Ga naar inhoud

Welke sip provider is goed voor bellen via internet


muppet
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn ouders zitten via telfort met de telefoon nou hebben ze hun netwerk geupgrade maar nu kunnen ze met hun fritzbox niet meer bellen.

We hebben van alles geprobeerd zelfs op het forum gezet van telfort maar wij krijgen de gegevens niet om de telefoon aan de gang te krijgen, daaromhet idee om een aparte sip provider te nemen.

Wie kent een goede sip provider (Naam is goed genoeg google is your friend anders pm) want ik heb al even gezocht maar kom er niet uit.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar bericht
Delen op andere sites


Als je kunt Googlen kun je zelf van alles vergelijken.. Gewoon kijken welke het meeste bied voor het minste geld.... Handig om te kiezen voor een provider die ook VOIP inbellen biedt...

  • Like 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik Budgetphone en CheapConnect voor inbellen. Je kunt naar een dergelijke provider je nummer porteren en bent bereikbaar.

 

Om te bellen gebruik ik 2 Betamax providers. Sommige nieden freedays, andere zijn weer goedkoper naar mobiel. Die kun je hier vergelijken: http://backsla.sh/betamax

 

Je moet opletten: een enkele heeft een starttarief per gesprek; soms worden prijzen in dollars getoond.

In een pm kan ik je sturen welke volgens mij het voordeligst zijn, nu. Want tarieven veranderen wel eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een erg stabiele en voordelige sip provider is DUS.net uit Duitsland. Ikzelf gebruik het Dustel60 tarief. Altijd prima verbindingen, goede geluidskwaliteit... Ook onderling gratis bellen met andere dus geregistreerden (die geen tarief nodig hebben, en ook geen geld op het account hoeven te hebben).  Het is prepaid, en je kan instellen dat je saldo automatisch bijgeladen wordt als je onder een bepaald bedrag komt.

Een gratis duits telefoonnummer krijg je alleen als je een duits adres hebt. 

 

Voordeel van Dus is ook dat hun interne nummer wat je standaard krijgt, een gewoon nummer is, en geen "naam" zoals bij betamax providers het geval is. Je kan dus in je handset gewoon een nummer intoetsen om verbinding te maken met een ander... dat werkt altijd.

 

Mijn nederlandse nummer voor inkomende gesprekken heb ik ondergebracht bij Budgetphone... Uno abonnement, kost 1.25 per maand...   

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Momenteel een tig stuks van DELLMONT 

 

https://www.discountcalling.com/rates/calling-rates#/#letter-N

 

Deze is toevallig ook goedkoop naar het buitenland welke ik vaak nodig heb.

 

Via Paypall te betalen ook automatisch mogelijk, doe er steeds 10 euro automatisch bij.

 

Netherlands (Landline)   € 0.006 Netherlands (Mobile)   € 0.022

 

Kan je de verschillen zien met Dus.net b.v. Nederland

 

https://www.dus.net/en/index.php?option=com_pricelist&Itemid=&search=N

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn ouders zitten via telfort met de telefoon nou hebben ze hun netwerk geupgrade maar nu kunnen ze met hun fritzbox niet meer bellen.

We hebben van alles geprobeerd zelfs op het forum gezet van telfort maar wij krijgen de gegevens niet om de telefoon aan de gang te krijgen,

 

Wat ik begrijp is, dat je een abo hebt bij Telfort internet & bellen?

Ze hebben nu een ander Telfort modem gekregen, waardoor de fritzbox niet meer werkt om mee te bellen?

 

WAS de opzet deze?

Kabel in huis -> Fritzbox -> Telefoontoestel

 

IS het nu deze opzet?

Kabel in huis -> Modem Telfort -> Fritzbox -> Telefoontoestel

 

Hoe heeft dat vroeger dan gewerkt, want je SIP gegevens moeten dan toch in de Fritzbox staan?

 

Zou zeggen dat alleen een netwerk upgrade bij eenzelfde provider niet tot gevolg zou moeten hebben dat hun SIP van de VoIP provider veranderd.

 

Is het probleem dat hij zich niet kan aanmelden, dan zou je kunnen kijken of er een SIP ALG setting in het Telfort modem zit en deze op disable zetten.

Dat voorkomt ruzie bij aanmelden via poort 5060.

 

Maar ik loop denk ik iets te hard van stapel, eerst maar even je reactie afwachten.

 

Trouwens mijn uitbel provider is PowerVoip (pre-pay), met starttarief, dat wel, maar bellen binnen NL €0,002 p/m

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sverige schreef

Voordeel van Dus is ook dat hun interne nummer wat je standaard krijgt, een gewoon nummer is, en geen "naam" zoals bij betamax providers het geval is. Je kan dus in je handset gewoon een nummer intoetsen om verbinding te maken met een ander... dat werkt altijd.

 

Dit kan ook via CheapConnect. Je krijgt 2 gratis nummers die beginnen met 77. Die bel je alleen via hun netwerk, maar dat zal met DUS ook zo zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja abmg, dat interne nummer is om op die manier iemand gratis te bellen die ook klant is bij Dus.

12voip heeft dat ook, en dat werkt ook prima.

 

Ik meldde dit omdat je bij justvoip of andere dellmont/betamax providers een gebruikersnaam hebt en geen nummer.  Heb je als handset bv een Gigaset, kan je niet naar naam/woord bellen, maar moet dit naar een nummer. Dat is iets waar mensen vaak niet bij stilztaan als ze met sip bellen willen beginnen, en dan voornamelijk nog om gratis met een familielid (ev. in het buitenland) te bellen.

 

peper, in een aantal gevallen is Dellmont inderdaad goedkoper. Dat geef ik toe, en als extra provider heb ik zelf ook een dellmont provider, al gebruik ik die niet vaak.  De kwaliteit van Dus is uitstekend, en met sommige bestemmingen heb ik in het verleden erg matige verbindingen via Dellmonts Justvoip gehad.  Als je gewoon wat wil kletsen maakt het niet altijd uit, maar als het telefoongesprek belangrijk is, en vaak in vreemde talen gevoerd wordt, heb ik altijd graag een verbinding die zo helder mogelijk is.

Bellen naar NL kost bij Dus inderdaad 1.2 cent per minuut...  dat is in percenten veel duurder dan bij jouw provider...  maar ik vind het nog behoorlijk voordelig.  Het hangt er ook vanaf hoe lang je belt... als dat echt meerdere uren per week is, tikt het aardig door...  bel je niet al te veel, en wil je hoge kwaliteit, is dus te overwegen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar bericht
Delen op andere sites

@donpedro de fritzbox zit rechtreeks op de dsl lijn zonder tussenkomst van telfort modem.

Het heeft gewerkt alleen telfort is naar een nieuw systeem gegaan en nu willen ze ons de gegevens niet geven

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sevrige, we hebben het geluk dat je bij Ziggo altijd een vast nummer krijgt. Dus inbellen dan geen probleem, anders wel, alleen uitbellen. Je geeft gewoon je vaste nummer op bij je gegevens en dan ziet de gebelde er niks van dat je via voip belt. Het Ziggo nummer wordt getoond.

Nederland valt wel mee, maar bij andere landen kan het verschil oplopen tot 9 cent per minuut. Dat gaat wel meetellen dan. Inderdaad familie is niet zo spannend, je kan altijd opnieuw later bellen.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

@donpedro de fritzbox zit rechtreeks op de dsl lijn zonder tussenkomst van telfort modem.

Het heeft gewerkt alleen telfort is naar een nieuw systeem gegaan en nu willen ze ons de gegevens niet geven

 

Ik zit ook bij Telfort en had vast bellen, na de aankondiging dat de gegevens om in het modem in te stellen niet meer beschikbaar zullen worden gesteld ben ik ook overgestapt naar cheapconnect, ik gebruik namelijk ook een Fritz!Box 7360.

 

Cheapconnect is een prepaid VOIP voor 8,95 per jaar, nummerbehoud kost eenmalig € 5,00

Je kunt ook een 085 nummer of zelfs een buitenlands nummer nemen.

Gesprekskosten zijn redelijk laag (ik dacht zo'n 2 ct per minuut voor vast en mobiel weet ik zo even niet.

Werkt goed, minstens net zo goed als Telfort vast bellen destijds

Link naar bericht
Delen op andere sites

@donpedro de fritzbox zit rechtreeks op de dsl lijn zonder tussenkomst van telfort modem.

Het heeft gewerkt alleen telfort is naar een nieuw systeem gegaan en nu willen ze ons de gegevens niet geven

 

Dan is er natuurlijk niets aan te doen.

Zit hier ook bij een provider die diverse zaken binnen hun geleverde modem heeft weggestopt voor de gebruiker, zo ook de SIP/VoIP gegevens.

Ze willen ze ook niet afgeven, met de reden dat als je het in eigen SIP toestellen zou gebruiken, hun niet garant kunnen staan voor een storingvrije werking.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.

Muppet,

wat heeft uzelf

bij enkele providers krijgt men twee nummers voor VOIP

 

met uw eigen SIP kunt u dan ook op een tweede locatie bellen indien dat tweede VOIP nummer

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als de Experiabox en/of FritzBox van Telfort is dan moet dat gewoon werken lijkt me.... Je hebt die gegevens zelf ook niet nodig omdat deze SIP gegevens automatisch naar het modem gepushed worden (naar ik lees op http://teusensimone.nl/ict/telfort/telfort-sip-getest-met-glasvezel/). Mocht je zelf een eigen modem/router willen gebruiken om daar de SIP gegevens in te zetten, pas dan heb je de SIP gegevens nodig zoals ik begrijp. En inderdaad, Google is your best friend, als ik zoek op de problemen die je meldt dan is er vast wel een oplossing voorhanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Delen

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

    • Door jopiesat
      All,
      Laatste jaren mijn vaste nummer bij cheapconnect gehad. Kost niks maar dan is support ook beperkt. Werkt meestal wel ok.
      Zag nu een artikel over het Belgische nomado. Die bieden VoIP met hosted PBX features. Ping naar hun SIP server is ok, 1 hop verder met trace route dan Cheapconnect. 
      iemand ervaring met die club?
       
    • Door sattv4iedereen
      HI,
      weet iemand waarom proximus het sip alg protocol blokkeert en bvb telenet niet?
      het blokkeren van dit protocol maakt het moeilijk/onmogelijk een sip verbinding te maken.
       

    • Door gerrit B
      Ik ben bezig om een N510 IP pro in te stellen.
      Dus een trunk aangevraagd bij Motto Voip  en krijg daar alleen een naam en wachtwoord.
      Bij de 1e opstart klik ik op het envelopje en start de wizard op de dect telefoon.
      Dus klik ik aan dat ik geen code voor automatische configuratie krijg
      Selecteer dan Nederland en selecteer Motto Voip
      Geef ik daar bij verificatie de opgegeven naam en wacht woord in maar dan vraagt hij nog om een gebruikersnaam, maar die heb ik niet gekregen.
      Vul ik daar niets in dan gaat hij zich aanmelden en krijg je de melding "succesvol aangemeld".
      Dan krijg je de melding "wil je de handset aanmelden voor inkomende lijnen" en  kun je het telefoonnummer in het display aanmelden voor ingaande en uitgaande gesprekken.
      en dan is de wizard klaar.
      Ga ik dan naar mijn 06 bellen dan gaat deze ook gewoon over,krijg ik het juiste telefoonnummer in het display en kan er een gesprek gestart worden.
      Maar wil ik terug bellen dan krijg ik de melding "het nummer dat u gebeld heeft is niet in gebruik"
       
      Wat doe ik dan nog ergens verkeerd of heb ik toch ook die gebruikersnaam nodig dat hij het daarom niet doet?
      Wie heeft daar ervaring mee en kan me op weg helpen?
       
    • Door sattv4iedereen
      Hi,
      ik heb een voip lijn bij een Belgische provider en had altijd een 100Mb/s lijn, en geen probleem.
      Gisteren overgeschakeld naar 50 Mb/s, en nu klagen de andere bellers van onderbrekingen.
      Welke snelheid is nodig voor voip?
      Volgens mij moet mijn snelheid hoog genoeg zijn.
      Wat denken jullie?
    • Door sattv4iedereen
      Hi,
      Ondanks dat faxen oud gediend is, willen wij en mijn broer faxen.
      Dit via een VoIP lijn. Hij Scarlet en ik 3starsnet.
      Dit wil maar niet lukken, en dus maar tante Google erbij gehaald.
      Daar vonden we terug, dat om te faxen het codecs t.38 nodig is.
      Omdat de fritzbox 7360 een fax server aan boord heeft, vermoed ik wel, dat die dit protocol ondersteund.
      Bij mijn broer staat een bbox3 maar daar vindt ik niet veel over.
      Toen Scarlet een sagem modem gebruikte kon je faxen.
      Helaas vallen ze bij Scarlet compleet uit de lucht bij de vraag of ze het codecs t.38 ondersteunen. Van mijn provider weet ik het ook niet.
      Het enige, dat ik weet, dat we een foutmelding kregen die meld over teveel ruis op de lijn.
      Iemand met een andere type vaste lijn kon blijkbaar wel naar mij faxen. Via sky hi dan weer niet ( komt toe op dezelfde fritzbox).
      Waar zoeken we de fout?
      Ondersteund de bbox3 Scarlet of beide geen t.38 codecs?
      Bied mijn VoIP provider die niet? Of gaat er iets mis met het internet?
      Ik gebruik een modem only van de kabelprovider waar het wan ip naar de fritzbox gaat.
      Ik hoop geen problemen te hebben met de mods door het noemen van telecom operators, want het zou misschien moeilijk zijn, om nuttig te reageren er zonder.
    • Door Prawo
      Al is het opnemen van je vaste lijn via je smartphone eerder besproken, open ik toch maar even een apart topic.

      Ik ontvang mijn gesprekken thuis via het op dit forum al vaker genoemde CheapConnect. De SIP instellingen staan nu in een Gigaset.
      Ik kan ze ook in een app op mijn smartphone als CSipSimple en Grandstream Wave zetten. Dan gaat de smartphone over, maar alleen als ik de Gigaset uitschakel (en omgekeerd).
      Is er een mogelijkheid om het vaste nummer via beide (Gigaset EN app) over te laten gaan?
    • Door Alex1970
      Hallo,
       
      Ik gebruik een Fritz!Box 7340 om met SIP uitgaand via Freevoipdeal te bellen.
      Volgens mij zijn er hier meer die die provider gebruiken.
       
      Alle telefoonnummers lukken zolang ik (ook lokaal) het netnummer er maar voor zet.
      Maar hoe doe ik dat met de servicenummers beginnend met 1?
       
      Bijv. de gemeente, bijv. 14010 voor Rotterdam?
       
      Of kan dat dus niet, en hoe dan met 112 ?
       
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.