Ga naar inhoud


Nieuw ongecodeerd HD-kanaal op Eutelsat 9B-satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Nu de nieuwe Nederlandse satelliettelevisieaanbieder Joyne heeft aangekondigd in de komende weken op de Eutelsat 9B-satelliet te gaan uitzenden, wordt het ongecodeerde zenderaanbod op deze satelliet belangrijker.

Joyne gaat voor het verspreiden van een op Nederland gericht zenderaanbod deze satelliet van het Franse satellietbedrijf Eutelsat gebruiken. Op de Eutelsat 9B-satelliet zijn al meerdere zenders ongecodeerd te ontvangen. Het gaat hierbij onder meer om enkele internationale nieuwszenders en HD-kanalen van Zwitserse edities van Franse zender.

 
Mode in HD

Aan het ongecodeerde zenderaanbod kan in ieder geval op dit moment het kanaal World Fashion Channel HD toegevoegd worden. Dit kanaal wordt uitgezonden op de frequentie 11.881 GHz V – 27500 – 2/3 – DVB-S2 – 8PSK. Het is echter nog onduidelijk of dit modekanaal in de toekomst ongecodeerd op deze satelliet beschikbaar blijft.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mode in HD

 

Aan het ongecodeerde zenderaanbod kan in ieder geval op dit moment het kanaal World Fashion Channel HD toegevoegd worden. Dit kanaal wordt uitgezonden op de frequentie 11.881 GHz V – 27500 – 2/3 – DVB-S2 – 8PSK. Het is echter nog onduidelijk of dit modekanaal in de toekomst ongecodeerd op deze satelliet beschikbaar blijft.

 

 

Diezelfde zender bevindt zich eveneens in HD en ongecodeerd op Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo komt Joyne wel aan de door de Mediawet verplicht gestelde 30 zenders.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo komt Joyne wel aan de door de Mediawet verplicht gestelde 30 zenders.

Heb jij wel de mediawet doorgelezen? Zolang ze onder de 100.000 abonnees zitten hoeven ze daar niet aan te voldoen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard.

Maar het streven van Joyne zal toch wel zijn om boven die 100.00 te komen. Het is dan wel handig daar direct aan te voldoen om te voorkomen dat er t.z.t. problemen ontstaan (denk aan prijsverhogingen voor bestaande abonnees).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dat de mediawet een verschil maakte tussen de zenders waar we allemaal aan mee moeten betalen (NPO) en de commercie. Ik vind het nog steeds krankzinnig dat we wel mogen meebetalen aan alles wat onder de noemer NPO valt maar er geen verplichting is dat materiaal in een basispakket door te geven. Te zot voor woorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dat de mediawet een verschil maakte tussen de zenders waar we allemaal aan mee moeten betalen (NPO) en de commercie. Ik vind het nog steeds krankzinnig dat we wel mogen meebetalen aan alles wat onder de noemer NPO valt maar er geen verplichting is dat materiaal in een basispakket door te geven. Te zot voor woorden!

 

Daar zit wel wat in, het slaat letterlijk nergens op dat pulp zenders in de minimaal 30 kanalen zitten, ik hoop dat die verplichting er snel af gehaald wordt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO zit wel in het wettelijk voorgeschreven basispakket, met tenminste 27 andere. Zodat volstrekt onduidelijk is wat je waar voor betaalt.

Ik vind dat iedere pakketaanbieder (kabel, koper, sat) verplicht moet worden de publieke zenders in HD door te geven tegen tegen slechts een service fee,

 

Digitenne vind ik geen alternatief, al was het maar omdat die geen HD levert.
Zouden ze trouwens kunnen afschaffen als in NL iedereen verplicht 20 Mb/s internet zou moeten kunnen krijgen zoals dat in GB over drie jaar gaat gebeuren. En vervolgens aan een pakketaanbieder slechts de service fee hoeft te betalen.
Zoiets zou het leven van de consument niet veel duurder hoeven te maken, vroeger had die ook kosten voor een analoge antenne en later de GAI of CAI.
Voor de mobiele consument kan dan eventueel NPO 1-2-3 via Digitenne in SD worden gehandhaafd.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit wel wat in, het slaat letterlijk nergens op dat pulp zenders in de minimaal 30 kanalen zitten, ik hoop dat die verplichting er snel af gehaald wordt.

 

Er staat ook nergens dat een pakketaanbieder die het signaal van de satelliet haalt er voor moet zorgen dat alle zenders in haar lijst op één bepaalde satelliet moeten zitten  ;)

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat ook nergens dat een pakketaanbieder die het signaal van de satelliet haalt er voor moet zorgen dat alle zenders in haar lijst op één bepaalde satelliet moeten zitten  ;)

 

En toen brachten ze Dou en later Triple LNB's op de markt, probleem opgelost, of zie ik wat over het hoofd?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen brachten ze Dou en later Triple LNB's op de markt, probleem opgelost, of zie ik wat over het hoofd?

 

Die Duo's werden zelfs een tijdje gratis verstrekt.

En die was om Astra 1 en 3 te combineren.

Maar er was niet echt een kanalenprobleem op te lossen voor CD.

Een probleem kwam er pas toen men de derde Belgische zender niet door wilde geven.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...