Ga naar inhoud


DVC-C/T2 FBC tuner


wheemskerk

Aanbevolen berichten


Snap je opmerking niet helemaal of helemaal niet 

 

Ik heb nu een Sole SE met dual DVB-C tuner en kan kan hiermee meerdere programmas tegelijk opnemen.

Ben alleen beperkt door de 2 tuners zodat ik niet meer dan 2 verschillende streams kan opnemen/bekijken.

 

Met een DVB-C tuner waarvan gezegd wordt dat je hiermee 8 tuners krijgt zou dat dus omhoog gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een DVB-C tuner waarvan gezegd wordt dat je hiermee 8 tuners krijgt zou dat dus omhoog gaan.

Klopt helemaal. Je kunt dan 8 freq tegelijk ontvangen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

wheemskerk,

waarom kies je dan de TAG voor je bericht VU PLUS UNO 4K terwijl je een VU SOLO SE hebt?

 

als je nu per DVB_C kijkt kun je straks met een Full Band Capture Tuner 8 zenders gelijk ontvangen

 

maar algemeen, en zo begreep ik de vraag, per DVB-T2 wordt dat niks die heeft een CI+ nodig

;)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu nog een Sole SE maar zit er aan te denken deze om te wisselen voor een UNO 4K  :)

Voordat ik omwissel traject in ga wil ik zeker weten dat er echt 8 tuners te zien zijn.

Zag wat andere posts (wel voor een DVB-T2 FCB) waarop dat niet werkte en er maar 2 tuners zichtbaar zijn en er blijkbaar een virtuele tuner aangemaakt moet worden voordat dit werkt.

 

Dus, nogmaals : Wie heeft er een UNO/DUO/Ultimo 4K met een DVB-C FCB tuner draaiend -> zijn er inderdaad 8 tuners zichtbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

NB: met bijvoorbeeld Uno 4k blijft er wel de beperking dat deze zenders in slechts 2 kwadranten moeten liggen.

Zelf heb ik zo via OpenWebIF in elk geval 7 VLC windows open gehad met inderdaad 7 verschillende zenders.

Canaldigitaal beperkt echter haar ondersteuning tot slechts 1 zender tegelijkertijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je krijgt 8 virtuele DVB-S tuners te zien.

Afhankelijk van je antenne configuratie kan je daarmee maximaal 8 streams opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu nog een Sole SE maar zit er aan te denken deze om te wisselen voor een UNO 4K :)

Voordat ik omwissel traject in ga wil ik zeker weten dat er echt 8 tuners te zien zijn.

Zag wat andere posts (wel voor een DVB-T2 FCB) waarop dat niet werkte en er maar 2 tuners zichtbaar zijn en er blijkbaar een virtuele tuner aangemaakt moet worden voordat dit werkt.

 

Dus, nogmaals : Wie heeft er een UNO/DUO/Ultimo 4K met een DVB-C FCB tuner draaiend -> zijn er inderdaad 8 tuners zichtbaar?

Staat op you tube een filmpje over! aangepast door wortellica
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu nog een Sole SE maar zit er aan te denken deze om te wisselen voor een UNO 4K :)

Voordat ik omwissel traject in ga wil ik zeker weten dat er echt 8 tuners te zien zijn.

Zag wat andere posts (wel voor een DVB-T2 FCB) waarop dat niet werkte en er maar 2 tuners zichtbaar zijn en er blijkbaar een virtuele tuner aangemaakt moet worden voordat dit werkt.

 

Dus, nogmaals : Wie heeft er een UNO/DUO/Ultimo 4K met een DVB-C FCB tuner draaiend -> zijn er inderdaad 8 tuners zichtbaar?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds zaterdag een Ultimo 4K en er zijn inderdaad 8 tuners zichtbaar. Ik heb er nu 2 in gebruik en moet me nog verder verdiepen in deze techniek. Voorlopig heb ik er weinig kaas van gegeten.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb al tijden twee Solo 4K ontvangers in gebruik, er zijn 2 hardware tuners zichtbaar en 8 virtuele tuners.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...