Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.
We delen ook informatie over gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.
Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy

Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Welkom op Sat4all! Om optimaal gebruik te kunnen maken van deze website, kan je gratis registreren. Geregistreerde leden kunnen o.a. gebruik maken van de volgende extra functies:
  • Reageren op berichten/Plaatsen van nieuwe berichten
  • Abonneren op bericht-updates
  • Je eigen profiel aanmaken, vrienden zoeken
  • Downloaden van bijlagen
  • Uitgebreide zoekfunctie
Dus... registreer nu geheel gratis op Sat4all!

Wij respecteren je privacy!

Foto
Reparatie

Zou een bandrecorder van 40 jaar nog te herstellen zijn? Speelt vals

Bandrecorder vals spelen

• Login om te beantwoorden
9 reacties in dit onderwerp

#1 Offline sattv4iedereen - Geplaatst: 17 februari 2017 - 13:19

sattv4iedereen

Sat4all Fan

• Leden
  • 5281 berichten
Hi,
Deze week een 40 jarige oude bandrecorder bovengehaald. Die speelde dof en te traag,en de drukrol nam de band niet goed mee. Dan heb ik de leeskop, de aandrukrol en andere wietjes volledig gekuist. Nu speelt hij klaar, maar te traag. Soms speelt die goed, maar dan weer te traag. Ik verdenk het systeem van de aandrukrol, maar wat, ik weet het niet. Ik heb ook de riemen gecontroleerd en die glijden niet door.
Het is een sony, maar het type zou ik moeten navragen.
Is hieraan nog iets te doen?

Waar ik woon: opstelling selfsat HD30 op 19° met een mini ariva en cd kaart.|Waar mijn ouders wonen, een triax 88 met duo lnb19,2 en 23,5, met een option switch ervoor, waar één lnb kabel gaat naar vlakantenne astra 28°.Gebruikte ontvangers, VU DUO, VU solo se V2 en max digital xp1000 met TVV en CD kaart, en een M7 reserve ontvanger.|Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|Per aanvraag PM bereikbaar via skype.

#2 Offline Matchless - Geplaatst: 17 februari 2017 - 13:48

Matchless

Moderator

• Moderators
  • 7199 berichten

Heb je ook gekeken of het vet op de lagers of assen niet is uitgedroogd/uitgehard ?

the day windows doesn't suck is the day they'll make vacuum-cleaners

#3 Offline DeltaFM - Geplaatst: 17 februari 2017 - 14:13

DeltaFM

Lid

• Leden
  • 333 berichten

Snaren en riemen vervangen en heel zuinig met de WD40...

Delta-FM

Gigablue Quad+
Kathrein UFS910si

(Humax IR-CI5400)

#4 Offline ronaldsl - Geplaatst: 17 februari 2017 - 14:23

ronaldsl

Sat4all Core Member

• Leden
  • 2217 berichten
Alles is te redden denk ik, hangt er denk ik alleen maar vanaf wat JIJ er voor over hebt.

#5 Offline oble - Geplaatst: 17 februari 2017 - 15:14

oble

Proef lidmaatschap

• Leden
  • 122 berichten
  • Locatie.BE "De Kempen" + .ES Tenerife

Een lange tijd laten draaien, komt misschien vanzelf wel goed als alle onderdelen los komen en niet te ver verhard of versleten zijn en niet te vlug opgeven. suc6

#6 Offline focus103 - Geplaatst: 20 februari 2017 - 21:39

focus103

Sat4all regular

• Leden
  • 318 berichten

Bij vragen kan je ook naar het forum voor oude audio gaan moet je maar eens zoeken naar nederlands transistorforum daar zitten mensen die je vast op weg kunnen helpen

#7 Offline Frans B - Geplaatst: 20 februari 2017 - 22:44

Frans B

Sat4all Core Member

• Leden
  • 1773 berichten
  • LocatieKreta

De aandrukrol is heel belangrijk! Die is zeker te hard geworden en dan krijg je een onregelmatige bandloop, dus een vals geluid. Ook de slipkoppeling waar de spoelen mee aangedreven worden zijn belangrijk. (als het niet een laat model is waar dat alleen nog een motor is).

2 x VUO+DUO intern gekoppeld met elkaar, 1.40m schotel op 23,5 en 19,2 , 1.80m schotel draaibaar (nu niet, motor zit vast) en 1.10m op 13.0

#8 Online ceesv - Geplaatst: 20 februari 2017 - 22:55

ceesv

Moderator

• Moderators
  • 19183 berichten

En dof spelen is of een vuile of scheef staande kop.

Of ook wel een versleten kop.

Of een gemagnetiseerde kop.

Of de band zit verkeerd om.

Gaat niet bestaat niet!               Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800,HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

#9 Offline Steve - Geplaatst: 22 februari 2017 - 17:26

Steve

Sat4all Core Member

• Leden
  • 4336 berichten
  • LocatieArnhem

Over welk merk en type nr gaat dit ?

#10 Offline sattv4iedereen - Geplaatst: 22 februari 2017 - 19:45

sattv4iedereen

Sat4all Fan

• Leden
  • 5281 berichten
Het is een sony. Type kan ik maar doorgeven als ik weer bij die mens ben.

Waar ik woon: opstelling selfsat HD30 op 19° met een mini ariva en cd kaart.|Waar mijn ouders wonen, een triax 88 met duo lnb19,2 en 23,5, met een option switch ervoor, waar één lnb kabel gaat naar vlakantenne astra 28°.Gebruikte ontvangers, VU DUO, VU solo se V2 en max digital xp1000 met TVV en CD kaart, en een M7 reserve ontvanger.|Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|Per aanvraag PM bereikbaar via skype.

Mogelijke gelijksoortige onderwerpen Collapse

Onderwerp Forum Gestart door Statistieken Laatste bericht