Ga naar inhoud


Google maps navigatie meldingen


station_hendrik

Aanbevolen berichten

Tijdens het autorijden staat google maps bijna altijd aan. Handig voor file meldingen enzo. Nu krijg ik ook regelmatig melding "let op; stilstaand voertuig." En ja hoor. 200 mtr verder staat er een auto met zn motorkap open op de vluchtstrook.

 

Hoe "weet" google maps dit???

aangepast door station_hendrik
  • Like 2
--> Windows logica: Afsluiten onder Start
Link naar reactie
Delen op andere sites


Eenvoudig , het stilstaand voertuig gebruikt ook maps en heeft zijn mobiele verbinding aanstaan , de app geeft dit door aan de site en zo zie jij dit ook

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt voor de hand liggend maar als je er over nadenkt zitten daar wel wat addertjes onder het gras. Het zou al snel een hoop valse melding opleveren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en neen , het systeem maakt onderscheid tussen snelweg en lokale gewone weg

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk via WAZE. Da's een routeplanner- app die gebaseerd is op google maps, maar met iets meer.

Je kunt elkaar waarschuwen voor bv een stilstaand voertuig, maar ook controle etc.

 

Maps neemt die info weer over.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Het is al een tijdje geleden maar nog steeds weet ik niet precies hoe de meldingen mijn navigatiesysteem bereiken. Google Maps of Waze.

 

Kreeg laats een melding. "Let op: Er ligt een voorwerp op de weg..." En jah hoor. Er lag een ratel van een spanband op de rijbaan.

 

Ook melding gehad "Let op: Dier op de weg..." Nou die heb ik dus niet gezien maar vooruit..

 

Okee het is dus duidelijk dat dit niet door personen word doorgegeven. Lijkt me het werk van auto's met "slimme" technologie aan boord en uitgerust met camera's.

 

Iemand nog suggesties?

 

 

 

 

--> Windows logica: Afsluiten onder Start
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...