Ga naar inhoud


Gestreamd beeld past niet op TV


Jürgen

Aanbevolen berichten

Een beetje lastig om het onderwerp in de titel goed te verwoorden.

 

Ik heb een AOC monitor (3840x2160 pixels) waarop ik via mijn MacBook Pro Retina d.m.v. Openwebif de TV beelden vanuit mijn SOLO4K perfect stream en ook passend op de monitor kan weergeven, dus alle hoeken zijn zichtbaar en met de muis bereikbaar.

 

Nu wil ik hetzelfde ook op mijn Samsung (1920x1080 pixels) uitvoeren maar dat wil niet helemaal lukken.

Ik begrijp uiteraard dat dit vast wel met het verschil in resolutie te maken maar wellicht is daar iets aan in te stellen.

Feitelijk past het beeld van de MacBook niet helemaal op de TV, m.n. bij de onder- en bovenkant is dat hinderlijk omdat ik dan b.v. de Menu-items onder en boven niet met de muis kan aanklikken.

Het weergegeven TV-beeld is superscherp maar zoals gezegd ik kan nauwelijks met de muis iets bedienen, zie bijlage.

Binnen de Beeldscherminstellingen (Geschaald) van de MacBook heb ik 3 opties, 1600x900, 1080p en 720p.

Bij geen van die te kiezen opties past het beeld er goed op de TV.

 

Iemad nog een idee of ik daar nog iets kan aanpassen?

post-37183-0-72579800-1499013813_thumb.jpg

post-37183-0-50157400-1499013826_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heeft die Samsung geen Computer/video stand in het menu?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze al wat oudere samsung staat op " alleen scannen " om niets buiten beeld te laten vallen.

Oh, wat bedoel jij met 'alleen scannen', is dit een instelling in de TV of op de laptop?

 

 

Heeft die Samsung geen Computer/video stand in het menu?

Het betreft een Samsung UE22F5470 met o.a. DVB-S2 tuner.

 

Ik zie niet zo ala minute een Computer/video staan.

Via de source kan ik kiezen tussen de volgende opties, zie bijlagen.

post-37183-0-27774400-1499017014_thumb.jpg

post-37183-0-07938300-1499017029_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doorgaans staan er bij de algemene menu instellingen of de menu instelling van de ingang de mogelijkheid aan te geven of het een computer of video bron betreft.

Daardoor wordt de overscan optie geschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Oh, wat bedoel jij met 'alleen scannen', is dit een instelling in de TV of op de laptop?"

 

Dat is idd een instelling op de tv, heb keuze tussen 16:9 ,  4:3 en nog wat zoom functies met de knop picture size op de ab. Veel mensen hebben 'm op 16:9 staan, maar hij moet op "alleen scannen" staan om overscan uit te schakelen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede door jullie aanwijzingen is het nu toch gelukt om het beeld passend te krijgen en kan ik met de muis alle hoeken bereiken.

De instelling die ik daarvoor moest kiezen was 'Volledig beeld'.

Nogmaals mijn dank.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...