Ga naar inhoud


Telenet naar 4K + netflix


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Leuk nieuws hoewel sommige hier vast en zeker weer commentaar over gaan hebben. :-)

 

Telenet gaat binnen een jaar klanten de mogelijkheid bieden om voor een 4K Ultra HD-decoder te kiezen. Telenet is een zusterbedrijf van het Nederlandse kabelbedrijf Ziggo.

Telenet gaat voor het einde van 2017 het nieuwe cloud-decoderplatform van Liberty Global aan zijn klanten aanbieden.  Naast ondersteuning van 4K Ultra HD biedt die nieuwe decoder ook diverse cloud mogelijkheden zoals cloudPVR waarbij programma’s niet op de fysieke harde schijf van het apparaat maar op de servers van de aanbieder worden opgeslagen. Ook kan Liberty Global de Graphic User Interface (GUI) – zeg maar het uiterlijk van  menu- infostructuur – van het apparaat aanpassen. Hierdoor behouden klanten de bekende en vertrouwde  menustructuur die men op het huidige decoderplatform gebruikt. Telenet gaat op de nieuwe 4K Ultra HD-decoder ook de Amerikaanse videodienst Netflix in de hoogwaardige 4K-beeldkwaliteit leveren.

 

Bron:Totaaltv

aangepast door _Bartje_
Link naar reactie
Delen op andere sites


Opslaan in de cloud, ik vraag mij af waarom ze dat doen.

Dat zorgt voor extra bandbreedte die in beslag genomen wordt.

Wat dat prijskaartje betreft, toen ze HD lanceerden was het heel duur, ja.

Maar die prijs is toch serieus gezakt, tegenwoordig vind ik dat gewoon de goedkoopste provider, zeker als je kijkt hoeveel HD zenders er in het pakket zitten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Opslaan in de cloud, ik vraag mij af waarom ze dat doen.

Hoi,

 

Proximus doet dit nu ook al met hun nieuwe decoders.

Na een maand of twee wordt de opname gewoon verwijderd.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ze zullen er ook wel voor zorgen dat die volumes niet meetellen met de volumes binnen de bundel. Dus hinder zullen TN klanten op die manier niet ondervinden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie begrijpen het niet.

In de cloud heeft voordelen bij VDSL.

Bij IPTV heb je altijd streaming.

Als je een opname in de cloud kunt doen, spaar je dus traffiek en dus bandbreedte uit.

Vermits Proximus op veel plaatsen maar bandbreedte had voor een paar streams, was dat voor hen heel interessant.

Dat de opnames dan "over te zetten" (in werkelijkheid zet je helemaal niets over) zijn naar een andere box is een handig meegenomen neveneffect.

 

Dat is niet zo bij digitale kabel TV.

Als je bijv. op een locale harddisk iets opneemt van een gewone zender (Zes HD bijv.), dan veroorzaak jij op dat moment geen enkele extra traffiek.

Alle zenders zitten namelijk in dat signaal dat bij jou binnnekomt.

Jouw digicorder haalt het gewoon uit het signaal dat iedereen in de buurt al krijgt, en slaat het locaal op : traffiek : nihil.

Ga je dat in de cloud opslaan, dan ga je op het moment van afspelen, heel de boel gaan streamen.

Die stream is individueel voor jou.

Bij kabel lijkt mij dat dus niet interessant vanuit bandbreedte perspectief.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De goedkoopste provider is op heden Scarlet gevolgd door Orange dan Proximus en helaas TN nog steeds als de duurste, die reputatie houden ze al lang hoog.

 

Hierover is veel info te vinden bij test Aankoop.

Dat is zo algemeen gesteld dat je daar alle kanten mee uitkunt.

De duurste provider?

Ik heb het over televisie, en niet over een pack van TV + internet + GSM + vaste lijn + ....

Zo heb ik zelf van Telenet enkel TV, en ik betaal 16,30€/maand, en heb heel veel (Vlaamse) HD kanalen voor dat geld.

Daarmee zijn ze ook zeker niet de duurste.

Wie overigens Basic+ heeft en de Waalse kanalen wil houden, zal weer eens mogen investeren, je kunt dat allemaal wegrelativeren, maar dat kost wel geld.

 

Maar als je er internet, GSM, vaste lijn gaat bijhalen dan wordt het een eindeloze vergelijking.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch altijd op zulke forums. Daar zitten de beroepszeikerds die op alles negatieve commentaar willen geven om te laten zien aan de rest dat ze kundig denken te zijn ;-)

Ik kan hier alleszins niets negatiefs over verzinnen zolang ze de prijs hiervoor maar niet gaan verhogen. Dat is echter afwachten.

Ik denk dat proximus ook wel gaat moeten volgen hierin en dat ze dit ook wel zullen doen. Tvvlaanderen echter...

 

I.v.m. opnames in the cloud denk ik niet dat dit echt een probleem gaat zijn aangezien telenet de volledige kabel tot 1 GHz aan het ombouwen is.

Hier zal vast al wel rekening mee gehouden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn der ook genoeg op dit forum :grin:

 

Telenet is een zusterbedrijf van het Nederlandse kabelbedrijf Ziggo.

Telenet gaat voor het einde van 2017 het nieuwe cloud-decoderplatform van Liberty Global aan zijn klanten aanbieden.

ik vind het een ontwikkeling die enkel begroet kan worden en hoop dat ze de termijn van einde 2017 halen

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...