Jump to content

Recommended Posts

Posted

In Totaal TV is het volgende te lezen:

TV-kanaal History krijgt dit najaar een eigen Nederlandse feed. A+E Networks stapt dan af van de Europese versie. Op de nieuwe zender is plek voor lokale producties.

De gelokaliseerde versie van History komt dit najaar in Nederland beschikbaar voor alle aanbieders die nu de internationale feed doorgeven. Voor de nieuwe Nederlandse versie van History zijn ook twee medewerkers aangesteld voor de marketing en de programmering. Of de huidige programmering wijzigt, is niet bekend. Wel denkt de zender al aan het brengen van Nederlandse producties. History heeft in Europa ook al aangepaste versies voor Scandinavië en de Britse Eilanden. In Nederland kent de zender een groot bereik omdat vrijwel alle digitale tv-providers de zender aanbieden en dat meestal in het basisaanbod.
 

Posted

Dat opent dan wellicht perspectieven voor Joyne (en haar klanten).

Op 9 oost zit History namelijk al op drie frequenties.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Posted

En wordt deze versie niet gewoon via glas aangevoerd?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Posted

Dat opent dan wellicht perspectieven voor Joyne (en haar klanten).

Op 9 oost zit History namelijk al op drie frequenties.

 

Welke perspectieven?

Nog een vierde versie doorgeven?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Vu+Uno4KSE /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Posted (edited)

Dat opent dan wellicht perspectieven voor Joyne (en haar klanten).

Op 9 oost zit History namelijk al op drie frequenties.

Juist niet want dat zijn geen Nederlandse versies.

Dit soort beslissingen maakt de distributie over de satelliet juist lastiger.

Een internationale versie hoeft alleen te worden voorzien van Nederlandstalige ondertiteling. Met specifieke landelijke versies (lees: Nederlandse reclames) moet een volledige zender apart doorgeven worden.

Edited by Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Posted (edited)

Lat dat de zorg zijn van Eutelsat, programma- en pakketaanbieder.

Bij Franstalige zenders (M6, 6ter en W9) lukt het ook ook nog steeds een aparte Zwitserse versie in de lucht te brengen en houden.

Waar een wil is, is een weg. Men moet in ieder geval weten dat iets is om te willen.

Edited by Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...