Ga naar inhoud


KPN behoudt vergunning digitale ethertelevisie


Johan45

Aanbevolen berichten

KPN behoudt tot 2030 zijn vergunning voor digitale ethertelevisie. Dat blijkt vrijdag uit een besluit van het Agentschap Telecom. De vergunning zou via een veiling worden verdeeld, maar ‘omdat een van de twee deelnemers zich heeft teruggetrokken, is de noodzaak tot veiling komen te vervallen’.

 

Bron. fd

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vergunning digitale ethertelevisie blijft bij Digitenne B.V.
 

1 juli, 2016

De huidige vergunninghouder voor digitale ethertelevisie, Digitenne B.V., blijft het recht houden gebruik te maken van frequenties voor digitale ethertelevisie (DVB-T). De nieuwe vergunning gaat in per 1 februari 2017 en heeft een looptijd van 13 jaar.

 

De vergunning zou door Agentschap Telecom worden verdeeld via een veiling die vanaf 4 juli a.s. gepland stond. Doordat één van de twee deelnemers zich heeft teruggetrokken uit de veiling, is de noodzaak tot veilen komen te vervallen en wordt de vergunning verleend aan de enige resterende deelnemer.

DVB-T2 technologie

De nieuwe vergunning zorgt ervoor dat de kijkers door het gebruik van een nieuwe technologie (DVB-T2) televisieprogramma’s in HD-beeldkwaliteit kunnen worden aangeboden. Het toepassen van deze efficiëntere technologie is daarnaast nodig omdat een deel van de omroepband
(de 700 MHz-band) in 2020 beschikbaar zal komen voor mobiele communicatie, waardoor verdere groei van mobiele communicatie mogelijk is.

 

 

Bron. Agentschap telecom

https://www.agentschaptelecom.nl/actueel/nieuws/2016/vergunning-digitale-ethertelevisie-blijft-bij-digitenne-bv

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk voor jullie, Hier bezit iemand de licentie/vergunning voor de dvb-t(2) band, die niet verplicht is deze te gebruiken :mad: , en een andere kan er niks mee doen :mad: .M.a.w. zuivere bandbreedte verspilling of frequentie ruimte, om concurrenten buiten shot te zetten  :angry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattv4iedereen , inderdaad , om er letterlijk het vliegend uitwerpsel van te krijgen !!!!

Maar goed , ik kan hier NL NPO + Regionale Omroep ontvangen , maar ach ....

ik kijk er toch niet naar , maar dat de NL-DVB-T blijft doorlopen tot 2030 , is mooi :) ,

dan moet ik blikjes niet in de PMD-zak gooien !! Van zinvolle recyclage gesproken grinning-smiley-027.gif :D

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel een stappenplan worden om DVB-T2 in te voeren, dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren, maar met mijn glazenbol voorspellen lukt ook nog steeds niet. ;)

 

Wel jammer dat de frequenties niet aan alle omroepen zijn aangeboden zodat ze een frequentie voor TV hadden kunnen bemachtigen, nu blijft het een vorm van digitale kabel TV, voor radio hoef je het niet te doen. Radio gaat via DAB+ FTA en de rest vrij veel FTA via de satelliet, nu zit het hele zooitje tot 2030 vast geroest, maar ik vraag mij af hoe lang ze dat ook met DVB-T2 gaan volhouden als het aantal kijkers blijft terug lopen. Veel mensen gebruiken het vaak op campings voor NPO en regionaal RTV, Veel mensen willen geen abonnement op de camping i.v.m. betalen voor rommel.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als straks de dvb-s codering weer potdicht zit zal ik er niet raar van opkijken dat het aantal DVB-T gebruikers weer explosief stijgt.

 

Uiteindelijk zal alles toch naar IP streaming toegaan en wie weet kunnen over 15 jaar de jongste generaties ons beloved kijk kastje enkel nog bij bezoekje aan museum bewonderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als straks de dvb-s codering weer potdicht zit zal ik er niet raar van opkijken dat het aantal DVB-T gebruikers weer explosief stijgt.

 

Uiteindelijk zal alles toch naar IP streaming toegaan en wie weet kunnen over 15 jaar de jongste generaties ons beloved kijk kastje enkel nog bij bezoekje aan museum bewonderen.

 

Ik ben bang als ze dat doen, dat veel mensen op niet legale stream kastjes overstappen, die dingen worden steeds beter en goedkoper en steeds vaker is geen abonnement meer nodig.

 

Ik denk dat het meest bekeken CDS pakket het HD-Ligt pakket is, die zal wel lang te ontvangen zijn, er zullen maar weinig gemiddelde consumenten zowel Canaldigitaal via de schotel als via de ADSL lijn gaan kijken, de stap naar internet en IPTV is dan zo gemaakt, de schotel is dan leuk voor de FTA kanalen erbij.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...