Ga naar inhoud


VFD zit te laag na update VTI11


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Toen ik zoveel jaar geleden mijn Duo2 kocht, heb ik er me een dag mee beziggehouden om het LCD en de VFD naar wensen in te stellen.

 

Na de update naar VTI11, die ik vorige week deed, werkt alles prima, LCD is netjes gebleven, maar het lijkt of alle karakters op mijn VFD skin een stuk gezakt zijn, waardoor je de helft van de info niet meer krijgt.

 

Ook na lang zoeken heb ik eens een VFD skin gevonden die in Stand-By een gigantische digitale klok weergeeft, bij live TV de klok en resttijd van de uitzending in een balkje laat zien met de resterende minuten erachter en bij weergave van een opname ook weer de klok met resttijd digitaal en in een balkje.

 

Iemand een idee hoe ik die oude skin weer werkend krijg, of waar een VTI11 compatibele VFDskin te vinden is?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke "oude skin weer werkende krijgen" bedoel je nou?

de VFD skins zijn en op het VTI forum te krijgen en via de feed

Ik heb een bepaalde VFD skin ooit ergens op het WWW gevonden en geïnstalleerd. Die deed net wat ik wou dat hij deed. Die VFD heeft talloze VTI updates mee gegaan, nooit problemen. Na de update naar VTI11 is hij dus niet meer volledig zichtbaar. Hoopte op een truukje om dat weer beter te krijgen.

 

Nou goed, ik wist niet dat in het VTI forum deze te downloaden waren. Ik bekijk het eens op een vrij moment.

 

tnx

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels even tijd gehad om mijn zaak grondig te bekijken.

 

Ik gebruik sinds tijden de VFD skin "Chrisly". Beperkt, maar doet exact wat ik wou. Sinds de update naar VTI11 zit het stand-by scherm en het scherm dat weergegeven wordt tijdens weergave van opnames dus te laag.

 

Standby scherm met te lage klok:

post-58433-0-83902100-1485252030_thumb.jpg

 

Dit scherm toont bij opname weergave de klok, met normaal daaronder een balk met digitaal de resterende tijd erachter. De balk is verdwenen omdat die dus te laag zit.

post-58433-0-53443900-1485252069_thumb.jpg

 

 

Nu ben ik enkele andere VFD skins gaan proberen dewelke ik destijds bij de aankoop van die DUO2 allemaal getest had (ooit een dag gespendeerd om een passende skin te vinden). Ze werkten vroeger prima, maar omdat ze niet 100% voldeden aan mijn wensen heb ik ze gewoon gebackupped op mijn PC en ze nooit meer gebruikt. Ga ik die nu terug activeren, start mijn box in 9 van de 10 gevallen niet meer op. Ik moet ze via DCC dan eerst verwijderen om mijn box terug te laten opstarten.

100% zeker dat die in eerdere VTI versies gewerkt hebben.

 

De update naar VTI 11 is via het updatekanaal op de box zelf gebeurd, niet geflashed via usb dus.

Weinig zin in om alles weer eens opnieuw gaan te flashen.

 

Wat kan er nou misgelopen zijn? Ook in vuplus-support vind ik nergens berichten terug over mijn probleem, na update naar VTI11.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 Ga ik die nu terug activeren, start mijn box in 9 van de 10 gevallen niet meer op. Ik moet ze via DCC dan eerst verwijderen om mijn box terug te laten opstarten.

100% zeker dat die in eerdere VTI versies gewerkt hebben.

 

Ik denk dat de structuur van de VTI skin is door de image team veranderd.

De VFD skin is gebaseerd op VTI Menu skin, en daar krijgt het bestand zijn data van. Als hij zijn data probeert te krijgen van "a" , maar met de update het doel "a" is verplaatst naar "a1" dan krijgt de box een "crach"- green screen.

 

 

 

Na de update naar VTI11, die ik vorige week deed, werkt alles prima, LCD is netjes gebleven, maar het lijkt of alle karakters op mijn VFD skin een stuk gezakt zijn, waardoor je de helft van de info niet meer krijgt.

 

U kunt het user_skin bestand zelf aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de structuur van de VTI skin is door de image team veranderd.

De VFD skin is gebaseerd op VTI Menu skin, en daar krijgt het bestand zijn data van. Als hij zijn data probeert te krijgen van "a" , maar met de update het doel "a" is verplaatst naar "a1" dan krijgt de box een "crach"- green screen.

 

 

U kunt het user_skin bestand zelf aanpassen.

 

 

Ik vrees dat dit de enige oplossing gaat worden.

Wat ik nu wel gek vind: er zijn toch nog mensen die die Duo2 gebruiken icm VTI11. Dan zouden er toch nog "klachten" moeten leesbaar zijn op fora...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik snap het niet. Download het laatste image en flash die box even opnieuw. Blijkbaar is er iets niet helemaal goed gegaan met je update. Vooraf je instellingen bewaren en flashen en kanalenlijst terugzetten en klaar.

 

Kost je 10 minuten...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...