Ga naar inhoud

Geen ontvangst met rotor

go4sattv
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Zojuist mijn schotel met rotor geplaatst.

Eerst zonder aangesloten rotor afgesteld op astra 4 ( voor mij de meest zuidelijke sat op 4.8 O)

Mijn positie is 51.9 N en 4.3 O

De ontvangst op mijn 64 cm traix is super, prima beeld en signaal sterkte.

Als ik nu de rotor er tussen zet heb ik geen signaal meer.

Alle instellingen voor de rotor al geprobeerd 1.2 Usals , helemaal niks.

Met rotor geen signaal

Iemand onder jullie met een idee, of is de rotor gewoon defect ???

De oost/west knop op de rotor werkt wel als hij is aangesloten.

Ies

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

De schotel, gemonteerd op de rotor gaf al beeld, de antennekabel rechtstreeks aangesloten op de LNB.

Wanneer ik het goed lees is er geen beeld meer na het omsteken van de antennekabel op de rotor.

Of de kabel tussen rotor en LNB heeft geen onderbreking, of de connectors van de rotor maken sluiting of onderbreken op de verbinding naar de stuurprint van de rotor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi

Bedankt voor de reacties

Er was een kabel probleem.

Vraag met niet wat want het is erg vreemd.

De kabel van de lnb werkt perfect op de satfinder en prima signaal.

Op de rotor aangesloten niets.

Rechtstreeks gekoppeld naar de ontvanger prima signaal.

Inderdaad alleen via de rotor niets.

Uiteindelijk alle kabels 1 voor 1 uitgesloten.

Nieuwe kabel tussen LNB naar rotor en het probleem was weg ??????

Probleem is nu opgelost maar snappen doe ik het niet.

Nogmaals bedankt

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Grote kans dat ergens een middenader net niet ver genoeg uitsteekt .

De ene F aansluiting neemt eerder genoegen met een korte ader dan een andere .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   C-Tech HD 5000-C+ (Dr.HD F16)

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Go4sattv,

Ik ben blij voor je dat het nu naar behoren werkt.

Als je nu draait met DiSEqC 1.2, probeer dan of je ook met USALS kunt werken, dat is veel makkelijker.

Groetjes,

D-box

Groeten, D-box.
Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,
Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi

Dat van de midden-ader moet het wel geweest zijn.

Ik maak alle kabels zelf en weet dat dit kritisch is.

Inmiddels heb ik USALS ingeschakeld en het werkt prima.

Ben erg verrast wat ik op dit 64cm schoteltje kan ontvangen.

Nu alle mogelijkheden van mijn VU+Solo 4K uitvinden.

Bedankt allemal

Link naar bericht
Delen op andere sites

middenader 2 mm buiten huls afknippen en je zit altijd goed.Kon ook een gebroken middenader zijn en dat is soms moeilijk te zien.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Phoenixx
      De triax 64 schotel staat op mijn stab 125 met de nieuwe Inverto pll lnb en het signaal is erg goed t.o.v andere lnb`s
      alleen is het mij nog niet gelukt om gelijkloop op de clarcbelt te krijgen, in de gewone positie werkt het allemaal wel
      maar door het inpandige balkon wil ik mijn schotels omgekeerd hebben..

Ik ben begonnen met de rotor op 52,5 graden te laten staan de schotel hoort dan op 2,7 graden te staan en dan werkt
      de gewone positie op de satelieten.

Als ik de schotel omkeer zou je verwachten met kantelen van de rotor zodanig dat ik weer signaal op astra 4a  heb en
      de andere satelieten dan ook vanzelf met draaien binnenkomen..

MIsss 👿  dit wekt dus niet, maar waar ligt de fout ??

• Door Loek3000
      Bij een kennis heb ik de schotel geïnstalleerd na de rotor te hebben verwijderd, hij was tevreden maar vroeg zich af of hij de rotor kan gebruiken in combinatie met een rotor die hij dus al had (wel een oud ding, geen idee of deze het nog doet)

Dan zal je zeggen, had die rotor meteen gebruikt, maar ik zag dat hij maar 4 satellieten kan ontvangen omdat de schotel geen hele draai kan maken, dus de manier zoals het nu is geïnstalleerd is ok alleen wil hij weten of in de toekomst dit gecombineerd kan worden
    • Door KingOtto15
      Hi all,

Net ipv Newnigma, OpenPli (voor het eerst) geïnstalleerd. Alles werkt en ik ben best tevreden. Alleen wanneer ik naar 0,8 W wil, gaat mijn rotor er niet naar toe. Hij draait wel naar alle satellieten op Oost. Ik krijg dan de "Afstemmen mislukt" melding. Wanneer ik er naar toe ga met Rotorinstellingen (draai West) dan kan ik er prima bijkomen. Met NewNigma heb ik dit probleem nooit gehad.
      Kan het zijn dat ik nog iets in de standaard rotor settings (Disecq 1.2) moet wijzigen, bijvoorbeeld het voltage o.i.d.? Heb overigens ook nog even voor de zekerheid "Limieten" uitgezet, ik dacht dat die mogelijk wat tegen zou kunnen houden. Dat was het i.i.g. niet.

Ben beetje radeloos nu... Alle hulp is zeer welkom uiteraard.

Thanks guys,

KingOtto
    • Door trust
      Voor een diseqc rotor is het met een wat grotere en zwaardere schotel zoals de 120cm Echostar , Channelmaster  en in mindere mate de Laminas ,
      een hele toer om deze uit een ver oostelijk of westelijke positie terug te draaien . Zeker als er naast de Ku , ook nog C lnb's op zitten . 
      Vaak ook nog gepaard met nogal wat lawaai .
      In de STAB rotor zit een veer systeem wat in het nulpunt niets doet maar bij naar oost of west draaien spant de veer steeds verder op en helpt bij het terug draaien .
      In geen enkele andere motor ben ik dat nog tegen gekomen dus maar een manier bedacht om het bij de Moteck e.d. ook toe te kunnen passen .
      Gisteren op pad geweest en materialen bij elkaar gesprokkeld en aan de slag gegaan .
      Bewust begonnen met een SG2100 waar alleen de hoofdas in zat zodat deze vrij kon draaien .
      Om het bovenste deel van de elleboog pijp twee halve ringen gemaakt welke gefixeerd worden door de bestaande inbus bout te vervangen door een langere .
      Die twee helften worden bijeen gehouden door de "trommel" een stuk aluminium pijp , zo groot gekozen dat de daaromheen  liggende staalkabel nog binnen door de mastklem kan lopen .
      Via twee katrollen loopt de staalkabel verticaal naar beneden en zit verbonden via draadspanners aan de veren .
      De veren hebben een dusdanige voorspanning dat de staalkabel bij het draaien van de rotor , ook aan de ontspannende zijde enigzins strak blijft teneinde niet van de trommel te lopen .
      Voor de praktijk test met 1.2m CHannelMaster met lnb revolver moet ik een langere staalkabel halen en de SG2100 weer voorzien van de motor .
      Daarbij wordt uiteraard de stroomopname gemeten met en zonder de veerhulp .

• Door trust
      Tijdens de koude dagen eens nagedacht over het draaien via diseqc van de zwaardere schotels zoals 120 cm en 150 cm .
      Een standaard Moteck en vergelijkbaren houden het niet lang vol lees ik zo links en rechts .
      Maar wat als als je het nou door twee van die motors laat doen ?
      Nu het weer dus wat aangenamer is en ook de temperatuur in de schuur ,gisteren  toch maar eens aan de slag gegaan .
      Zie hier het resultaat , de TWOTECK .
      Uit de onderste rotor is de electronika verwijderd , aangesloten zijn alleen de twee motor draden . 
      De normale aansluitzijde is vlak gemaakt en afgedicht zodat er geen water in kan komen .
      In de bovenste motor heb ik de sleuven waarin de eindschakel nokken zitten , langer gemaakt zodat de rotor in beide richtingen tot iets meer dan 85º kan .
      De draden van de hoofdprint naar de motor onderbroken en verbonden met een 4 aderige kabel .
      Dit omdat waarschijnlijk voor het draaien van een nogal zware schotel , er niet genoeg stroom door de ontvanger geleverd kan worden .
      Dit kan ondervangen worden door een externe voeding ( ex laptop 19 V ?) en 2 relais met 2 diodes .
      Deze komen tezamen met de motordraden van de onderste motor in een aparte behuizing .
      Een test , binnen zonder schotel , is reeds gedaan , de twee (identieke) motoren draaien mooi synchroon .
      Vandaag nog wat verbeteringen uitgevoerd , onder de bovenste strop van de mastklem een alu hoekprofiel (always ontop) gemonteerd ,
      zodat het geheel niet op de paal naar beneden zakt bij het afstellen .
      Plus een elevatie instelling hulpje en schotel adapter dichter bij het draaipunt geplaatst .

• Door Menneke
      Hallo,

Met dit bericht wou ik mijn ervaringen delen op dit forum.

Ik was namelijk op zoek naar een schotelconfiguratie met volgende eigenschappen:

- snel kunnen zappen tussen de courante posities 23,5E / 28,2E / 19,0E / 13,0 E (95% van de tijd worden deze bekeken)
      - iets anders opnemen dan wat ik bekijk, ook op een andere satelliet (één van de 4 bovenstaande)
      - heel af en toe (5% van de tijd) ook eens wat andere satellieten kunnen bekijken

Ik wou geen tweede schotel plaatsen met een rotor, naast de bestaande met multifeed houder.  Ook moest er dan een extra coax getrokken worden.  In plaats van altijd maar vaste LNB's bij te plaatsen die meer en meer uit het centrum liggen, en toch weinig gebruikt worden, heb ik voor een andere aanpak gekozen.  Een rotor gecombineerd met een multifeedhouder. Het is wat ongebruikelijk, maar soms wordt het toch gedaan.  Ik was blij verrast dat een DiSEqC switch nog steeds werkt achter een rotor.

Eerst wordt de rotor goed afgesteld, zodat de centrale LNB alle satellieten kan ontvangen.  Daarna draai ik hem naar 23,5E en met deze positie ingesteld regel ik de overige drie LNB's af.

Deze opstelling heeft echter de volgende problemen:

1. Om 28,2E, 19,2E en 13,0E te bekijken moet de rotor naar 23,5E gedraaid worden.  Hiervoor is een speciale tuner configuratie nodig (zie verder).  Het is belangrijk dat de rotor altijd terug naar de 23,5E positie gaat voor bvb geprogrammeerde opnames.
      2. Als de rotor niet op 23,5E staat, is het tweede signaal (om op te nemen) niet beschikbaar voor 28,2E, 19,2E en 13,0E.  Hier is geen oplossing voor, dat is eigen aan de opstelling.

Om probleem 1 op te lossen maken we gebruik van DiSEqC 1.2 maar NIET met USALS, maar wél met geheugenposties.  Op die manier kunnen we een satellietpositie (bvb 28,2E) associeren met een andere fysische satellietpositie (23,5E).  Eerst moeten we dus al de posities die we nodig hebben opslaan in het geheugen van de rotor.  Dit kan via het Enigma2 menu instellingen/kanalen zoeken/rotor instellingen.  Vul de satellietpositie in achter "Ga naar" (bvb 23.5) en ook "Oost/West" goed instellen; druk dan op GOTO X (gele toets). Dan draait de schotel naar daar.  Daarna ga je naar "Geheugen index" en vul je de gewenste geheugenpostie in, en je drukt op "Sla Positie op" (groene toets). Doe dit voor alle gewenste satellietposities. 

Dus bijvoorbeeld:
      geheugenpositie 001 = 23,5E
      geheugenpositie 002 = 28,2E
      geheugenpositie 003 = 19,2E
      geheugenpositie 004 = 13,0E
      geheugenpositie 005 = 16,0E
      geheugenpositie 006 = 31,5E
      geheugenpositie 007 = 39,0E
      enz

Tuner A heb ik als volgt ingesteld: "Geavanceerde configuratie":
      23,5°E = LNB1 + DiSEqC modus 1.2, poort A, Input 1, gebruik USALS=UIT, geheugenpositie 001
      28,2°E = LNB2 + DiSEqC modus 1.2, poort B, Input 2, gebruik USALS=UIT, geheugenpositie 001
      19,2°E = LNB3 + DiSEqC modus 1.2, poort C, Input 3, gebruik USALS=UIT, geheugenpositie 001
      13,0°E = LNB4 + DiSEqC modus 1.2, poort D, Input 4, gebruik USALS=UIT, geheugenpositie 001
      16,0°E = LNB1 + DiSEqC modus 1.2, poort A, Input 1, gebruik USALS=UIT, geheugenpositie 005
      31.5°E = LNB1 + DiSEqC modus 1.2, poort A, Input 1, gebruik USALS=UIT, geheugenpositie 006
      39.0°E = LNB1 + DiSEqC modus 1.2, poort A, Input 1, gebruik USALS=UIT, geheugenpositie 007
      enz… dus alle andere satellieten zo ingeven met oplopende geheugenpositie nummers

De truuk is dus om bij 23,5E, 28,2E, 19,2E én 13,0E telkens de geheugenpositie te gebruiken die bij 23,5E hoort!

Tuner B heb ik klassiek op DiSEqC 4x1 ingesteld met A=23,5E, B=28,2E, C=19,0E en D=13,0E.

Tenslotte stel je nog in dat Tuner A altijd voorrang krijgt, zodat de rotor altijd goed draait.

Als je nu een zender van 23,5E, 28,2E, 19,2E of 13,0E kiest, zal de schotel altijd naar 23,5E draaien, wat dus perfect is.  De DiSEqC switch kiest dan wel de juiste LNB.  En als je een andere positie kiest, draait de schotel naar die gewenste positie, en wordt de eerste LNB geselecteerd!  Opdracht volbracht!

PS1. Ik kijk het meest naar 23,5E, daarom heb ik deze op de eerste poort van de DiSEqC switch geplaatst.  Als de DiSEqC switch dan defect is, heb ik op daar dan toch nog beeld op :-)

PS2.  Tenslotte wil ik nog vermelden dat ik Inverto Multiconnect LNB's gebruikt heb.  Dit omdat ik absoluut de centrale LNB in het midden wou hebben (met een multifeed rail kan je de LNB nooit écht in het midden plaatsen).  Ik weet dat veel mensen klagen over deze LNB's, maar mijn ervaring is dat de nieuwe (zwarte) hier minder last van hebben (de vorm van de LNB wordt niet meer smaller vooraan, tov de eerdere (witte) versies).

• Door raerd
      goedemorgen
      vorige week heb ik een update gedaan via internet voor mijn vu (in menu vu)
      daarna deed hij het niet meer
      heb hem op nieuwe geflasht met de nieuwst openpli  heb ik gelukkig via google gevonden
      heb een (digipower motor sg-2100) rotor
      lengte breedtegraad in gevuld

eenvoudig 
      rotor
      8.232 oost
      52.323 noord

extra motor opties    nee

henksat liijst 19 ,23,28 gedownload

vu opnieuw opgestart
       als ik nu naar duitse zenders ga op de 19 dan verdraaid de sateliet maar niet naar 19 graden
      ik kan dat controleren om dat er een schotel boven hangt
      vorig week dded alles het nog wat doe ik fout

kan nu eerst weer  astra 19 zien om dat ik hem heb ingestels op enkel om dat we toch nog duits zender kunnen zien
      maar mis de hollanders zender 

wie heeft de oplossing

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.