Ga naar inhoud


Van pli naar vti


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik heb al het een en ander gelezen maar ik heb toch nog een vraagje.

Ik gebruik al jaren pli maar ik wil vti proberen.

Het voordeel is dat ik in pli alles wel weet te staan.

 

Mijn vraag is of het lastig is als ik vti erop zet om dan alles te vinden?

Of lijkt het erop qua menu structuur?

  • Like 1

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, de menu structuur is anders maar wel overzichtelijk. Persoonlijk vind ik de AtileHD skin gruwelijk en leuke skins vind ik niet. VTi 9.0.3 is wel stabiel en wordt regelmatig van updates voorzien. Minst 'mooie' vind ik dat je de applicaties/plugins oproept met een lange druk op de blauwe knop. Vergt wat Fingerspitzengefühl want meestal krijg je de VTi CAM tools.. Heb de VU+ nu sinds mei en heb geen vastlopers of rare zaken gehad.

 

Mijne draait met OScam in een thuisdeel scenario (hoofdontvanger DM8000 met CDS & TVV & Digitenne). Enige extra plugin is de RemoteStreamConvert waarmee ik Ziggo kabel en Digitenne kan kijken op de VU+

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Atile HD skin vind ik echt top een overzichtelijkere skin heb ik nog nooit gezien ook vind ik VTI wat beter omgaan met de updates.

Ik hou persoonlijk niet van de PLI structuur met updates dagelijks met een stoplicht erbij.

 

Jaren PLI gebruikt maar gebruik nu alweer jaren VTI en eerlijk gezegd ik wil niet meer terug.

Grote voordeel van VTI is dat ze enkel met VU boxen werken. Bij PLI moeten de images op heel veel Linux box werken dus workarounds worden daar dan ook niet toegepast mocht er een probleem zijn aangezien die problemen op zouden kunnen leveren op andre Linux ontvangers waar ze images voor maken.

 

Heel veel succes morgen met het flashen we horen het wel mochten er problemen ontstaan.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijke smaak Stevie-v

 

Heb mede door de vele fatale fouten bij OpenPli gekozen voor OpenATV op de Dreamboxen. Nu de VU+ met VTi en geen dag spijt gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al het een en ander gelezen maar ik heb toch nog een vraagje.

Ik gebruik al jaren pli maar ik wil vti proberen.

Het voordeel is dat ik in pli alles wel weet te staan.

 

Mijn vraag is of het lastig is als ik vti erop zet om dan alles te vinden?

Of lijkt het erop qua menu structuur?

 

De hoofdmenu structuur is identiek, de submenu's zijn anders en logischer ingevuld.

De standaard afstandbediening toetsen zijn iets anders voor de gekleurde toetsen.

De tutorial, welke in het VUplus subforum is vastgepind, die Juergen geschreven heeft moet men gelezen hebben, alsook de oscam butler uitleg.

 

en

verder is belangrijk dat je settings vooraf naar de pc haalt als backup met speciale vermelding betreffende de satellite.xml omdat VTI voor 28,4 Oost andere waarden gebruikt.

belangrijk is dat je na het flashen en inrichten direct de updates ophaalt daar er belangrijke bugfixes in opgenomen zijn

dat kan per telnet

opkg update
opkg upgrade

of

per afstandbediening (blauw groen groen)

 

en smaak heeft er weer helemaal niets mee van doen

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat mijn tuner configuratie niet goed staat. Bij pli kon ik die op automatisch zetten en dan zocht hij zelf de goede configuratie.

Hoe doe ik dit in vti?

ik heb 4 tuners en 3 lnb's.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...