Ga naar inhoud


Zonnepanelen met SAJ omvormer wifi instellion


SouLGuY
Ga naar oplossing Opgelost door leo1949,

Aanbevolen berichten

Mijn SAJ omvormer voor mijn zonnepanelen heeft een wifi verbinding. Ik zou het wifi pass willen wijzigen, kan ik dit alleen via de menu op die omvormer zelf of gaat dit ook op een andere manier ? Kan me herinneren dat de technieker dit deed via zijn tablet.

Heeft iemand ook zo'n omvormer staan ?

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat het wifi signaal werkt.

Dus is dit op je tablet of telefoon de vinden.

Verbind je tablet met dit wifi signaal meestal ziet dit er ongeveer zo uit "ap_163010020"

de getallen wijken iets af want elke omvormer heeft zijn eigen adres.

Dan ga je inloggen op je omvormer dit doe je met een ip adres vaak word hier 10.10.100.254 gebruikt.

Daar log je in met admin en een wachtwoord en daar moet je even zoeken dit kan nog een keer admin zijn

of 4 nullen of 1234 etc.

Dan kom je in een menu structuur en kan je de aanpassingen maken die je wilt hebben

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel wel het paswoord veranderen van mijn thuisnetwerk, die omvormer is er met geconnecteerd.

Moet dus het nieuwe pas in die omvormer krijgen.

Als ik u goed begrijp heeft die omvormer een eigen wifi, die je wellicht eerst moet aanzetten via de menu, want nu zie ik hem niet op m'n ipad.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de omvormer gewoon verbonden is met het wifi-netwerk in jouw huis ?

 

Eventueel in de router checken welk ip-adres de omvormer gekregen heeft en dan op pc/laptop/tablet inloggen via de webbrowser op het ip-adres van de omvormer.

 

verder misschien even handleiding er bij zoeken ?

 

Mijn omvormer (Sunnyboy) moest ik aanmelden via website fabrikant, waarmee ik via website fabrikant kan monitoren. Op mijn laptop heb ik een tool geïnstalleerd, deze tool zocht zelf in mijn thuisnetwerk naar de omvormer. Met deze tool kan ik ook data uitlezen en ook aanpassingen maken (hoewel ik daar maar vanaf blijf...)

 

 

frits de laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ritselaar welke tool is dat daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

En SouLGuY welk omvormer je hebt weet ik niet maar hier heb je een downloadlink van de fabrikant.

 

http://www.saj-solar.com/services.aspx?Pid=19&Sid=10

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Type is een SAJ Sununo Plus 2K.

Heb al geprobeerd met het ip nr van de omvormer in de browser, maar geen connectie met een  PC die deel uitmaakt van zelfde netwerk.

In de manual wordt over het pas gesproken, maar dat is via zo'n klein display.

Zoek een mogelijkheid om dit via een tablet te doen, temeer ik die technieker dit heb zien doen.

Als we'r niet uitgeraken zal ik de vraag stellen aan de installateur.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de tablet kan je het tool Fing gebruiken. Dat laat zien wat er allemaal aan je netwerk hangt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hier heb je de instellingen van mijn broer en die van mij voor de wifi module en misschien heb je er wat aan want dit zijn de meest gebruikte.

 

http://www.energyshop-theodebont.nl/wp-content/uploads/2014/01/Handleiding1_SolarMAN_WiFi_Kit_S-WE01S_V1.04_NL_20131221.pdf

 

https://estg-zonnepanelen.nl/media/wysiwyg/130730_Wifi_handleiding_V4.pdf
 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...