Ga naar inhoud



Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enige tijd last van het onderstaande en ik weet niet wat het probleem is.

Zojuist was het weer zover.

Ik keek rtl7 en geen naar nederland 2. Helaas geen beeld en geluid. Op bijna geen zenders.

Ik ben rtl7 aan het opnemen.

Wel beeld en geluid op rtl4,rtl5,rtl7 en rtl lounge.

Andere zenders niet.

Als ik de vu opnieuw opstart dan heb ik weer alle zenders.

Soms doet hij dit. Is lastig en ik weet helaas niet wat het probleem kan zijn.

Ter info en misschien belangrijk. Ik heb 3 koppen met switches.

En 4 tuners erin zitten.

 

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

En welke softcam gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het kan zijn, dat een van je disecq schakelaars niet goed werkt waardoor er op een van de andere tuners geen ontvangst is.

 

Oscam uit du stream zou goed moeten werken, je hebt dus geen problemen met een ontbrekend prio file, nodig bij CCcam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn, dat een van je disecq schakelaars niet goed werkt waardoor er op een van de andere tuners geen ontvangst is.

 

Oscam uit du stream zou goed moeten werken, je hebt dus geen problemen met een ontbrekend prio file, nodig bij CCcam.

Als de disecg schakelaar niet goed werkt kan het dan zijn dat de zenders het weer doen na het opnieuw opstarten ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is mogelijk, de schakelaars worden na het opstarten weer opnieuw op de gewenste ingang geschakeld.

Maar er zijn meer mogelijkheden, bijvoorbeeld het niet goed omschakelen tussen verticale en horizontale polarisatie.

 

Je kan door uitsluiten van mogelijke oorzaken een voor een de diverse onderdelen van je installatie vervangen.

Je kan bijvoorbeeld de kabels aan de uitgang onderling verwisselen om te kijken of een van je diseqc schakelaars defect is.

 

Je hebt 3 koppen, vier tuners, heb je ook 4 diseqc schakelaars met 4 kabels naar je ontvanger?

 

Je kan ook beginnen met je LNB's onderling te verwisselen of te vervangen.

 

Heb je wel koperkern kabel tussen je schotel en ontvanger gemonteerd zitten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, bouwmarkt kwaliteit met verkoperde ijzerkern.

 

IJzer heeft een hogere weerstand, waardoor de 13 of 18 volt voedingsspanning voor de LNB door de verliezen te laag kan worden.

De LNB schakelt dan niet of slecht naar de horizontale polarisatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aiii. Hij zag er destijds uit als koper maar dan kan het ook verkoperd zijn. Toen wel gekocht bij een satelliet winkel.

Ik verwacht dat de kabel wel goed is en daar komt nog bij dat ik dit probleem nooit gehad heb.

Dus aan de kabel kan het eigenlijk niet liggen.

Nou wordt het lastig.....

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss eens proberen met instelling verzend altijd disecq bij kanaalswicth

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een lnb kan ook gewoon stuk gaan. Hier ook gehad, ineens geen horizontale zenders meer op een van de drie tuners. Duurde wel even voordat ik het had gevonden, maar dat bleek uiteindelijk aan de lnb te liggen die weigerde gewoon te schakelen. Nieuwe in de houder geschroeft en klaar.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss eens proberen met instelling verzend altijd disecq bij kanaalswicth

waar staat deze instelling ?

 

Het zou dus een lnb of een switch kunnen zijn???

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu doen de rtl's het niet en ned 1  2 en 3 wel.

Misschien weet iemand dan wat het probleem is.

 

Nu een paar minuten later doet ned 1 en 3 het wel maar ned 2 niet meer.

 

Nu opnieuw opstarten en alle zenders doen het weer. Rara......

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo kom je niet verder, begin eens met het vervangen van een LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...