Ga naar inhoud


Juiste instellingen Vu+ Solo2 voor zenders Astra 3A ontvangen en opslaan?


FGH77

Aanbevolen berichten

Ik heb een Vu+ Solo2 ontvanger gekocht, maar ik ondervind een aantal problemen.

Ik heb een schotel met een DUO LNB kop er op om de zenders van Astra 1 en 3A te kunnen ontvangen (Canal Digitaal). Hiervoor heb ik 2 kabels van de schotel naar de ontvanger lopen.

 

Ik heb de ontvanger aangesloten en het installatiemenu doorlopen. Toen ik bij tunerinstellingen kwam, heb ik de volgende instellingen ingevoerd:

Tuner A: Gelijk aan Tuner B

Tuner B: DiSeqC A/B Satellieten: Astra 1 (19.2E), Astra 3A (23.5E)

 

Met deze instellingen krijg ik alleen maar Duitse zenders te zien die op Astra 1 (19.2E) staan.

 

Als ik naar de informatie van de ontvanger ga, krijg ik dit te zien:

Version: Oct 8 2014-vuplus_experimental_factory

Image: Experimental 2014-10-08

Frontprocessor versie: 0

Gedetecteerde tuners:

Tuner A: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)

Tuner B: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)

 

Gedetecteerde harde schijf:

ATA (WDC WD10JPVX-22J)

 

Ik kan bij het zoeken naar zenders alleen maar kiezen uit: standaard zenderlijst, automatisch zoeken en handmatig zoeken.

Er staat geen Fast Scan bij.

 

Mijn vraag is: wat zijn precies de juiste instellingen die ik nodig heb om ervoor te zorgen dat ook de zenders van Astra 3A (23.5E) worden ontvangen en opgeslagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zult een ander image moeten flashen zoals bijv. VTI. Het tutorial van Jürgen in het vu plus forum beschrijft hoe dat moet.

aangepast door greekfalcon

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelijk aan wegnemen en instellen als 2 aparte tuners dus instelling zoals je nu op B hebt staan.Kan ook nog dat 19.2 en 23.5 moeten omgedraaid worden.Hangt ervan af hoe je schotel is uitgericht.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nee, hij heeft een duoLNB. Die heeft altijd Diseqc-A als 19.2 en Diseqc-B voor 23,5. Welke kop je in de flens monteert doet daar niets aan af. Wat helaas heeeeeeel veel voorkomt is dat de swith in die duo koppen stuk gaat (of zelfs al stuk is als je hem nieuw uit de doos haalt)..

 

Normaal haal je met de functie FastScan (in OpenPli 4, OpenATV 5.x, VTI 9.0.x) gewoon automatisch de actuele kanaallijst binnen. Vooropgesteld dat je de tuners correct hebt ingesteld en de achterliggende hardware correct functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook weer wat bijgeleerd :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct me if I'm wrong maar ik meen gezien te hebben dat de TS met het fabrieksimage draait, dit is niet echt ideaal, vandaar mijn advies om een ander image te flashen.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

aanpassen om te beginnen naar :

 

Tuner A: DiSeqC A/B Satellieten: Astra 1 (19.2E), Astra 3A (23.5E)

Tuner B: DiSeqC A/B Satellieten: Astra 1 (19.2E), Astra 3A (23.5E)

 

Zo heb je het volledige gebruik van je lnb's.

 

Heb je een softcam geinstalleerd en geaktiveerd want vermoed dat dit in het basisimage niet inzit.Dus zoals gezegd eens flashen met een andere image.Begin mss met VTI omdat daar standaard configs zouden inzitten voor CD.

Later kan je nog naar andere images kijken als het nodig zou zijn.

 

Flashen kan je met een usb stick en het juiste image voor jouw box.Er staan handleidingen online die je best eerst eens doorleest.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog helemaal niets qua software geïnstalleerd.

Ik heb de bovenstaande instellingen uit de vorige post gekregen van de verkoper waar ik de ontvanger heb gekocht. Waarom gebruik jij voor beide tuners dezelfde instellingen en kies je niet dat tuner B gelijk is aan tuner A?

Op een ander forum is mij aangeraden om VTI 9.0.3 in de Solo 2 te laden. Zou ik daar dan voldoende aan hebben om alle Nederlandse zenders te kunnen ontvangen en op te slaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fastscan kan je na installatie van VTI als systemplugin downloaden en is daarna onder zender zoeken beschikbaar. Lees de tutorial boven in dit forum eens door.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik moet de ontvanger wel aangesloten hebben op mijn modem om de plug-in te downloaden? Moet ik dan eerst zoeken naar nieuwe plug-ins of komt hij automatisch al in de lijst te staan na het installeren van VTI 9.0.3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je instellingen zet zoals ik zeg dan zijn beide tuners volledig onafhankelijk van elkaar en kan je kijken en opnemen tegelijk.Loopt bij instelling van "gelijk aan " nogal eens mis.

Zonder softcam zal je nooit geen gecodeerde kanalen hebben.

 

Je moet je ontvanger dus ook zoals je zegt op je modem aansluiten want je hebt internet nodig om alles te downloaden en te laten installeren.Behalve mss voor de eerste flash die je vermoedelijk via usb stick zal moeten doen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij gelukt om de Vu+ Solo2 aan de praat te krijgen. Ik heb de tutorial van Jürgen gevolgd en VTI 9.0.3 geïnstalleerd met de benodigde updates en plug-ins. Het enige waar ik tegen aan liep was dat bij het opzoeken van de zenderlijst linksboven een laadbalkje verscheen wat maar niet verdween. Uiteindelijk de ontvanger opnieuw opgestart en vervolgens een paar keer op 1 gedrukt om zenders te kunnen zien.

De volgende stap is om te kijken wat ik nog meer allemaal kan doen met deze ontvanger wat betreft plug-ins, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...