit, en zal de nodige commando's naar die schakeling sturen om de juiste satelliet te selekteren.

 

Diseqc 1.1 schakelaars zijn veel duurder dan diseqc 1.0 (of 2.0) schakelaars.

Je bedoelt dus de x.0-schakelaars, die precies vier LNB's kunnen schakelen... Typefoutje?

 

Een diseqc x.1 schakelaar is pas handig, als je méér dan vier LNB's wilt schakelen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de nummering kan je werken met een programma als DBE (dreamboxedit). Dan kan je de kanalenlijsten invullen zoals je wenst.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraagje snel ertussen door :)

 

Bij iedere lijst update, of al of niet automatisch / handmatig scannen, krijg ik de Hotbird op 13 graden oost erbij, ik heb daar geen LNB op uit gericht, en heb dus daar ook helemaal niets aan.

 

Is die niet te verwijderen uit de te scannen lijst(en) ?! Of op een andere manier te verkomen dat deze mee genomen wordt in de scan !?

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraagje snel ertussen door :)

 

Bij iedere lijst update, of al of niet automatisch / handmatig scannen, krijg ik de Hotbird op 13 graden oost erbij, ik heb daar geen LNB op uit gericht, en heb dus daar ook helemaal niets aan.

 

Is die niet te verwijderen uit de te scannen lijst(en) ?! Of op een andere manier te verkomen dat deze mee genomen wordt in de scan !?

Misschien best de vraag in een nieuw item openen, anders wordt dit onoverzichtelijk en verwarrend .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.

Maar voor de FTA zenders zijn er decoders te koop die 1e minder kosten, 2e veel meer FTA zenders kunnen doorgeven, 3 aan te passen zijn naar behoefte van de gebruiker, 5e de software bug vrij is.

Je rijd dan in een Trabant en betaald de prijs van een MB/BMW/Audi

100% Helemaal mee eens !!

Ooit een Nokia Mediamaster 9304 S gekregen , wat een klerezooi was me dat !!!!!!!!

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Beste Sat-Experten,

 

Hier ben ik nog eens... Heb ondertussen wat meer precieze info rond mijn hardware én enkele foto's kunnen nemen... Ben hier ook eens bij de plaatselijke "schotel-boer" geweest, maar die wil van jullie oplossingen niet weten (begrijpelijk misschien) en spreekt over een tweede schotel plaatsen: kostprijs om en bij de 300 incl. bijhorende extra ontvanger (die ik niet nodig heb gezien ik nog over de Sky ontvanger beschik die vorige eigenaar hier achterliet)

 

Dus mijn vraag blijft dezelfde, maar voor alle duidelijkheid...

 

Wat ik heb:

  1. Triax schotel, B 100cm x H 110 cm
  2. LNB, AK54-XT2N
  3. M7 ontvanger TVV 
  4. opgesteld en uitgericht op satelliet 23.5° met een perfecte (volgens TVV) ontvangst van 100%
  5. locatie: zuid-frankrijk (Pyreneeën)

Wat ik wil:

  1. de satelliet 23.5° blijft primair en wil ik niet wijzigen, gezien ontvangst voor TVV
  2. een oplossing vinden om daarbij ook satelliet 19.2° te ontvangen 

Dus niet via een extra schotel plaatsen, maar wel eventueel door een andere LNB of meerdere LNB's te plaatsen...

 

Kan iemand me op weg helpen: 

  • wat heb ik nodig ?
  • waar schaf ik het aan ?
  • wat zijn de slaagkansen  en ontvangst voor 19.2° als tweede satelliet
  • wat zijn eventuele kansen van verminderde ontvangst op de primaire 23.5° waar ik niks natuurlijk niet wil inboeten aan kwaliteit van ontvangst ?

Alvast bedankt voor jullie uitleg en experten tips !    :D

post-102148-0-07060600-1478276682.jpg

post-102148-0-81553600-1478276710.jpg

post-102148-0-59117400-1478276727.jpg

post-102148-0-96695500-1478276738.jpg

aangepast door Simmy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw plaatselijke "schotel-boer" wil precies nog wat bijverdienen voor hij vertrekt op ski verlof

Best ver van weg blijven zijn uitleg raakt kant noch wal, alhoewel ik twijfels heb over die Sky ontvanger, er bestaat een kans dat die maar 1 satelliet positie aankan, daar alles voor het verenigd koninkrijk op de astra 28.2 positie zit.

 

Voor u zijn er twee oplossingen mogelijk om astra 19.2, astra 23.5 en astra 28.2 te ontvangen op 1 schotel.

Je houd de bestaande schotel en plaatst op een rail nog 2 lnb’s bij, samen met een diseqc ( dat is de switch om tussen de lnb’s te schakelen)   

Of je vervangt de huidige schotel door een 78 cm schotel en zet daar een triple lnb op, dat lijkt me de beste oplossing voor u.

De triple lnb werkt enkel op schotels van 64 tot 78 cm, vandaar dat je een formaatje kleiner moet nemen.

In een triple lnb zitten 3 lnb’s en de diseqc verwerkt in 1 behuizing, en heeft nog een voordeel er zijn 4 uitgangen op, zodat er nog 3 extra ontvangers op kunnen.

materieel koop je vandaag net zo vlot op internet als in de winkel, vaak nog goedkoper.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Simmy

Als voldoende hebt aan de Astra 19,2 en de 23,5, dan kun je in Zuid-Frankrijk een 6 graden monoblock op je Triax monteren.
Wil je ook de Engelse zenders van de Astra 28,2 er bij hebben, dan moet je 3 losse lnb's nemen op een rail. De HD-zenders ga je echter niet ontvangen van de Astra 28,2. Wel de SD-zenders en de zenders van de Europa-beam.
Ik zie dat je op je op je huidige lnb maar één aansluiting hebt. Is dat voldoende of wil je er liever twee hebben?
Geef eens wat preciezer aan waar je tegen de Pyreneeën zit want dat is belangrijk hoe je de zaak af moet stellen. Liefst de coördinaten tot op twee cijfers achter de komma.

Je schotel kan een Triax 110 of een Triax 115 zijn.
Een Triax 110 is op de spiegel gemeten (dus zonder de rand) 100cm breed en 105cm hoog.
Een Triax 115 is op de spiegel gemeten 100cm breed en 111cm hoog.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

 

Hier een vraag van een sateliet leek !

 

Wij hebben een huisje gekocht van een Duitser in Renesse.

Hierin aanwezig een sateliet schotel, beneden : Trekstor HD satreceiver Talon S2 met Sony tv en boven een TV met ingebouwde receiver (?, vlgs verkoper).

Beneden heb ik veel vrije zenders maar 99% Duits en BVN is niet te ontvangen, stond wel in de zenderlijst maar gaf geen beeld.

Op de boven verdieping TV wel BVN !

Beneden zenders laten vernieuwen maar nu helemaal geen BVN meer te vinden. (Heb 3 Astra sat geïnstalleerd, 19-23 en 28)

Vragen : hoe zou ik beneden toch BVN kunnen installeren ?

Als ik meer Nederlandse zenders wil wat moet ik dan doen ?

Zoals jullie merken : ben een echte leek op dit gebied en stel jullie hilp zeer op prijs !!

 

Allemaal alvast bedankt,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik meer Nederlandse zenders wil wat moet ik dan doen ?

 

 

Dan heb je uiteraard een smartcard nodig, maar als ik zo snel even google, dan heb je een fta-ontvanger. Hierop kan je buiten bvn geen Nederlandse zenders ontvangen, want die zijn allemaal gecodeerd...

 

  • DVB-S2 Satellitenreceiver für frei empfangbare Satellitenprogramme (Free-To-Air)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...