Ga naar inhoud


Kathrein importeur Nederland falliet.


Sprietje

Aanbevolen berichten


Zeer begrijpelijk.

Bij zeer veel mensen in NL moet het goedkoop zijn en de kwaliteit is onbelangrijk. Dus koopt iedereen die Triax prut.

En de importeur heeft het nakijken.

Tja, er zijn zelfs dealers welke zo overtuigd zijn van de triax kwaliteit dat ze die na schade aan een Oyster spontaan monteren,en nu blijkt hij zelfs in Nederland niet meer op Astra 23.5 te tracken.

Hoe zou dat nu komen?

 

Tja en onze dealer , de vakman lost het wel weer op.

Was alleen goedkoper geweest dat meteen te doen.

Alden heeft hun systeem aangepast aan onze 65cm schotel.

Dus kunnen we nu in principe de mindere gaasschotel vervangen op de juiste manier.

post-108154-0-32673800-1498685120_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie hem overweegt aan te schaffen, prijzen vanaf € 3.500,--

 

Maar dan heb je wel beter beeld! :D

Voor wie hem overweegt aan te schaffen, prijzen vanaf € 3.500,--

 

Maar dan heb je wel beter beeld! :D

Voor diegene welke aan die prijzen denkt heb ik nog wel een paar 240 en 320cm liggen en voor minder 180cm. En wie interesse heeft in de 4 meter square uplinkschotel van RTL Veronique , die heb ik ook nog liggen, laat maar weten :-)

post-108154-0-61658800-1498686644.png

post-108154-0-90303700-1498686655.png

post-108154-0-91813200-1498686717.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegene welke aan die prijzen denkt heb ik nog wel een paar 240 en 320cm liggen en voor minder 180cm. En wie interesse heeft in de 4 meter square uplinkschotel van RTL Veronique , die heb ik ook nog liggen, laat maar weten :-)attachicon.gifIMG_8320.PNG

Helaas kan niet. Word anders een breuk in het huwelijk :cry: :cry:

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in Spanje een Triax 115 en het beeld op mijn 55 inch tv op de ultra HD kanalen spat zo de kamer in, zo scherp, zelfs op 1,5 meter kijkafstand. Daar heb je dus geen hele dure schotel voor nodig.

Een paar jaar geleden moest een dealer een headend plaatsen bij een reder in de buurt van harskamp.

Deze had een ukrainse vrouw en een heel dure villa.

In alle kamers moesten 8 ukrainse zenders te zien zijn.

Ik had geadviseerd een 120cm visiosat te gebruiken.

Ik werd gebeld of ik het systeem kon opleveren want ze kregen het niet voor elkaar.

Kom ik daar staat er een 80cm Triax. Ik ben een half uur bezig geweest maar kreeg het ook niet stabiel op de gewenste frequentie.

Ik ben bij een dealer in de buurt een 115cm Triax gaan halen en die gemonteerd.

Na weer een half uur maximaal afgesteld te hebben op maximaal signaal zonder resultaat ben ik terug naar brabant gereden.

Ik zag nauwelijks verschil tussen de 80 en de 115cm.

De volgende dag terug gereden met een 120cm visiosat en nadat ik alles gemonteerd had, binnen 5 minuten goed signaal en na het systeem ingeregeld te hebben na een uurtje tevreden naar huis.

Vanaf dat moment heb ik nooit meer een 115cm Triax ingekocht.

inmiddels weet ik waar het probleem zit, en jij volgens mij ook.

Heb je geen foto's van John gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er zijn zelfs dealers welke zo overtuigd zijn van de triax kwaliteit dat ze die na schade aan een Oyster spontaan monteren,en nu blijkt hij zelfs in Nederland niet meer op Astra 23.5 te tracken.

Hoe zou dat nu komen?

 

Tja en onze dealer , de vakman lost het wel weer op.

Was alleen goedkoper geweest dat meteen te doen.

Alden heeft hun systeem aangepast aan onze 65cm schotel.

Dus kunnen we nu in principe de mindere gaasschotel vervangen op de juiste manier.

Dat is natuurlijk die "dealer" van sattv4iedereen geweest.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onprofessioneel.

Waar is de bliksemafleider?

Antennes op veel te dunne zwabbermastjes.

Ik zie op de diseqc verdeler geen enkele aard-draad. Een slechte installateur met slecht materiaal.

 

Klungelwerk.

 

Trouwens dit zijn GSO installaties en geen kabelkopstations.

DIe foto's zijn waarschijnlijk de GSO installaties welke gemaakt zijn door onze Turkse vriend uit den Haag.

Tja en wij verloren die opdracht omdat wij echte 120cm visiosat schotels gebruiken, want ik heb geen tijd en geen monteur voor onnodige service ritjes.

 

@Dr ijzerbout, wij hangen ook geen aarde aan de installatie. Dan maak je een bliksemafleider en vraag je eigenlijk om inslag. Wij gebruiken polyester schotels van visiosat en adviseren in de buurt van deze schotels bliksemafleiders te monteren.

post-108154-0-93167100-1498688254.png

post-108154-0-97372200-1498688264.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Dr ijzerbout, wij hangen ook geen aarde aan de installatie. Dan maak je een bliksemafleider en vraag je eigenlijk om inslag. Wij gebruiken polyester schotels van visiosat en adviseren in de buurt van deze schotels bliksemafleiders te monteren.

 

Een schotel of antenne dient wel degelijk een bliksemafleider en potential Ausgleich te hebben. In ieder geval voor GSO installaties op hoge flatgebouwen.

Het aantrekken van de bliksem is een verkeerd inzicht. De bliksemafleider doet ook zijn werk als de bliksem niet direct inslaat. Hij lijdt hoge spanningsvelden af als er onweer in de buurt is.

 

In Duitsland zijn er strenge voorschriften voor. De verzekering betaald niets als de voorschriften niet aangehouden worden.

 

post-52831-0-08463400-1498720757.png

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er zijn zelfs dealers welke zo overtuigd zijn van de triax kwaliteit dat ze die na schade aan een Oyster spontaan monteren,en nu blijkt hij zelfs in Nederland niet meer op Astra 23.5 te tracken.

Hoe zou dat nu komen?

 

Tja en onze dealer , de vakman lost het wel weer op.

Was alleen goedkoper geweest dat meteen te doen.

Alden heeft hun systeem aangepast aan onze 65cm schotel.

Dus kunnen we nu in principe de mindere gaasschotel vervangen op de juiste manier.

zie ik nu aan de foto dat jij 'ergens' in zuidwest nederland zit?  of is dat gewoon een toevallige foto die je nu gebruikt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schotel of antenne dient wel degelijk een bliksemafleider en potential Ausgleich te hebben. In ieder geval voor GSO installaties op hoge flatgebouwen.

Het aantrekken van de bliksem is een verkeerd inzicht. De bliksemafleider doet ook zijn werk als de bliksem niet direct inslaat. Hij lijdt hoge spanningsvelden af als er onweer in de buurt is.

 

In Duitsland zijn er strenge voorschriften voor. De verzekering betaald niets als de voorschriften niet aangehouden worden.

 

Blitzschutz-fuer-SAT-Antenne-mit-Trennungsabstand.png

Op de foto's zijn allemaal glasvezels naar de woningen gelegd, daar kan geen statische lading overheen.

Er is dus alleen een 220 volt voeding voor de lnb's en die is geaard.

Dus het metaal van de lnb is geaard, en de rest van al het metaal op het dak is potentiaal neutraal.

 

Daarnaast heb ik in 22 jaar slechts 2 keer blikseminslag gehad in een GSO installatie in Apeldoorn en Enschede.

En dat waren coax installaties.

Een paar switches kapot.

Ik denk zelfs geen directe inslag maar in de buurt en doordat 5 stuks 10mm kabels door de grond naar 2 andere flats lopen, waarschijnlijk inductie op de afscherming.

Misschien omdat we vanaf het begin polyester channelmaster en visiosat schotels gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bliksemafleider doet ook zijn werk als de bliksem niet direct inslaat. Hij lijdt hoge spanningsvelden af als er onweer in de buurt is.

 

Toen ik een langdraad inverted V kortegolf antenne aan mijn huis gebouwd had, gebruikte ik een neonlampje om de door de wind opgewekte statische lading te neutraliseren.

 

Johansson heeft al jaren een zelfde systeem met overslag in een versterkerbehuizing gebouwd welke je zo tussen je schotel en ontvanger kan plaatsen om inductieladingen te neutraliseren, en die kan je ook nog aan aarde leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...