Ga naar inhoud


Computer + Vu Duo2


mireille

Aanbevolen berichten

Vraagje omtrent mijn Vu Duo2;

 

Ik wil graag mijn computer op de vu duo2 aansluiten, zodat wat op de monitor getoond wordt, ook eventueel op tv zichtbaar is.

 

De connectie van de duo2 naar tv is scart (tv is namelijk nog oud. ^^)

De connectie van computer naar duo2 gaat hdmi worden. Nu mijn vraag;

Is dit wel mogelijk en hoe moet ik een special kanaal maken in duo2?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Normaal kies je tijdens de setup wizard of in de A/V settings je resolutie.. Dit kan er maar 1 zijn. Dus óf HDMI óf SCART. HDMI geeft je de mogelijkheid tot HD, SCART maximaal 720p óf 1080p via component video (paars,rood, groene cinch stekker). Géén idee of de SCART aktief is als je HDMI kiest en vice versa.... Op mijn stolkoude DM8000 werkte het in elk geval niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan wil je vermoedelijk het beeld van de duo2 op je computerscherm zien ? De HDMI op de duo2 is enkel uitgang.Mss makkelijker te koppelen via ethernet naar je computer.Dan kan je streamen met VLC.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld tussen de tuner en tv is alleen mogelijk via scart (omdat onze oude tv, die overigens nog prima werkt, geen hdmi heeft).

Daarom wilde ik graag de computer op de duo2 aansluiten, zodat er via de duo het beeld van de computer alsnog zichtbaar is.

Zo te zien is dit niet mogelijk om beide hdmi/scart te gebruiken.

De duo2 heeft onder de scart ook nog aansluitingen (audio/video). Kan ik anders daar de computer op aansluiten? Of is mijn hele idee niet mogelijk?

 

Voorheen, had ik de computer op de tv aangesloten, maar een deel van de monitor scherm was niet zichtbaar op de tv vanwege de verschillende resoluties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel is gelukkig dat je met de VU+ Duo2 prima kan streamen. Je kunt dus via SCART op je TV kijken en middels VLC of de WebIF op je computer kijken. Als je de tjoeners gescheiden hebt aangesloten kun je zelfs naar een andere zender kijken dan die op de TV wordt getoond. VLC is vrijware en kun je bij www.videolan.org downloaden...

 

Ik kan (en wil) natuurlijk niet in je buidel kijken, maar waarom een behoorlijk moderne VU+ Duo2 op zo'n kraai van een TeeVee? Zo duur zijn die flatscreens toch niet meer?

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, het is meer de bedoeling dat de computer scherm zichtbaar is op de tv.

 

Bij ons is het gebruikelijk om pas producten te vervangen wanneer deze kapot zijn. Dus pas als onze oude tv niet meer werkt, komt er een nieuwe flatscreen. De Duo2 is aangeschaft door de verandering van CDigitaal (van sd naar hd). Het is wel de bedoeling dat de nieuwe tuner de komende 10-15 jaar meegaat, dus vandaar dat er voor de duo2 is gekozen.

 

Ondanks dat de duo2 goed is, heeft het een aantal beperkingen op dit moment. HBB werkt alleen voor NPO1-3, NET5, enz. goed; maar er is geen RTL. Aangezien ik openpli heb, is de kodi interface anders dan bijvoorbeeld op windows/raspberry.

Door de computer op de duo2 te connecten, hoop ik dat ik alsnog deze programma's kan zien op tv (via de computer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk lovend... Mijn CRT heb ik aan de kringloop gegeven zodat ie nog een tweede leven heeft. Een ontvanger die 10-15 jaar meegaat is een utopie vrees ik. Zeker met de huidige kwaliteit mag je met 6 á 7 jaar héél blij zijn.. En dan nog maar hopen dat meneer Canal Digitaal de Seca3 nog even in de lucht houdt, zoniet wordt het de verplichte aanschaf van een nieuwe CI á €99

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze oude Philips ontvanger is ruim 15 jaar meegegaan. :) Al was het niet voor de SD-HD kanalen switch, hadden wij het waarschijnlijk nog een paar jaartjes langer kunnen gebruiken. Maar ook ik moet toegeven, producten worden helaas niet meer duurzaam gemaakt.

 

CDigitaal verzint altijd wel een manier waardoor je in de buidel moet tasten. ^_~

Dus het is te verwachten dat er vroeg of laat iets nieuws aangeschaft moet worden, zoals een nieuwe CI.

Toch zie ik weleens van die IP pakketten die aangeboden worden.  Op lange termijn lijkt het wel alsof CDigitaal overbodig gaat worden. Of zie ik het verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze IPTV 'aanbiedingen' zijn zonder uitzondering illegaal. Er is zeker in Nederland geen enkele aanbieder die deze streams in licentie aanbiedt. Momenteel is deze vorm van aanbieden nog in onderzoek door de Hoge Raad en worden bij gebrek aan sluitende jurispudentie NOG niet aangepakt. De werking van deze 'aanbieders' is dus echt 'garantie tot aan de deur' en kan op ieder moment worden stopgezet.

Gratisstreamen.nl, DitisTV.nl is allemaal illegaal..

Denk niet in de laatste plaats aan gehijackte enigma2 boxen waarbij gewoon 1 of meer tuners worden gekaapt en worden aangeboden als streaming URL (waar JIJ dus dik voor betaalt aan CDS of TVV en ZIJ gratis van je pikken én meteen even bandbreedte van je roven)... Toch iets om over na te denken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, sorry... wist ik niet. ^^;;

De ip pakketen zag ik voor het eerst voorbij komen toen ik op zoek was naar info over welke tuner mijn oude philips moest gaan vervangen. Ik heb mij er nooit verder in verdiept, maar ik ging ervan uit dat het hetzelfde was als livestream en als iptv op de vu duo2.

Achteraf had ik moeten weten. ^^;

Link naar reactie
Delen op andere sites

en deze instelling dan ?

post-41606-0-58328400-1472570408_thumb.png

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...