Ga naar inhoud


Kathrein importeur Nederland falliet.


Sprietje

Aanbevolen berichten

De hier bedoelde schotel is een Simulsat en ONgeschikt om te uplinken.

http://www.atci.com/assets/simulsat-summary-brochure.pdf

 

Het rendement is niet al te best en de performance van bovengenoemde (5.2m x 9.2m) is vergelijkbaar met maar een 2m prime focus schotel. Als de schotel het heel goed had gedaan, had hij nog wel bij RTL gestaan :whistle: .

Het is niet deze schotel.

Mij is verteld dat hij in het begin in Hilversum stond toen Veronique officieel in Luxemburg zat, en werdt toen gebruikt voor de uplink naar betzdorf.

Later toen de commercielen in nederland actief werden was hij overbodig omdat er toen vanaf het media-park de uplink verzorgd werd door het NOB.

Lieg ik dan is dat in commissie.

 

@Sprietje, ik kan niet alles weten, dat hoeft ook niet. Ik wil zelfs niet alles meer weten.

Ik moet al teveel weten de laatste jaren en het veranderd met de maand.

 

En wij maakten toen ook al zelf schotels en waren in principe niet geinteresseerd in Triax schotels. We waren begonnen met Triax , schotels , switches en headends maar kwamen na een jaar er achter dat Triax met het switchen en headend programma in nederland was gestopt.

Hirschmann zou het wel voortzetten maar keek naar eigen belang.

 

Omdat iedereen naar Triax schotels ging vragen door de prijs en de schijnbaar zo leuke mount, zijn we ze gaan voeren, want je moet toch leveren wat de klant vraagt.

 

Maar onze ervaringen zijn helemaal niet zo geweldig en de omzet is helemaal opgedroogd.

Dus we verkopen de voorraad uit en dan is triax over. Als je zo goed met Wade kunt rekenen moet je je eigen schotel eens nameten.

De conclusie die je dan kan trekken is dat ze in ieder geval niet hetzelfde zijn.

En niet op het focuspunt dichter of verder bij de schotel , maar op de positie t.o.v. de ofsethoek.

 

Maar nogmaals, in de meeste omstandigheden voldoen ze en is dat verder niet van belang.

En als de gebruiker voor weinig geld tevreden is, is dat toch prima. En als hij in bepaalde situaties niet voldoet komt hij er zelf wel achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En ik hoef me niet te ergeren aan die zwabber-klaparm .... van Triax.

Die kon je toch vast zetten met een parker op een strategies goed gekozen plaats...?

Is mij prima gelukt. U kunt toch zeker wel een gaatje boren?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar
Heb je het nog wel een beetje naar je zin daar op Cyprus gezien de tijd die je hier nog doorbrengt
Wellicht heb je je schoonfamilie daar visumvrij op bezoek en zoekt afleiding?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet deze schotel.

Mij is verteld dat hij in het begin in Hilversum stond toen Veronique officieel in Luxemburg zat, en werdt toen gebruikt voor de uplink naar betzdorf.

Later toen de commercielen in nederland actief werden was hij overbodig omdat er toen vanaf het media-park de uplink verzorgd werd door het NOB.

Lieg ik dan is dat in commissie.

Info is je onjuist meegedeeld.

Er zijn nooit vanuit Nederland uplinks voor RTL plaatsgevonden naar Astra DTH. Nog door RTL noch door het NOB. Het is nl nog steeds een Luxemburgse zender en hebben de verplichting in dat land geuplinkt te worden. Dit zal ook bij Joyne bekend moeten zijn.

Volgorde in tijd:

Betzdorf, PT&T Lux, Betzdorf en nu Junglinster.

 

Mocht je in de gelegenheid zijn om van die schotel waarover je het steeds hebt een foto te maken, dan graag. Ben nu toch wel erg benieuwd.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar

Heb je het nog wel een beetje naar je zin daar op Cyprus gezien de tijd die je hier nog doorbrengt

Wellicht heb je je schoonfamilie daar visumvrij op bezoek en zoekt afleiding?

Zodra ik het weekend in het vliegtuig zit denk ik niet meer aan satelliet.(hoewel er een klant zit in Nicosia en een tooway installateur) maar dan krijg ik veel ruzie met mijn vrouw welke nu al af en toe vraagt wat ben je allemaal aan het doen.

Als ik aan het werk was had ik overdag geen tijd om te reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mrbeam. Waarschijnlijk heeft hij daar dan gestaan om hun eigen programma's te bekijken, maar dan heeft de verkoper een goede dag gehad omdat het ook wel met een kleintje ging.

Of het reclame effect is van het begin af aan het doel geweest en vraag ik me af of er wel ooit een lnb in gehangen heeft.

Nu alleen een fitting, als die er nog is.

Hij ligt al jaren buiten opgestapeld incl. de vuurverzinkte voet en draagarmen en het onkruid groeit er langs.

De foto is wazig, gecopieerd met de iphone.

post-108154-0-42665900-1498829616_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...