Ga naar inhoud


ANWB waarschuwt vakantiegangers: kijk uit met downloaden in Duitsland


Johan45

Aanbevolen berichten

Dus wanneer ik een fiets koop en die gaat kapot, kan ik gewoon een identieke fiets langs de kant van de weg meenemen?

 

Nee zegt iedereen, dat is wel duidelijk, dat mag niet.

 

Vervang het woord fiets voor een film, en dan mag het ineens wel???

Die redenering zou opgaan wanneer je de gehele tape zou meenemen, maar we hebben het over het content.

Een fiets heeft geen inhoud, een VHS tape, CD en DVD wel.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Content is ook een "goed" in mijn beleving.

Het behoort iemand toe, en iemand anders kan er niet vrij over beschikken.

Wanneer ik een lied componeer behoort de tekst mij toe.

Wanneer een andere groep die tekst jat, hebben die een probleem, en kan ik schade vergoeding claimen.

 

Maar "de" Nederlander denkt dat dit niet geldt voor iets (content) wat iemand tegen de wil van de eigenaar op het www heeft gezet.

Dan mag iedereen plotseling er vrij over beschikken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wet is duidelijk, je mag een back-up kopie voor eigen gebruik maken van het door jou aangeschafte origineel.

Als dit mag, waarom hebben de makers van bvb any dvd, clonedvd en andere dan zoveel problemen?

Ik mag een backup maken, maar ik mag dan wel niet de beveiliging omzeilen om die te maken.

Welke kromme wet is dat nu weer?

Is dit enkel voor film, of alles dat op een drager staat zoals , en ook voor data?

Die wet staat voor een dode letter, want je mag geen beveiligingen kraken, dat is strafbaar, maar wel een backup maken. Zelfs bepaalde gratis dvd's hebben soms een beveiliging.

Hoe gek je het kan bedenken.

Ik zal een film maken, en iedereen de toelating geven, om er een backup van te maken, behalve als ze de beveiliging, om die te maken, niet omzeilt  :grin:  :cry:  :D  :lol:  :P

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien omdat het de makers niet verplicht is die back-up kopie te faciliteren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed en denk dat de kosten die gemaakt worden om een DVD of Blu ray te beveiligen zinloos zijn.

 

Jij en ik (en nog wel enkelen) kunnen overweg met een DVD en/of Bluray. 

Ik kom regelmatig mensen tegen die echt niet weten hoe een DVD, laat staan een Bluray, te rippen en/of te kopieren.  Laat staan er in slagen om een kopie te maken.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed en denk dat de kosten die gemaakt worden om een DVD of Blu ray te beveiligen zinloos zijn.

Of die zinloos is of niet? maar degene die dvd of blu ray willen fabriceren, om het content erop te verkopen, een beveiliging vereist is, maakt volgens mij niks uit of het al of niet zinloos is kosten te maken. Volgens mij moet je aan de voorwaarden voldoen, van de contenthouders. Zo zou je ook kunnen stellen dat kosten maken om een codeertechniek te maken en veilig te houden, zinloos is, en gewoon zeggen, We doen alles fta. Leuk voor de kijker, maar voor de maker?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien wel grappig dat je in duitsland weldegelijk het recht hebt om een backupkopie te maken van spul wat je gekocht hebt....

maar wanderer je hebt gelijk <> helemaal geen ruk mbt downloaden van buitenlandse servers indien je in duitsland "bent"

 

en wie van bovenstaanden zijn dat nu?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...