Ga naar inhoud


Hoe VTi flashen


Anoniem

Aanbevolen berichten

Voor het eerst een VU+ in huis en wel het instapmodel de Zero na jaren een DM500HD te hebben gehad.

 

Is er ergens een duidelijke uitleg te vinden om de box met WTi te flashen? Tot nu toe lukt me dat niet. De verschillende handleidingen ook gelezen, sommigen geven aan dat het zip bestand op de USB disk moet staan en vervolgens flashen en anderen geven aan: uitpakken van het bestand ZERO naar de USB stick. In de juiste volgorde opgestart voor het flashen maar het lampje knippert al niet. Vervolgens de disk eruit, uit- en weer aanzetten en de box start op met het eigen opstartschem en blijft op loading hangen.

 

Wat is de juiste manier? Welke mappen moeten er op de USB staan en andere vraag: moet de USB eerst FAT32 geformatteerd worden of is die dat al af fabriek?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Op de stick moet staan de map vuplus in de root met daarin de map zero en in de map zero staan dan de bestanden. Controleer even of er ook een bestand force.update staat.

Stick in de Zero, stroom er af en dan er weer op.

Dan gaat het witte lampje metverschillende intensiteit branden als ik mij niet vergis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedaan volgens deze mappen structuur. Het lampje knipperde een aantal keer en op het scherm staat nu VU+ Your Smart Linux TV Player en rechtsonder Loading ..... verder geen beweging gezien, lampje brand continu.

 

Na 20 minuten de USB eruit, uit en weer aangezet en er is dus niet geflashed, de originele fabrieks image is niet overschreven.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke fta zenders, alleen op 19 en niet op 23?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuner configuratie stond alleen op 19, dus even aangepast en cccam naar 2.30 en nu werkt het goed.

 

Valt me wel op dat de Henksat lijst nogal wat foutjes bevat. Is er misschien een meer recentere te vinden?

 

Voor de rest kan ik niet anders zeggen dan dat dit een leuke box is voor weinig geld, zapt lekker snel en beeld ziet er keurig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een paar andere vragen waar ik nog niet uitgekomen ben:

 

Ik mis Fox Sport 2 International, ik heb er een abonnement voor maar op de VU krijg ik geen beeld. Kan dit kloppen?

 

Ik heb geprobeerd wat zenders handmatig te zoeken, maar na die opgeslagen te hebben is het me een raadsel waar ze worden opgeslagen. Op de Dreambox met OpenPLi is daar een fraai 'Last Scanned' lijstje voor bij Favorieten. Weet iemand waar ze gestald worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor die zenders heb je een CI+ cam nodig in verband met de beveiliging, wanneer ik mij niet vergis.

Een patch voor een softcam is niet publiek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze worden ingevoegd in de centrale kanalenlijst. Dus als je pijltje omhoog drukt en dan voor all channels kiest moeten ze daar bij staan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...